Gå til innhold

hw.no .. et vandrende reklamebyrå!


Anbefalte innlegg

det finnes mange hardtarbeidene mennesker her i verden som ikke får solgt produktene sine. Jeg føler ikke at jeg skylder de noe fordi jeg ikke kjøper produktene deres.

Den sammenligningen der faller på sin egen urimlighet. At man ikke kjøper et produkt skal selvsagt ikke ha dårlig samvittighet for, men hvis man bruker en tjeneste som baserer seg på reklame så synes jeg at man skal akseptere den reklamen som er der. Man kan selvsagt ikke si at man "stjeler" noe, men man utnytter likevel et produkt som ikke er gratis, og det mener jeg er feil - og så får man selv finne et passende ord på det.

Forskjellen er bare at her gir brukerene i høyeste grad tilbake, mange av oss investerer tid og energi i hw.no, noe som fører til at siden er populær. Husk at forumet er en av hovedgrunnen til denne sidens populæritet, forumet kunne like gjerne vært en newsgroup feks. Man blir ganske provosert når man beskyldes for å være en "gratispassasjer" bare fordi man ikke ser på reklame.

 

AtW

Man er gratispassasjer hvis man bruker en side uten å se på reklamen fordi man snyter siden for inntekter. Forumet eksisterer fordi noen ser på reklamen som er på de vanlige sidene. Du må huske på at for hardware.no eller for noen andre sider som ikke har andre inntektskilder så betyr det ikke noe som helst om hele Norges befolkning befant seg her hele døgnet hvis man ikke hadde hatt inntekter. At folk tar seg tid til å være her er selvsagt kjempebra og er naturlig nok basisen for sidens eksistens (uten lesere er man ingenting), men hvis ingen hadde sett på reklamen så hadde vi ikke hatt mulighet til å fortsette, for det å drive en slik sak er langt i fra gratis.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Back to topic:

 

Jeg er av den oppfatning at de som bruker filtere for ikke å se noen av reklamene er noen solide snyltere som jeg for min del kan klare meg godt foruten! Disse parasittene nyter godt av en gratis tjeneste uten å yte en halv kalori selv (og majoriteten henger her på forumet - gratis), noe jeg finner både sjofelt og ekstremt egoistisk. Jeg kan akseptere at man fjerner popup's og lyd-reklamer, for slikt er idiotisk, men å ikke bidra med sitt for et felles, gratis gode - det er å være en snylter og en parasitt.

 

Vi tjener som regel penger på at reklamene vises, enkelte reklamer betales pr. klikk. Dersom reklamene ikke vises på siden, får vi ikke betaling for dem. Det kaller jeg å stjele.

 

Nei, kan man ikke takle de relativt få - og høyst relevante - reklamene som er på hw.no og overklokking.no, kan man holde seg langt unna. Det er min ærlige mening. Så får parasittene sitte der å være så uenig som de bare vil - det bryr meg heller lite. Kanskje vi skulle sperre dem ute fra forumet slik at de ikke får nyte godt av den gratistjenesten også?

 

Frustrert yummy out.

særdeles enig. De som bruker reklame-blokkers på hw, kan bare dra sin vei. Hw trenger reklame for å overleve. Den reklamen hw har er helt grei. Som sagt så merker jeg lite til den. Den er ikke slik at skjermen min dekkes kun av reklame. Hadde reklamen dominert hw.no siden så hadde jeg vært enig med de som bruker blokkers, men ettersom den er som den er så ser jeg ingen problem med den. Uten reklamen så hadde mange sider blitt betalingstjenester og jeg gidder ikke å betale 250.-i mnd'en for hw, 250.- i mnd'en for alle de gratis sidene jeg bruker å dra på. Det hadde blitt dyrt. rundt 1500.- i mnd'en for å se vg, db, hw, itavisen osvosv.

Lenke til kommentar
Simen1: Hvis vi skal ha reklame-forbud for alt så har det ikke blitt så mye solgte varer da. Nytt grafikkort har kommet, men ingen kjøper det pga at ingen har hørt om det. Ettersom ingen kjøper grafikkort så vil forskningen også stoppe opp pga at de ikke får noen penger fra salget av det grafikkortet. Det samme kan vi si om hvilket som helst vare. Uten reklame så vil ikke noen kjøpe det. Så enkelt er det. Det er mange personer i verden som ikke søker aktivt etter nye produkter, så derfor lager firmaene reklame for å opplyse folket "Hei, sjekk denne da. Ny bil som vi har laget" Det finnes gode reklamer og dårlige reklamer, men folk får iallefall vite om det. Kan du nevne noen produkter som er kjempepopulære som ikke bruker reklame?

Hva skulle vi brukt lønningene våre på dersom reklame ikke fantes.. ?? Sette de i banken og lure på hvor i all verden man kan få brukt pengene?

 

PS. Det med en reklamefri verden var rent hypotetisk. Jeg har selvfølgelig ikke løsningen på hvordan verden kan bli reklamefri, jeg bruker det bare for å poengtere at reklame er mer en pest og plage enn det er et nyttig verktøy. Jeg skulle gjerne hadd en reklamefir verden, men tror ikke det er realistisk, i hvertfall ikke i min levetid.

Lenke til kommentar

huff, nå har jeg virkelig gjort det =P .. hehe .. det var ikke meningen og fyre opp en slik tråd i denne retningen, men, jeg måtte bare poengtere reklame delen på siden. Kanskje topicen var litt "ekstrem" men, såklart, hw.no trenger jo å bli finansiert de også for og holde seg gående.

Lenke til kommentar
Back to topic:

 

Jeg er av den oppfatning at de som bruker filtere for ikke å se noen av reklamene er noen solide snyltere som jeg for min del kan klare meg godt foruten! Disse parasittene nyter godt av en gratis tjeneste uten å yte en halv kalori selv (og majoriteten henger her på forumet - gratis), noe jeg finner både sjofelt og ekstremt egoistisk. Jeg kan akseptere at man fjerner popup's og lyd-reklamer, for slikt er idiotisk, men å ikke bidra med sitt for et felles, gratis gode - det er å være en snylter og en parasitt.

 

Vi tjener som regel penger på at reklamene vises, enkelte reklamer betales pr. klikk. Dersom reklamene ikke vises på siden, får vi ikke betaling for dem. Det kaller jeg å stjele.

 

Nei, kan man ikke takle de relativt få - og høyst relevante - reklamene som er på hw.no og overklokking.no, kan man holde seg langt unna. Det er min ærlige mening. Så får parasittene sitte der å være så uenig som de bare vil - det bryr meg heller lite. Kanskje vi skulle sperre dem ute fra forumet slik at de ikke får nyte godt av den gratistjenesten også?

 

Frustrert yummy out.

Nå får du gi deg hw.no er INGENTING uten brukerene, alle brukerene kan godt begynne på news, i en egen gruppe der, så hadde du sett hvor tøff denne siden hadde vært. News er også "gratis" (ingenting er gratis, men det er "gratis nok"). Det er utrolig latterlig og selvsentrisk å påstå at brukere her ikke "yter en halv klaori" om de ikke ser på reklame.

 

Men for all del, begynn å stenge ute brukere som ikke ser nok på reklame dere, og se hvor langt dere kommer uten brukere.

 

AtW

Lenke til kommentar
Det hele henger på de tre tingene jeg nevnte før, antall mennesker, tilgjengelige ressurser, og teknologien som bestemmer hvor bra vi utnytter disse ressursene, økonomi er bare en måte å fordele dette på, verden går ikke under, fordi ressursene er de samme, og teknologien er den samme, om store firmaer taper penger, får små firmaer mer. Og de kan ansette flere.

 

AtW

Men hvordan skal de små bli større nå de ikke får reklamere for seg? For at de små skal ansette flere må de ha flere kunder og å få flere kunder via ryktet vil gå særdeles tregt.

En plass kjøper folk varene sine uansett, om de store taper kunder, tjener de små kunder, sånn er det. Små bedrifter og butikker klarte seg fint i gamle dager, og hadde kunder, enda de ikke reklamerte. Om de små ikke blir større, så blir det flere av de små.

 

AtW

Lenke til kommentar

ATWindsor: Dersom du blokker reklamene våre slik at vi ikke tjener et rødt øre på at du er her (men derimot får kostnader fordi du laster ned noen kilobytes pr. dag), hva gir du oss igjen for det du får da?

 

Du har rett i at vi ikke er noe uten lesere - men vi er på kort sikt ingenting uten lesere som "betaler" for seg ved å se på reklamene.

 

Så jeg står fast på min uttalelse om at brukere av Hardware.no & søstersiter som sperrer for reklamene ikke yter en halv kalori engang. Og jeg synes slik handling er "utrolig latterlig og selvsentrisk".

 

Forresten - hvorfor skal jeg betale skatt? Alle andre gjør jo det, så staten tjener jo penger? Da skader det vel ikke om jeg kan slippe det, selv om jeg måtte bli alvorlig syk og staten fikk en regning på et par hundre tusen for div. sykehus- og legetjenester. Mener du at det er OK? Det er stort sett samme greia.

Lenke til kommentar

Å ikke se på reklame blir som å ikke betale skatten din, du får utrolig mye, men gir ingenting for det.

Kan ikke se en grunn til at HW skal være reklamefritt for noen, bare fordi de har et problem med at det er en liten reklamebanner eller to der.

Håper for all del at det bare er et fåtall som gjør dette, og ikke folk blir inspirert til dette.

Selv bruker jeg bare pop-up blocker, men dette syns jeg beveger seg over på et område om hvordan reklamen formidles.

Tenk hvis du ser på på i stua, og pluttselig kommer det reklame på veggene dine.

Når man går inn på en gratis side aksepterer man reklame på siden (man burde ihvertfall), men syns ikke man av den grunn burde respektere reklame andre steder.

 

Hvis hw.no klarer å holde reklamen på det nivået som det er på i dag, blir jeg meget fornøyd.

 

Stå på, trenger noe å gjøre i økonomitimene.

 

Edit: kom yummy meg noen sekunder i forkjøpet med sammenligningen skatt, noe som jeg syns er en god sammenligning.

Endret av boy2star
Lenke til kommentar

I "gamle dager" hadde ikke folk noe valg om hvor de skulle kjøpe ting fordi man ikke var mobile, så det er ganske greit. Man kan ikke si at "om reklamen forsvinner så blir det slik igjen". Det har noe om å sette ting litt i perspektiv.

 

Når det gjelder "å kaste ut brukere som ikke ser på reklame" er det vel ingen som har sagt det, men som sagt jeg synes det er feil å blokkere reklame på tjenester man bruker. Dette har noe med å støtte oppunder ting man bruker, og det er så utrolig lite som skal til.

Lenke til kommentar

Nå får du gi deg hw.no er INGENTING uten brukerene, alle brukerene kan godt begynne på news, i en egen gruppe der, så hadde du sett hvor tøff denne siden hadde vært. News er også "gratis" (ingenting er gratis, men det er "gratis nok"). Det er utrolig latterlig og selvsentrisk å påstå at brukere her ikke "yter en halv klaori" om de ikke ser på reklame.

 

Men for all del, begynn å stenge ute brukere som ikke ser nok på reklame dere, og se hvor langt dere kommer uten brukere.

 

AtW

Helt enig. Hva er det forresten som gjør at folk gidder å bruke fritida si til å svare på spørsmål om div. datating her? Helt anonyme og uten å tjene ei krone? Jo, det er fordi menneskene i bunn og grunn liker å hjelpe hverandre og gi bort litt av sine kunnskaper. Det vil de også gjøre i en reklamefri verden!

Lenke til kommentar

Nå får du gi deg hw.no er INGENTING uten brukerene, alle brukerene kan godt begynne på news, i en egen gruppe der, så hadde du sett hvor tøff denne siden hadde vært. News er også "gratis" (ingenting er gratis, men det er "gratis nok"). Det er utrolig latterlig og selvsentrisk å påstå at brukere her ikke "yter en halv klaori" om de ikke ser på reklame.

 

Men for all del, begynn å stenge ute brukere som ikke ser nok på reklame dere, og se hvor langt dere kommer uten brukere.

 

AtW

Helt enig. Hva er det forresten som gjør at folk gidder å bruke fritida si til å svare på spørsmål om div. datating her? Helt anonyme og uten å tjene ei krone? Jo, det er fordi menneskene i bunn og grunn liker å hjelpe hverandre og gi bort litt av sine kunnskaper. Det vil de også gjøre i en reklamefri verden!

Poenget er at de som jobber i HW ikke bare bruker fritiden sin, de bruker arbeidstiden sin også, og vi kunne aldri fått en så god side som det er i dag, uten at noen hadde jobbet fulltid og fått betalt for dette.

Lenke til kommentar

Nå får du gi deg hw.no er INGENTING uten brukerene, alle brukerene kan godt begynne på news, i en egen gruppe der, så hadde du sett hvor tøff denne siden hadde vært. News er også "gratis" (ingenting er gratis, men det er "gratis nok"). Det er utrolig latterlig og selvsentrisk å påstå at brukere her ikke "yter en halv klaori" om de ikke ser på reklame.

 

Men for all del, begynn å stenge ute brukere som ikke ser nok på reklame dere, og se hvor langt dere kommer uten brukere.

 

AtW

Helt enig. Hva er det forresten som gjør at folk gidder å bruke fritida si til å svare på spørsmål om div. datating her? Helt anonyme og uten å tjene ei krone? Jo, det er fordi menneskene i bunn og grunn liker å hjelpe hverandre og gi bort litt av sine kunnskaper. Det vil de også gjøre i en reklamefri verden!

De vil sikkert kunne få gjøre dette, men de vil ikke ha muligheten til å gjøre de på de sidene som i dag lever av reklame. Tror du skal sette deg litt inn i hva det faktisk koster å drive en større nettjeneste.

Lenke til kommentar
Helt enig. Hva er det forresten som gjør at folk gidder å bruke fritida si til å svare på spørsmål om div. datating her? Helt anonyme og uten å tjene ei krone? Jo, det er fordi menneskene i bunn og grunn liker å hjelpe hverandre og gi bort litt av sine kunnskaper. Det vil de også gjøre i en reklamefri verden!

Men nå lever vi ikke i en reklamefri verden, og hardware.no er finansiert utelukkende gjennom reklame. Så kanskje vi skal diskutere med det som bakgrunn?

 

For øvrig: Skulle den dagen komme at hardware.no starter med pop-up -reklame, lydreklamer og ENORME reklamer som overskygger innholdet totalt - ja, da installerer jeg også reklameblokker. Men så lenge nivået er slik det er i dag har jeg intet problem med det. Og jeg tror jeg kan si med sikkerhet at nivået kommer til å bli holdt slik det er i dag i lang, lang, lang tid framover. :)

Lenke til kommentar

Synes det virker som noen har en rar holdning her. Når jeg ser på tv og engasjerer meg i det, så kan jeg ikke si at jeg bør fortjene noe fordi jeg engasjerer meg. TV skal engasjere meg, det er det jeg vil. Hvis noen her synes att de yter en innsats ved å legge ut nyheter og annet, så får de vel spørre etter frynsegoder? Jeg går inn på hardware fordi jeg er interresert, og jeg gjør det på min fritid.

 

Noen utsagn her kan sies på denne måten: Jeg vil ha noe igjen for min innsats som jeg vet jeg gjorde gratis.

 

Dagens mest rotete post...

Endret av pebbe
Lenke til kommentar
ATWindsor: Dersom du blokker reklamene våre slik at vi ikke tjener et rødt øre på at du er her (men derimot får kostnader fordi du laster ned noen kilobytes pr. dag), hva gir du oss igjen for det du får da?

 

Du har rett i at vi ikke er noe uten lesere - men vi er på kort sikt ingenting uten lesere som "betaler" for seg ved å se på reklamene.

 

Så jeg står fast på min uttalelse om at brukere av Hardware.no & søstersiter som sperrer for reklamene ikke yter en halv kalori engang. Og jeg synes slik handling er "utrolig latterlig og selvsentrisk".

 

Forresten - hvorfor skal jeg betale skatt? Alle andre gjør jo det, så staten tjener jo penger? Da skader det vel ikke om jeg kan slippe det, selv om jeg måtte bli alvorlig syk og staten fikk en regning på et par hundre tusen for div. sykehus- og legetjenester. Mener du at det er OK? Det er stort sett samme greia.

Hva gir jeg igjen? Må jeg virkelig svare på det? Om du ikke innser hva denne siden tjener på den enkelte bruker som hjelper andre brukere helt gratis så håper jeg inderlig at ikke resten av eierene deler ditt syn på ting.

 

Det er ingen menneskerett at folk skal se på reklamen "din", noe av hele dealen med reklame er at den ikke virker på alle, hadde du hatt en enkel måte å slippe reklame i simpsons på tv3 er jeg rimelig sikker på at du hadde hoppet på den, har du dårlig samvittighet om du ikke leser reklamene i reklamefinasierte busskur nøye? Hvis reklamemedie ikke gir høy nok inntjening for dere, finn på en annen måre å tjene penger på.

 

Skattesammenligningen din er såpass på jordet at jeg vet ikke om jeg bør kommentere den engang. Vil du si det er stort sett det samme å se en annen vei når kompletts reklame er på tv, som å feks ikke betale for noe du kjøper av komplett? Tror ikke det nei.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

De vil sikkert kunne få gjøre dette, men de vil ikke ha muligheten til å gjøre de på de sidene som i dag lever av reklame. Tror du skal sette deg litt inn i hva det faktisk koster å drive en større nettjeneste.

 

Jeg kunne godt ha betalt en liten sum for å fått lest hardware.no hvis jeg har sluppet reklame. Det er mange aviser som idag kan lastes ned i pdf for en tier. Forumet kunne fortsatt vært gratis.

Lenke til kommentar
I "gamle dager" hadde ikke folk noe valg om hvor de skulle kjøpe ting fordi man ikke var mobile, så det er ganske greit. Man kan ikke si at "om reklamen forsvinner så blir det slik igjen". Det har noe om å sette ting litt i perspektiv.

Poenget mitt var ikke at ting ble som i gamle dager, poenget mitt var å vise at samfunnet funger *gisp* også uten/med mindre reklame, det er også mye lettere å få tak i informasjon i dag, derfor ting antakelig fungert helt greit uten reklame. (ikke at det er noe høyt ønske fra min side, men enkelte her får det jo til å høres ut som reklame er grunnfundamentet i samfunnet vårt)

 

AtW

Lenke til kommentar

ATWindsor: Du hjelper andre gratis - det tjener vi ikke et rødt øre på. Tvert i mot koster det oss å ha denne tjenesten (forumet), i form av linjeleie. Dette er kostnader i kroner og øre - vi kan ikke betale i form av den tiden du legger igjen her. Det burde du også skjønne. Selvfølgelig skulle jeg ønske at vi kunne tjene penger på annet vis - men jeg aner ikke hvordan det skulle gå til.

Dersom du ikke har et konkret forslag til en annen måte for oss å tjene penger på, synes jeg ikke du skal uttale deg så mye. Så enkelt er det. Dersom du blokkerer reklamene våre, har vi kun utgifter ved å ha deg her. Der kan du plassere skattesammenlikningen min, som faktisk er veldig "på kornet". At du ikke skjønner den, får være ditt problem.

Blokkerer du reklamene, er du en snylter. Snyltere klarer vi oss uten. See my point?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...