Gå til innhold

hw.no .. et vandrende reklamebyrå!


Anbefalte innlegg

om jeg har lest ALLE postene poster i denne tråden, nei.

 

siden det er forstått at det er reklamen som holder hw.no online,

så vil jeg bare si de at hw.no er meget bra tross reklamen.

 

hadde en derimot begynnt med popups, og lyd i reklamen....

Da ville dette selvfølgelig ikke dette vært noe alternativ for meg å besøke mer enn en sjelden gang (slik som eks. itavisen.no ble), men det er ikke slik :thumbup:

Endret av genesis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og ja, jeg mener at å blokkere reklamene er snylting. Hvorfor jeg mener dette har jeg forklart så mange gang nå at jeg er lei. De som ikke har skjønt det nå, vil aldri skjønne det uansett hvor mye jeg forsøker. Men jeg håper disse personene kan ta seg en solid omgang med tankevirksomhet, sette seg inn i de faktiske forhold og se saken fra vår side.

Har du noen gang byttet kanal når det kommer reklame på TV ? I så fall har du dårlig samvittighet ovenfor TV kanalen ?

 

Det blir kanskje i litt større format, men jeg syntes situasjonen er den samme.

Lenke til kommentar

reklame er jo lagt opp til at ikke alle ser på det, eller at folk bytter kanal når det er reklame. Derfor er det f.eks mer reklame i pausene, enn hvis alle hadde sett hele reklamen.

Hvis alle på hw.no hadde sett på reklamen, trykket på linkene, hadde det blitt mindre reklame, eller "bedre" innhold.

Forskjellen er at på tv må du uansett vente til reklamen er over, her på hw.no får du innholdet gratis (noe man ikke gjør med de fleste norske tv-kanaler), mot at reklamen bare er det når du surfer.

Kan ikke sammenlingne med at man ikke ser på reklamen, men hvis du på en måte kunne hoppet over reklamen, det hadde blitt en bedre sammenlingning.

Lenke til kommentar
FY FLATE så mye reklame det er her, hele forsiden domineres.

???

 

Kjører IE uten noen som helst popup-blokker og kan aldri huske å ha sett en eneste popup på hw.no (nå er jeg riktignok mest på forumet, men alikevel...)

 

Som det ble sagt tidlig i tråden: Ikke klag på noe som er gratis...

 

Har forøvrig mistanke om at de som klager mest på reklame / popups og lignende (og bruker blokkere som gjør at nettsteder kanskje etterhvert må ta betalt) er de samme som av prinsipp aldri vil betale hvis det kommer et reklamefritt alternativ siden 'internett skal være gratis og sånn'.

 

Men internett er ikke gratis - det er dritdyrt å drive et nettsted av en viss størrelse, og det må finansieres på en eller annen måte. Selv om folk jobber gratis så koster det tekniske betydelige summer. Er forøvrig helt enig med DesertGlow sine synspunkter angående det etiske aspektet ved å fjerne/blokke reklame på et nettsted som du ikke betaler noe for å bruke.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar
reklame er jo lagt opp til at ikke alle ser på det, eller at folk bytter kanal når det er reklame. Derfor er det f.eks mer reklame i pausene, enn hvis alle hadde sett hele reklamen.

Hvis alle på hw.no hadde sett på reklamen, trykket på linkene, hadde det blitt mindre reklame, eller "bedre" innhold.

Forskjellen er at på tv må du uansett vente til reklamen er over, her på hw.no får du innholdet gratis (noe man ikke gjør med de fleste norske tv-kanaler), mot at reklamen bare er det når du surfer.

Kan ikke sammenlingne med at man ikke ser på reklamen, men hvis du på en måte kunne hoppet over reklamen, det hadde blitt en bedre sammenlingning.

Reklame på tv betales etter visninger akkurat på samme måte som sidevisninger på web, eks. er det 1 mill som så programmet i forbindelse med reklamen så betaler man for 1 mill visninger, på samme måte som på web.

 

De fleste reklamefinansierte kanaler betaler man ikke for, det er distribusjon du betaler for, akkurat på samme måte som du betaler for internett linja di.

 

når det gjelder det med å hoppe over/ikke se reklamen så skjønner jeg ikke helt hva du mener, men fakta er at visning av reklame tar båndbredde og det koster penger, og hvis du har litt peiling på økonomi utover lommeboka de så vet du at til slutt så er du du selv som betaler for den båndbredden.

Lenke til kommentar
Er forøvrig helt enig med DesertGlow sine synspunkter angående det etiske aspektet ved å fjerne/blokke reklame på et nettsted som du ikke betaler noe for å bruke.

Jeg mener det er latterlig å dra inn det "etiske aspektet", man burde da kanskje tenkte litt dypere, og feie for sin egen dør først. Uansett grunnen til at jeg kastet meg inn i diskusjonen var ikke forde jeg er imot reklamen, men forde jeg er sterkt uenig det enkelte mod'er sier.

 

Nå tar jeg kvelden intill videre, også får man satse på at man ikke er bannet når man kommer tilbake senere i kveld.

 

Jeg driver selv i servicenæringen, og man lever ikke av missfornøyde kunder, og holdninger og uttalelser fra "medarbeidere" har overasket meg tidligere. Det kan virke som om hvis jeg hadde blokkert reklamen så måtte en av mod'ene direkte betale for det ut av lommeboka si.

Lenke til kommentar
Er forøvrig helt enig med DesertGlow sine synspunkter angående det etiske aspektet ved å fjerne/blokke reklame på et nettsted som du ikke betaler noe for å bruke.

Jeg mener det er latterlig å dra inn det "etiske aspektet", man burde da kanskje tenkte litt dypere, og feie for sin egen dør først. Uansett grunnen til at jeg kastet meg inn i diskusjonen var ikke forde jeg er imot reklamen, men forde jeg er sterkt uenig det enkelte mod'er sier.

 

Nå tar jeg kvelden intill videre, også får man satse på at man ikke er bannet når man kommer tilbake senere i kveld.

 

Jeg driver selv i servicenæringen, og man lever ikke av missfornøyde kunder, og holdninger og uttalelser fra "medarbeidere" har overasket meg tidligere. Det kan virke som om hvis jeg hadde blokkert reklamen så måtte en av mod'ene direkte betale for det ut av lommeboka si.

Synes du overdriver voldsomt. Ingen som har truet med å utestenge noen her.

 

Det etiske aspektet her går på å støtte en tjeneste man bruker ved å ikke hindre inntektsgrunnlaget. Det er ikke vanskeligere enn det.

Lenke til kommentar

Reklame: greit.

 

Popups: brenn i hel\/ette!

 

Når jeg trykker på en link, så forventer jeg at èn side, og bare èn side kommer opp.

 

Jeg selv kjører popupstopper (i flere versjoner, på flere maskiner), og google toolbar, men ikke ad-remover eller lignende. Hvis noen har reklame på siden sin, så er det greit, bare det ikke kommer nye vindu/lyd oppå den siden. Da blir jeg gærn!!!

 

DrErling

Lenke til kommentar
Coca Cola "sponset" OL i atlanta med 10 mil. De brukte 100 mil på å fortelle det til resten av verden...

Merkelig at du bruker ett av verdens fremste selskaper, mye grunnet genial markedsføring, som eksempel.

 

Besta (87) fikk telefon av ei koselig selger-dame, og pratsjuk som ho va: snakka dem ivei. Uka etter kom det industri-vaskemidler for 12 000,- i postoppkrav. Da begynte besta å gråte...

Dette har lite med reklame å gjøre. Og ja, telefonsalg er veldig irriterendes.

 

Reklamefolk: Gå å lek på motorveien !!

Hva om jeg sa - Venstreradikale: Gå å lek på motorveien !! (nå gjør jeg ikke det, alle må få ha sin egen mening - noe som respekterer)

 

Dersom bedrifter ikke skulle få reklamere for produktene sine, men heller registrere de i et statlig regulert arkiv - er vi over på et kommunistisk system, der staten regulerer tilbud og etterspørsel.

 

Det mange tydligvis ikke skjønner er, som det ble sagt av DersertGlow;

Reklame er selve fundamentet for en økonomisk suksess.

I bunn og grunn er det det. Det finnes andre former for formidling av produkter, men reklame legger fundamentet økonomisk vekst.

 

hw.no .. et vandrende reklamebyrå!

Et reklamebyra har lite med dem som formidler reklamen å gjøre.

 

Og for å svare på topic - hw.no har en standard layout på reklamen, slik som de fleste andre nettsteder. Dette er en god balanse mellom reklame, og hva som faktisk står på siden. Popup's og lydreklame eksisterer deriomt ikke på hw.no - slik det gjør på mange andre populære norske nettsteder, og glad er jeg for det!

Lenke til kommentar
Dersom bedrifter ikke skulle få reklamere for produktene sine, men heller registrere de i et statlig regulert arkiv - er vi over på et kommunistisk system, der staten regulerer tilbud og etterspørsel.

 

Javel? Synes det er ett ganske langt hopp fra ett forbud mot reklame til et kommunistisk system personlig, er det "kommunisme" at man ikke kan reklamere for øl feks? Økonomien kan jo lett styres av tilbud og etterspørsel selv om reklame ikke er lovlig.

 

AtW

Lenke til kommentar

Dersom bedrifter ikke skulle få reklamere for produktene sine, men heller registrere de i et statlig regulert arkiv - er vi over på et kommunistisk system, der staten regulerer tilbud og etterspørsel.

 

Å? hvorfor det? hvis denne statlige nettsida er pålagt å linke til alle bedrifter i norge, så kan de få lov til å skrive så mye de vil på sin egen nettside.

Lenke til kommentar
Javel? Synes det er ett ganske langt hopp fra ett forbud mot reklame til et kommunistisk system personlig

Som jeg skrev i posten min; At et selskap kan reklamere for produktet sitt er grunnlaget for et markedsøkonomisk system. Kommunisme er kanskje et dårlig eksempel, da dette systemet ikke fungerer i praksis. Men - tankegangen om å forby reklame er treffende lik.

 

At staten har valgt å forby reklame for øl og tobakk er et annen diskusjon - men sammenligningen din mellom øl og andre produkter er så latterlig at jeg velger å ikke kommentere den.

Lenke til kommentar
Pop-ups tar Google Toolbar seg av.

:yes: .. google toolbar er noe av det beste som har blitt installert på denne maskinen... men bannerne på HW er jeg meget fornøyd med... enklere og bare åpne browser'en og klikke på den faste komplett banner'en (ja.. HW er startsiden min), enn å skrive det inn i adresse feltet...

Endret av AMD-guru #1
Lenke til kommentar
Javel? Synes det er ett ganske langt hopp fra ett forbud mot reklame til et kommunistisk system personlig

Som jeg skrev i posten min; At et selskap kan reklamere for produktet sitt er grunnlaget for et markedsøkonomisk system. Kommunisme er kanskje et dårlig eksempel, da dette systemet ikke fungerer i praksis. Men - tankegangen om å forby reklame er treffende lik.

 

At staten har valgt å forby reklame for øl og tobakk er et annen diskusjon - men sammenligningen din mellom øl og andre produkter er så latterlig at jeg velger å ikke kommentere den.

Nei, reklame er ikke grunnlaget i ett markedsøkonomisk system i det hele tatt, markedsøkonmi kan fungere fint uten reklame (og det gjorde det også i all hovedsak i tidligere tider, markedsøkonomi er ikke noe nytt fenomen). Hva er det som gjør sammenligningen mellom øl og andre produkter så latterlig, hva gjør øl fundamentalt forskjellig fra andre produkter? Øl er som andre produkter underlagt markedsøkonomi, og det går helt fint.

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg har selvfølgelig ikke løsningen på hvordan, men synes i hvertfall at reklame generellt er en uting.

Hvorfor reklamerer du selv for tv2, i hvert eneste innlegg du skriver når du "hater" reklame så sterkt?

 

Mvh Jan Ove, som synest reklamemengden som er på hw- og søstersidene er helt greit..

Endret av Jove
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...