Gå til innhold

60 prosent av Frankrikes fotobokser er sabotert


Anbefalte innlegg

Det er greit at man skal være lovlydig. Jeg forstår også holdningen til dem som kanskje mener farten er alt for høy i Norge.

Men her har du noe som over 70 prosent av en befolkning er i mot. Tar man bort dem som bor i byer og dermed ikke bruker førerkortet, dem som ikke har førerkort og folk som er likegyldig, er man fort oppe i 90 prosent.

Regjeringen svarer med å ØKE antallet og ikke høre på befolkningen i det hele tatt!

Er det da rart dem går til hærverk?

Dialog ser jo ikke ut til å hjelpe!

 

Dette blir som politikere i Oslo som sier dem betaler bompenger dem også. Under utspørring så viser det seg at ; nei, det gjør dem ikke.

Til dem som sier at alle har råd til bompenger, fordi befolkningen generelt har mer kjøpskraft:

Det blir stadig større forskjeller mellom rik og fattig i Norge. Også mellom hvermannsen og fattige.

Det er mange som lever på nesten ingenting.

Selv kjenner jeg folk som sparer over 60 000 i året på pendling pågrunn av elbil!

Dem som da ikke har råd til elbil må da betale 60 000 mer enn den personen. Det lammer deg på alle mulige måter. Kanskje er det billigere å få hjelp fra NAV enn det er å jobbe..

 

Når det kommer til fartskameraer, så kan det være forståelig at folk er skeptiske. Til og med her i landet er det vanskelig å finne statistikk på hvor effektive dem er.

Statistikk jeg har lest (for Norge) viser at det er svært varierende. Dem sammenligner også 5 år før, med alle år etter (ser ut til å være europeisk standard).

Ann på hvilke tall man vil ha, kan man konkludere med at ulykker faktisk øker (selv om dette ikke vil være et reelt og svært usannsynlig alternativ).

 

Fartskameraene ved kongsvinger ble det ikke noe av. Dette kan ha sammenheng med at statistikken for ALLE målinger i Norge ville ha kommet dårlig ut av det.

Det hwr nemlig ikke vært noen dødsulykker på en stund. I tillegg har nesten alle ulykker der vært selvmord. Dette ser man ikke på statistikken, men alikevel.

Hadde dem satt opp kameraer der, før det skjer en ulykke, finnes det ikke målbar effekt på fartakameraer på landsbasis.

 

En annen grunn til at franskmennene mener at dette bare er for å få inn bøter, kan være fordi land som Nederland har kjøpt statistikk fra GPS firmaer. Her satte dem opp fartakameraer der hvor folk kjørte mest over grensa, uten sammenheng med ulykker...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er helt sjukt at folk klarer å klage på bompenger. Vis meg budsjettet ditt og jeg skal vise deg en hykler.

 

Faktum er at vi har en større kjøpekraft idag enn noensinne tidligere. Det er langt flere ting som er ansett som "vanlig" idag som kan kuttes ut.

 

Om man ikke har råd til bompenger kanskje man burde se på egen økonomi istedet for å angripe konseptet skatt.

 

Bompengene går i en stor pott vi bruker på dere uansett igjennom Nav.

 

 

Så fint at du har kommet fram til at alle har råd da! Forslår vi i samme slengen tripler kollektivprisene og innfører bompengeavgift som belastes alle passasjerer på kollektivtransporten hver gang de passerer tilfeldige punkter i byen. Siden de ikke har bil, må de jo ha råd til dette!

Endret av MrL
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bompengene går i en stor pott som sløses vekk på alt mulig dritt som ingen utenom byråkratene får glede av.

Da anbefaler jeg å flytte til f.eks paradiset Iran som ikke har bompenger. Igjen, du betaler for å bo i Norge, det er dyrt men du (såfremt du jobber) har råd til det. Skattepengene vi betaler er den største årsaken til rikdommen vår.

 

Fartsbokser straffer deg om du kjører fort fort, det er supert og fører til tryggere veier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så fint at du har kommet fram til at alle har råd da! Forslår vi i samme slengen tripler kollektivprisene og innfører bompengeavgift som belastes alle passasjerer på kollektivtransporten hver gang de passerer tilfeldige punkter i byen. Siden de ikke har bil, må de jo ha råd til dette!

Kollektivtransport må de gjerne øke for min del. Om det er dyrt for deg med privat bil hadde jeg vurdert en annen reisemetode.

 

Det er ikke sånn at du har en folkerett til å være bilist. Selvfølgelig klager de fleste distriksfolk på dette, de sliter veldig med å se hvor mye penger de har.

 

Kutt ferien på Mallorca, drit i ny tv, ny mobil hvert år. Alle disse tingene er "folkerett". Bompenger er problemet. Sannheten er st drivstoff og bileierskap aldri har vært så billig.

 

Og før du spør, ja jeg har bil og jeg kjører mest sannsynlig mer enn deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når det kommer til fartskameraer, så kan det være forståelig at folk er skeptiske. Til og med her i landet er det vanskelig å finne statistikk på hvor effektive dem er.

Statistikk jeg har lest (for Norge) viser at det er svært varierende. Dem sammenligner også 5 år før, med alle år etter (ser ut til å være europeisk standard).

Ann på hvilke tall man vil ha, kan man konkludere med at ulykker faktisk øker (selv om dette ikke vil være et reelt og svært usannsynlig alternativ)

 

Her har du statistikk: https://www.tv2.no/a/9551693/

Resultatet er krystallklart, akkurat som i andre land: En halvering i både antall drepte og alvorlig skadde.

 

At regjeringen har som et eget punkt i erklæringen å begrense bruken av dette viser hvor lite de bryr seg om trafikksikkerhet.

Lenke til kommentar

Blander folk fotobokser og bompenger her? Å sabotere fotobokser, for å kunne kjøre ulovlig fort og sette eget og andres liv i fare er noe franskmenn skal ha skryt for?

 

Kan noen forklare meg logikken?

Logikken er enkel den

Ved og blinde fotoboksene med gule vester demonstrerer de mot staten på en måte som man enklest unngår konsekvenser.

Blir som at du har en irriterende flue surrende i stuen, skal du bli bringe den til stillhet med sukkervann eller en fluesmekker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

> fart dreper

 

Det er bare tull, det er ikke farten som dreper – det er de plutselige bråstoppene.

Det er bare tull. Bråstopp fra lav hastighet er ufarlig. Bråstopp fra høye hastigheter er derimot livsfarlig.

 

Logikken er enkel den

Ved og blinde fotoboksene med gule vester demonstrerer de mot staten på en måte som man enklest unngår konsekvenser.

Blir som at du har en irriterende flue surrende i stuen, skal du bli bringe den til stillhet med sukkervann eller en fluesmekker.

Den logikken passer jo ikke inn med hva jeg spør etter. Jeg lurer på hvorfor man skryter av at franskmenn: saboterer fotobokser, for å kunne kjøre ulovlig fort og sette eget og andres liv i fare. Konsekvensen her er jo potensielle livsfarlige situasjoner. Endret av Nimrad
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Kollektivtransport må de gjerne øke for min del. Om det er dyrt for deg med privat bil hadde jeg vurdert en annen reisemetode.

 

Det er ikke sånn at du har en folkerett til å være bilist. Selvfølgelig klager de fleste distriksfolk på dette, de sliter veldig med å se hvor mye penger de har.

 

Kutt ferien på Mallorca, drit i ny tv, ny mobil hvert år. Alle disse tingene er "folkerett". Bompenger er problemet. Sannheten er st drivstoff og bileierskap aldri har vært så billig.

 

Og før du spør, ja jeg har bil og jeg kjører mest sannsynlig mer enn deg.

 

Du har vel ingen rett til å definere hva jeg mener er en folkerett. Bil er strengt talt et nødvendig transportmiddel for svært mange i distrikt Norge. Uavhengig, grensen er for lengst nådd for hva bilister skal betale og finne seg i - det er totalt uakseptabelt at bilistene skal ranes og ta så stor del av regningen, og sponse til og med prosjekter som ikke en gang går til vei. 

 

En ting som er sikkert, er at bompengeopprøreret er større en noensinne - og det vil eskalere i tiden fremover. 

Endret av MrL
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da anbefaler jeg å flytte til f.eks paradiset Iran som ikke har bompenger. Igjen, du betaler for å bo i Norge, det er dyrt men du (såfremt du jobber) har råd til det. Skattepengene vi betaler er den største årsaken til rikdommen vår.

 

Fartsbokser straffer deg om du kjører fort fort, det er supert og fører til tryggere veier.

Her jeg bor bygde de en bro, og stort sett alle var enige om at dette var en god ide. Der kom det bom og bompenger. Alle er enige, det skal betales ned, og når broen er betalt så er det ikke mer bom. Broen ble betalt og bommen fjernet. Alle er fornøyd.

 

Nå kommer det nye bommer i bilveien, for å finansiere TRIKK som IKKE GÅR I BILVEIEN. Jeg kjenner ingen som har brukt denne trikken, men vi skal likevel betale 100kr/dag for å finansiere trikk og annet piss politikerne finner på. Det er derfor folk blir forbanna.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

En ting som er sikkert, er at bompengeopprøreret er større en noensinne - og det vil eskalere i tiden fremover. 

 

En annen ting som er sikkert er at hvis bompengemotstanderne får det som de ønsker, så vil det neste de klager på være hvor lange rushtid-køene blir.

Endret av spiff42
  • Liker 2
Lenke til kommentar

En annen ting som er sikkert er at hvis bompengemotstanderne får det som de ønsker, så vil det neste de klager på være hvor store rushtid-køene blir.

 

 

Og hvis alle billistene skulle latt bilen stå og reise kollektivt, sprenger vi kollektivtransporten i rushtiden. Kommer like langt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Derfor er et forbud mot bilkjøring like idiotisk som å fjerne rushtidsavgiften.

Vi trenger begge deler. Buss for de som ikke kan eller vil kjøre bil. Elbil og PHEV til resten. Dessverre er det oppropt og vedtatt av bilisme er "slemt" og bussing er "snilt", samme hvordan miljøbelastningen virkelig er. Det skal vist på død og liv ikke opp til sunn vurdering og diskusjon. Blant annet er i Tromsø hvor det er vedtatt at neste runde med bussanbud skal gå utelukkende for dieselbusser og der en tidligere orførerkandidat for Ap nå leder byens busselskap. Jeg har fått mange negative tilbakemeldinger på å røre ved de vedtatte sannheten om bussens miljøfortreffelighet, så det er vist et tabu tema. Spesielt i politiske kretser.

Lenke til kommentar

Her jeg bor bygde de en bro, og stort sett alle var enige om at dette var en god ide. Der kom det bom og bompenger. Alle er enige, det skal betales ned, og når broen er betalt så er det ikke mer bom. Broen ble betalt og bommen fjernet. Alle er fornøyd.

 

Nå kommer det nye bommer i bilveien, for å finansiere TRIKK som IKKE GÅR I BILVEIEN. Jeg kjenner ingen som har brukt denne trikken, men vi skal likevel betale 100kr/dag for å finansiere trikk og annet piss politikerne finner på. Det er derfor folk blir forbanna.

Ja TENK noe så sjukt! Betale for noe dere ikke bruker!? Hva er det liksom?!

 

Det er konseptet skatt. Velkommen til Norge.

 

Jeg betalte faen-tute meg for et sykehus i Tromsø. Nå blir det gul redningsvest på meg og.

Endret av DrAlban3000
  • Liker 2
Lenke til kommentar

En god indikasjon på at fartsbøter brukes til å smøre statsbudsjettet er å se på bøtesatsene. https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/1990-06-29-492/%C2%A71#%C2%A71 , Kjører man 5 km over fartsgrensen er det 800 NOK i bot, evt. kan man velge å sitte 3 dager i fengsel. Hadde alle valgt å sitte i fengsel tror jeg fort innslagspunktet for bøter hadde blitt flyttet oppover, da det hadde blitt rimelig kostbart for staten. 5 km slingringsmonn er så lavt at jeg mener det er uforsvarlig å kreve av folk å følge så nøye med på speedometeret. Øynene skal være i trafikken ikke på dashbordet. Nå er det jo paradoksalt nok også bot for å ikke ha øynene på veien, f.eks bruk av mobiltelefon gir to prikker og bot.

Lenke til kommentar

Øynene skal være i trafikken ikke på dashbordet. Nå er det jo paradoksalt nok også bot for å ikke ha øynene på veien, f.eks bruk av mobiltelefon gir to prikker og bot.

Om man ikke klarer å håndtere indikatorpanel/speedometer ved å kaste et raskt blikk på det, har man ingenting å gjøre bak et ratt i trafikken.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...