Gå til innhold

Tom Hagen-saken: Milliardær-kone bortført


Anbefalte innlegg

11 minutes ago, 0laf said:


At han og hans medhjelpere ikke anså det nyttig akkurat nå?

Akkurat nå er det vel ikke sikkert det hjelper stort med privatetterforskere, politiet holder jo alt hemmelig, en slik etterforsker vil ikke få innsyn i noe som helst av det politiet har, så det er begrenset hva man kan gjøre.

Jeg tenkte mer på generelt sett. Når politiet feiler totalt, så har man ikke så mange andre muligheter enn å etterforske selv?
Har man nærmest ubegrenset med midler, vil privatetterforsker kanskje være en mulighet, men det forutsetter at etterforskeren får tilgang til det som finnes i saken?
 

Det er i ditt scenario jeg tenker. I mange forsvinningssaker har familier leid inn privatetterforsker etter att politiet har henlagt/lukket saken fordi de ønsker svar og få vite hva som har skjedd. Vi har saker som har vært etterforsket på denne måten i over 20 år.

Men hva hvis Hagen ikke gjør det?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Theo343 skrev (1 minutt siden):

Det er i ditt scenario jeg tenker. I mange forsvinningssaker har familier leid inn privatetterforsker fordi de ønsker svar og få vite hva som har skjedd.


Jeg ville vel kanskje tro at Hagen-familien har vurdert dette i lengre tid nå, for alt vi vet kan det være de allerede har noen engasjert?

Det var jo en dansk krabat som hadde møtt Hagen fordi han og hans advokat ønsket at denne kjeltringen kanskje kunne få kontakt med folk i "miljøet" for å finne ut hva som hadde skjedd, han benyttet anledningen til å få sine 15 minutter ved å hevde at han trodde Hagen var skyldig, så de har kanskje ikke verdens beste erfaring med å ta andre inn i dette ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
0laf skrev (20 minutter siden):

Allegedly !! 

 

0laf skrev (20 minutter siden):

f̶ø̶r̶l̶o̶r̶t̶  bortført(?) 

Ja, tenkte skrive "mot en mann som eventuelt har førlort sin kone på en grufull måte. Men det hade blitt feil og. 

Kan ikke tro de har gamblet her. Hvis de har gjort det er det spørsmål om miljoners miljoner i erstatning og et helt lands befolkning i sjokk. Og helt sikkert rettsak mot politi, der noen blir av med jobben. 

Ikke noen som tør det, og ikke minst risikere og gjøre sånn mot en mann som førlort sin kone og gjennomlidd det verste tenkbare. 

Endret av Symfonisk
Lenke til kommentar
0laf skrev (7 minutter siden):

... han benyttet anledningen til å få sine 15 minutter ved å hevde at han trodde Hagen var skyldig, så de har kanskje ikke verdens beste erfaring med å ta andre inn i dette ?

Forhåndsdømming, med andre ord ? Tror jeg hadde styrt unna å engasjere en privatetterforsker til, ja.

Det kan jo virke som politiet har rett, men mangler bevis.

Barna og Tom Hagens søsken støtter ham. TH har visst 9 søsken. Jeg kjenner ikke til konas slektsforhold.

 

Lenke til kommentar
Symfonisk skrev (7 minutter siden):

Kan ikke tro de har gamblet her. Hvis de har gjort det er det spørsmål om miljoners miljoner i erstatning og et helt lands befolkning i sjokk. Og helt sikkert rettsak mot politi, der noen blir av med jobben. 


Dette er Norge, rettsaker mot politiet og store erstatninger skjer sjeldent her.

Satsene for fengsling av denne typen er faste, man får 1500,- de to første dagene, deretter vanligvis 400,- per dag i erstatning dersom fengslingen viste seg å være urettmessig.

Utover det kan man som oftest få dekket faktisk utgifter og tap, som hotell dersom du ikke får flytte hjem, reparasjon av skader og den slags.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Subara skrev (9 minutter siden):

Forhåndsdømming, med andre ord ? Tror jeg hadde styrt unna å engasjere en privatetterforsker til, ja


Det var denne "herremannen", Michael Green, tidligere Hells Angels medlem, nå profesjonell dansk spradebass.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2020/04/28/195673902/tom-hagen-holdt-mote-om-forsvinningen-han-virket-ikke-skremt-redd-eller-nervos

https://www.tv2.no/v/1559726/

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Kroat skrev (3 timer siden):

Man kan ikke holde på som du gjør. Alle er uskyldige til det motsatte er bevist. Eller mener du at saken er oppklart, men det går ikke ann å bevise det ?

Det er ingenting galt i å diskutere og snakke om saken. Man kan mene han er skyldig, man kan mene han er uskyldig, er bevisene som har kommet frem i media gode nok eller ikke? Dette er et diskusjonsforum, og så lenge man oppfører seg ordentlig så er det lov å diskutere hva enn det skulle være.
Hvorvidt TH blir dømt eller ei, vil bare tiden vise.
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Først opptar de verdiful tid fra høysterett for å behandle en sak de visste de ville tape, så prøver de å arrestere han igjen og nå nekter de han tilgang til hans egne eiendommer, på tross av at det er ulovelig.

Det er helt klart at det har blitt prestige i denne saken, og de har derfor blitt desperate til å finne noe de kan ta han for. Noen tenker sikkert at dette er greit, fordi han er sikkert skyldig. Men hva om politiet tar feil og han er uskyldig. Ikke bare ble kona drept, og politiet fant ingenting men så finner han ut at de har brukt mesteparten av tiden på å etterforske han, de arresterer han uten bevis og nekter å gi han rettighetene tilbake når han vinner i domstolene.

Og ikke glem 30-åringen. Fra det jeg har sett, så ble han arrestert fordi han har god kunnskap om kryptovaluta, har skrevet at Monero kan brukes til kidnapping på et kryptoforum og kjenner Tom Hagen.

Endret av Camlon
  • Liker 3
Lenke til kommentar
10 hours ago, 0laf said:

  


Mnja, som nevnt har han jo gjort alt for å bistå politiet, sluppet de inn i huset flere ganger osv.

I følge media har Hagen nå ikke tilgang til hus, hytte eller andre eiendommer, de har politiet nærmest "beslaglagt" fordi de ønsker å drive med ransaking ... igjen.

Jeg ville tro det var naturlig å ønske å komme hjem, jeg antar at han nå enten må bo hos familie eller på hotell?

Helt ærlig tror jeg ikke jeg heller ville vært særlig interessert i å hjelpe politiet noe mer etter dette, særlig dersom han er uskyldig å ønsker å finne ut hva som har skjedd med kona, da fremstår jo politiet som totalt inkompetente, å det er på tide å finne "andre løsninger", for eksempel privatetterforskere eller noe slikt, man har liksom ikke så mange muligheter.

Tror ikke det dreier seg om ransaking, tror dette er et ledd i å "myke opp" den mistenkte. De vil at han skal føle seg skikkelig dårlig, alt som mangler er at de spytter på ham. Vet ikke, men dette er dårlig "etterforskning"

Lenke til kommentar
Kroat skrev (9 minutter siden):

Tror ikke det dreier seg om ransaking, tror dette er et ledd i å "myke opp" den mistenkte. De vil at han skal føle seg skikkelig dårlig, alt som mangler er at de spytter på ham. Vet ikke, men dette er dårlig "etterforskning"

Det har ikke kommet frem et eneste bevis i media enda. Du har jo ingenting å gå på her. Hvordan kan du være så bastant allerede nå?

Lenke til kommentar
Kroat skrev (6 minutter siden):

Tror ikke det dreier seg om ransaking, tror dette er et ledd i å "myke opp" den mistenkte. De vil at han skal føle seg skikkelig dårlig, alt som mangler er at de spytter på ham. Vet ikke, men dette er dårlig "etterforskning"

Hva er det du har så imot politiet og øvrige myndigheter?

Du virker veldig aggressiv ovenfor politiet generelt, og veldig forsvarende ovenfor Hagen. 

Mulig politiet har gått hardt ut, og kunne håndtert saken på en bedre måte. Likevell mener jeg det er bra at de faktisk gjør en så grundig etterforskning. Jeg mener det er bedre at politiet klarer å løse saken, enn å spare fornærmede for litt ubehag eller ubeleiligheter. For meg virker det ut som du håper at politiet ikke skal løse saken ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
10 hours ago, Theo343 said:

Det er i ditt scenario jeg tenker. I mange forsvinningssaker har familier leid inn privatetterforsker etter att politiet har henlagt/lukket saken fordi de ønsker svar og få vite hva som har skjedd. Vi har saker som har vært etterforsket på denne måten i over 20 år.

Men hva hvis Hagen ikke gjør det?

Nå som de har skjønt politiet ikke kan hjelpe er det jo mulig at de prøver med belønning og privatetterforskere. Hadde selv forsøkt å løse saken om belønningen var stor nok.

Lenke til kommentar
9 hours ago, 0laf said:


Dette er Norge, rettsaker mot politiet og store erstatninger skjer sjeldent her.

Satsene for fengsling av denne typen er faste, man får 1500,- de to første dagene, deretter vanligvis 400,- per dag i erstatning dersom fengslingen viste seg å være urettmessig.

Utover det kan man som oftest få dekket faktisk utgifter og tap, som hotell dersom du ikke får flytte hjem, reparasjon av skader og den slags.

Så han kan kreve 6400 kr for 10 dager ? Tror ikke han vil ha de pengene.

Lenke til kommentar
14 minutes ago, Emile the rat said:

Hva er det du har så imot politiet og øvrige myndigheter?

Du virker veldig aggressiv ovenfor politiet generelt, og veldig forsvarende ovenfor Hagen. 

Mulig politiet har gått hardt ut, og kunne håndtert saken på en bedre måte. Likevell mener jeg det er bra at de faktisk gjør en så grundig etterforskning. Jeg mener det er bedre at politiet klarer å løse saken, enn å spare fornærmede for litt ubehag eller ubeleiligheter. For meg virker det ut som du håper at politiet ikke skal løse saken ?

Har ingen ting imot ordentlige myndigheter. Men myndigheter som finner uskyldige, skyldig, liker jeg ikke. 

Lenke til kommentar
6 hours ago, Camlon said:

Først opptar de verdiful tid fra høysterett for å behandle en sak de visste de ville tape, så prøver de å arrestere han igjen og nå nekter de han tilgang til hans egne eiendommer, på tross av at det er ulovelig.

Det er helt klart at det har blitt prestige i denne saken, og de har derfor blitt desperate til å finne noe de kan ta han for. Noen tenker sikkert at dette er greit, fordi han er sikkert skyldig. Men hva om politiet tar feil og han er uskyldig. Ikke bare ble kona drept, og politiet fant ingenting men så finner han ut at de har brukt mesteparten av tiden på å etterforske han, de arresterer han uten bevis og nekter å gi han rettighetene tilbake når han vinner i domstolene.

Og ikke glem 30-åringen. Fra det jeg har sett, så ble han arrestert fordi han har god kunnskap om kryptovaluta, har skrevet at Monero kan brukes til kidnapping på et kryptoforum og kjenner Tom Hagen.

Ja tenk om de ikke er skyldig.

Endret av Kroat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...