Gå til innhold

Tom Hagen-saken: Milliardær-kone bortført


Anbefalte innlegg

11 minutes ago, Subara said:

Synes det blir feil å bruke ordet fornedre, men TH har nok ikke tillitt til politiet akkurat nå.

Samtidig tenker jeg at selv om han ikke har vært siktet tidligere, har muligheten hele tiden ligget der, siden saken ikke er løst. Noe TH sikkert også har vært klar over. Det blir spennende å følge saken videre.

Jeg vet ikke, ser heller at saken løses på en ordentlig måte av en "Columbo" etterforsker.

Endret av Kroat
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kroat skrev (15 minutter siden):

At de vil ha folks hjelp til å løse denne vanskelige saken kan jeg forstå. Men at de vil ha folks hjelp til å finne ham skyldig utenfor domstolen kan jeg ikke forstå.

Hva mener du? Dette er en diskusjonsforum der noen drøfter frem og tilbake, om han er involvert, andre synes ikke det. Burde det være forbudt og diskutere en stor media bevoket sak? Eller mener du at det er forbudt og tro at noen er skyldig før det vært prøvd i retten? Har ikke lest noen her som tastet inn, skyldig. Bare teorier, hvorfor, hvordan i hverdagen dette skjedd. 

Endret av Symfonisk
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Kroat skrev (9 minutter siden):

At de vil ha folks hjelp til å løse denne vanskelige saken kan jeg forstå.

det kan fungere hvis man etterlyser en bestemt biltype, etc. men at "mannen i gata" kunne bidra i noe, på de gjenstandene jeg nevnte, er mikroskopisk. Kunnskapen om hva de lettet etter hadde hatt mye større verdi for dem sjøl, hvis ingen andre visste om det.

Jeg tror politiet henfaller til å røpe tingen, fordi de føler seg presset til å vise fremgang i etterforskningen.

Lenke til kommentar

Mitt inntrykk er at politiet har vært for sent ute med å etterforske Hagen og at de nå har mistet kontroll. Selv om han er skyldig, er nok det ikke flere bevis igjen nå og det viser jo lagmannsrettens avvisning om varetekt og lagmannsrettens forkastelse av anken; at de ikke har noe konkret. Det faktum at de ville trosse retten og pågripe ham på nytt rett etter løslatelsen og at de nå driver ulovlig ransaking av bolig og hytte er flere tegn på at de har null kontroll.

Lenke til kommentar
FrihetensRegn skrev (1 minutt siden):

Mitt inntrykk er at politiet har vært for sent ute med å etterforske Hagen og at de nå har mistet kontroll. Selv om han er skyldig, er nok det ikke flere bevis igjen nå og det viser jo lagmannsrettens avvisning om varetekt og lagmannsrettens forkastelse av anken; at de ikke har noe konkret. Det faktum at de ville trosse retten og pågripe ham på nytt rett etter løslatelsen og at de nå driver ulovlig ransaking av bolig og hytte er flere tegn på at de har null kontroll.

Ja, men man vil ikke tro at det er så. At det er mulig. Man vil helst kategorisere den tanken i "konspirationsteori" -arkivet ? At de kan gamble sånn. Innsatsen er HØY! Bluff?? Uff.. ?

Lenke til kommentar

  

Emile the rat skrev (1 time siden):

På 21 nyhetene nå har TH sin forsvarer gått ut med at TH ikke ønsker å sammarbeide eller hjelpe politiet.

I tillegg har forsvarer uttrykt at det er viktig for Hagen å komme hjem så fort som mulig, og at det er viktig for TH at ransaking hjemme hos han avsluttes så han får komme hjem.

Disse to uttalelsene får iværtfall alle mine alarmer til å ringe. Er han uskyldig burde det ligge i hans interesse å sammarbeide med politiet. Er jeg den eneste som synes dette høres mistenkelig ut?


Mnja, som nevnt har han jo gjort alt for å bistå politiet, sluppet de inn i huset flere ganger osv.

I følge media har Hagen nå ikke tilgang til hus, hytte eller andre eiendommer, de har politiet nærmest "beslaglagt" fordi de ønsker å drive med ransaking ... igjen.

Jeg ville tro det var naturlig å ønske å komme hjem, jeg antar at han nå enten må bo hos familie eller på hotell?

Helt ærlig tror jeg ikke jeg heller ville vært særlig interessert i å hjelpe politiet noe mer etter dette, særlig dersom han er uskyldig å ønsker å finne ut hva som har skjedd med kona, da fremstår jo politiet som totalt inkompetente, å det er på tide å finne "andre løsninger", for eksempel privatetterforskere eller noe slikt, man har liksom ikke så mange muligheter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
FrihetensRegn skrev (4 minutter siden):

Det kan også hende at beviser de finner nå ikke vil bli godkjent i en rettssak fordi de ikke hadde lov å være der på det tidspunktet.

Håper at politiet ikke dummer seg ut så vi får løst saken?  At de kan sin juss.

 

Lenke til kommentar
0laf skrev (1 minutt siden):

  


Mnja, som nevnt har han jo gjort alt for å bistå politiet, sluppet de inn i huset flere ganger osv.

I følge media har Hagen nå ikke tilgang til hus, hytte eller andre eiendommer, de har politiet nærmest "beslaglagt" fordi de ønsker å drive med ransaking ... igjen.

Jeg ville tro det var naturlig å ønske å komme hjem, jeg antar at han nå enten må bo hos familie eller på hotell?

Helt ærlig tror jeg ikke jeg heller ville vært særlig interessert i å hjelpe politiet noe mer etter dette, særlig dersom han er uskyldig å ønsker å finne ut hva som har skjedd med kona, da fremstår jo politiet som totalt inkompetente, å det er på tide å finne "andre løsninger", for eksempel privatetterforskere eller noe slikt, man har liksom ikke så mange muligheter.

Forsåvidt helt enig der. Dersom han er uskyldig så forstår jeg reaksjonen :)

Så vel, jeg har jo ikke låst meg til hva jeg tror om saken, skal bli spennende å følge saken videre som sagt. 

 

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (6 minutter siden):

 Hva tenker vi hvis han ikke engasjerer privatetterforskere?


At han og hans medhjelpere ikke anså det nyttig akkurat nå?

Akkurat nå er det vel ikke sikkert det hjelper stort med privatetterforskere, politiet holder jo alt hemmelig, en slik etterforsker vil ikke få innsyn i noe som helst av det politiet har, så det er begrenset hva man kan gjøre.

Jeg tenkte mer på generelt sett. Når politiet feiler totalt, så har man ikke så mange andre muligheter enn å etterforske selv?
Har man nærmest ubegrenset med midler, vil privatetterforsker kanskje være en mulighet, men det forutsetter at etterforskeren får tilgang til det som finnes i saken?
 

Endret av 0laf
  • Liker 1
Lenke til kommentar
FrihetensRegn skrev (5 minutter siden):

Jeg tror politiet vet hva de gjør. Men at de er så aggressive/pågående nå kan tyde på at de er desperate og griper etter halmstrå.

Synd at politiet ikke finner nok bevis eller har funnet  spor etter Elisabeth Hagen ennå, etter så lang tid. De pårørende fortjener å vite hva som har skjedd. Håper ikke denne saken til slutt havner i bunken over uoppklarte saker.

Lenke til kommentar
FrihetensRegn skrev (8 minutter siden):

Jeg tror politiet vet hva de gjør. Men at de er så aggressive/pågående nå kan tyde på at de er desperate og griper etter halmstrå.

Jeg hade skjønt det hvis man gamblet mot en mistenkt bankraner, arresterte han og håpet han erkjente. Men kan ikke se at man tør og gjøre dette mot en mann som har førlort sin kone på en så grufull måte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...