Gå til innhold

Rykte: Microsoft lager to nye konsoller med kodenavnene Anaconda og Lockhart


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om de skal kjøre på uten diskdrev, noe jeg finner svært logisk i 2018, eller 2020 for den sakens skyld som det ryktes at disse skal komme på markedet så er det viktig at de følger opp og sørger for at alle fysiske kopier av Xbox One, eller Xbox "Insert new name" om dette skal være en ny generasjon med konsoller kommer med en kopi av en lisensnøkkel eller lignende i esken så du kan få aktivert spillet i Microsoft Store og hentet det ned digitalt. Litt sånn som 90% av alle fysiske kopier til PC bare gir deg en nøkkel som du aktiverer på Steam, Origin osv..

 

Om det blir sånn at du er låst til å kjøpe spillene direkte fra Microsoft Store til overpris så nytter det jo ikke...

Lenke til kommentar

I første omgang er det vel bare den neste revisjonen av Xbox One S som vil komme uten disc drev? Skal ikke se bort i fra at det vil komme slike modeller av "Anaconda" og "Lockhart" også, men tipper de første versjonene kommer til å komme med støtte for bluray.

Meget spent på neste generasjon av Xbox. Microsoft har gjort mye riktig de siste tre årene og det virker som om de nå har det meste på stell før den neste generasjonen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Microaoft våger neppe å utelate diskdrev, uansett hvor unødvendig diskrdrev er i dag (for ikke å si i 2020).

(...)

 

Vi får håpe at Microsoft ikke fortsatt er kastrert etter Xbox one, og vertfall tilbyr en billigere modell uten diskdrev. Så kan folk stemme med lommeboka om de ønsker diskdrev eller ikke.

Lenke til kommentar

Kan med sikkerhet si Xbox ikke blir kjøpt neste generasjon. Makan til bortkasta penger skal jeg faktisk lete lenge etter. Ble lurt to ganger faktisk. Kjøpte senere også en Xbox One S for å få 4K spiller. (fordi jeg er lettere retardert tydeligvis, brukte ikke orginale boxen heller). Har ikke vært på et sekund siden kjøp. Rareware samlinga var eneste verdige.

Har derimot en PS4 Pro i fast daglig bruk, med ekstreme mengder spill og har fått så valuta for pengene at jeg er trofast kunde også over i neste generasjon for å si det mildt. En fantastisk konsoll hvor SPILL og venner er i fokus, og man blir ikke drukna i reklame og funksjoner som aldri noensinne blir rørt. 

Det amatørsirkuset Xbox har vist seg å bli skal jeg aldri mer falle for. God bakoverkompatibilitet har de, men det har jeg en Xbox 360 til. Klarer meg.

Endret av SkyMarshall
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Microaoft våger neppe å utelate diskdrev, uansett hvor unødvendig diskrdrev er i dag (for ikke å si i 2020). Uten diskdrev vil klaging på manglende byttemulighet og mulighet til videresalg oppstå på nytt. Slik klaging var blant årsakene til at Xbox One seilte akterut ved lansering.

 

Konsollen uten diskdrev blir kun et alternativ for de som ikke ønsker det.

Lenke til kommentar

Om de skal kjøre på uten diskdrev, noe jeg finner svært logisk i 2018, eller 2020 for den sakens skyld som det ryktes at disse skal komme på markedet så er det viktig at de følger opp og sørger for at alle fysiske kopier av Xbox One, eller Xbox "Insert new name" om dette skal være en ny generasjon med konsoller kommer med en kopi av en lisensnøkkel eller lignende i esken så du kan få aktivert spillet i Microsoft Store og hentet det ned digitalt. Litt sånn som 90% av alle fysiske kopier til PC bare gir deg en nøkkel som du aktiverer på Steam, Origin osv..

 

Om det blir sånn at du er låst til å kjøpe spillene direkte fra Microsoft Store til overpris så nytter det jo ikke...

 

Da gir det jo ingen mening med å kjøpe spill fysisk lenger. Forventer du ett eksemplar for kun funker via disc og ett eksemplar via kode eller bare kode og at platen kun fungerer til å innstallere spillet for at du da ikke kan låne bort spillet. Vil jo da bli svært meningsløst å kjøpe spill fysisk da med mindre du har ekstremt dårlig internett.

Lenke til kommentar

Sånn har vi hatt det på PC i årevis, ser ikke helt hvorfor dette ikke skulle bli vanlig på konsoll? Det vil jo være meningsløst med en konsoll uten diskdrev om du er 100% låst til Microsoft Store som har priser som svært sjeldent er på tilbud og priser på nye spill som stortsett alltid ligger 100-200 kr over det de koster fysisk i butikk. Skal ikke mange spillene til for besparelsen har gått rett i dass.

 

Det å være låst til disc er jo også temmelig gammeldags. Diskdrevet er det som støyer mest på dagens konsoller, samtidig som det å være avhengig av å ha riktig disc i konsollen for å kunne spillet i seg selv er temmelig gammeldags.

Lenke til kommentar

(..)Det vil jo være meningsløst med en konsoll uten diskdrev om du er 100% låst til Microsoft Store som har priser som svært sjeldent er på tilbud og priser på nye spill som stortsett alltid ligger 100-200 kr over det de koster fysisk i butikk. Skal ikke mange spillene til for besparelsen har gått rett i dass.(...)

 

Tilbud fra butikk på fysiske spill er jo fordi at de ikke ønsker å ha kosten med å lagerholde det, de gjør plass i butikkhyllene eller at de ønsker å drive folk til butikken med tilbudet.

 

Det lagermessige og hyllemessige forsvinner jo helt ved en heldigital løsning, men samtidig får butikken mindre utgifter og muligens økte muligheter til å gi tilbud på grunn av det, men tilbud kan jo fortsatt gis av butikker for å bring folk til deres butikk.

 

Og dette er fungerende nå i dag på Xbox one.

For å ta ett eksempel koster Minecraft til Xbox One 188,- på cdon.no for nedlastingsnøkkel som brukes i Microsoft store samtidig som prisen er 204,- på Microsoft store.

 

"Alle" bortsett fra de som samler in lisenspenger for disk-teknologien og folk med elendig internett tjener på at det er heldigitalt.

Endret av Civilix
Lenke til kommentar

For mye hardware, for lite software. Det er problemet mitt som gamer med Xbox for øyeblikket. Hvor blir det av de bra eksklusive spillene? 

 

Folk har knapt nok fått se potensialet i sin nykjøpte Xbox One X før de skal lokkes med nye og bedre modeller. Minner meg nesten om smartphone markedet. Jeg skjønner virkelig ikke helt visjonen til Microsoft her. Er ikke et av målene "play anywhere" også? Hva skal man da med disse hvis man f.eks har en PC?

Lenke til kommentar

Xbox har virkelig kommet tilbake for fult nå på tampen av denne konsoll generasjonen. Xbox One X er en helt rå maskin som samens med funksjoner og tjenester gjør Xbox og da spesielt Xbox One X til en helt rå konsoll opplevelse.

 

Det skal bli voldsomt spennende å se hvordan neste generasjon konsoller, funksjoner og tjenester blir ifra Microsoft og Sony. Jeg tror vi er iferd med å se en skikkelig "fight" denne gangen. 

Lenke til kommentar

De har kommet seg på maskinvare, men på spillfronten så er fremdeles Xbox One en sørgelig skue. Foretrekker Xbox selv, har en Xbox One X og det eneste jeg egentlig har spilt er Overcooked, Overcooked 2 og Red Dead Redemption II... Alt annet spillet på PlayStation 4 Pro da det er Sonyeksklusive spill eller på PC.

 

Men det at de satser og bruker så mye penger på å kjøpe opp spillstudioer, mange av temmelig solid kaliber lover jo godt men vi vil nok se fryktelig lite av dette til Xbox One.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...