Gå til innhold

Dette kan bli prisen på Tesla Model 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prisene journalisten her har brukt er inkludert premiumpakke til $5000, med unntak av billigste variant. Når den blir tilgjengelig uten premiumpakke og mid range så blir den veldig nær niro i pris? Snakker ca. 360 000 da med 8,75 som dollarkurs?

 

Godt poeng! Jeg la til en setning for å tydeliggjøre det.

 

/Stein Jarle, Tek

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Listeprisen i USA er sannsynligvis oppgitt uten tilskuddet fra staten, som dermed (enn så lenge) gir en bedre margin. Uansett har vel Kia uhorvelig mange fler forhandlere enn Tesla, og da de i tillegg klarer å levere reservedeler, er vel valget svært enkelt. Egentlig er bare den fæle 'overleppa' på Teslaen grunn god nok grunn til å styre unna.. :D

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Listeprisen i USA er sannsynligvis oppgitt uten tilskuddet fra staten, som dermed (enn så lenge) gir en bedre margin. Uansett har vel Kia uhorvelig mange fler forhandlere enn Tesla, og da de i tillegg klarer å levere reservedeler, er vel valget svært enkelt. Egentlig er bare den fæle 'overleppa' på Teslaen grunn god nok grunn til å styre unna.. :D

Men når de nesten ikke leverer biler, og bilene har så lang leveringstid, så er det jo ikke et veldig tilgjengelig alternativ. Model 3 vil nok bli ganske lett å få tak i ett om et års tid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Listeprisen i USA er sannsynligvis oppgitt uten tilskuddet fra staten, som dermed (enn så lenge) gir en bedre margin.

Listeprisen er før insentiver. Det føderale skatteinsentivet er noe som kjøperen må ordne via selvangivelsen, om kjøperen har tilstrekkelig skattbar inntekt til å kunne nyttiggjøre seg av det. Så det har engentlig ingen påvirkning på Tesla, utover høyere etterspørsel.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sjefen for Tesla Motors Norge har vel allerede sagt at de som har reservasjon nå kan forvente seg å få kjøpt sin bil innen sommeren 2020.

Så, man må bare smøre seg med tålmodighet. På de første som kommer vil det være begrensede valgmuligheter og høyest mulig pris.

Når sa han dette? Om de åpner reservasjoner i starten av 2019 så får en bilen før sommeren..

Lenke til kommentar

Det var en uttalelse ganske nylig jeg fikk med meg, det høres jo sannsynlig ut egentlig.

Tror du de kan gå gjennom levering av 10-15 tusen biler på 6 måneder? Nope....

Mulig jeg missforsto deg, om du mente alle leveringer av de som har reservert i dag så skjønner jeg det godt. Vill gjerne si det er litt optimistisk også. Trodde du mente de første:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...