Gå til innhold

Dette kan bli prisen på Tesla Model 3


Anbefalte innlegg

Oboy .. hva med å forsøke Google, eller en hvilken som helst nyhetsside?

 

Jeg prøvde Google - men eneste jeg finner der er hvor mye Tesla gikk med overskudd i Q3. At alle ble sjokkert over hvor bra det går med Tesla og at de som shortet Tesla aksjen bommet drastisk og tapte meste pengene sine, OG at de nå går Long på Tesla aksjer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forskjellen mellom deg og Espen er at han faktisk har noe mellom ørene. Han svarer godt for seg, og er flink til å bygge opp argumenter for og imot.

 

Sånt ser man lite av fra deg. Og det er ikke kun jeg som har sett det her inne.

 

Om du leter litt her inne, så finner du meg nok i en possisjon der jeg forsvarer Tesla også. Eneste grunnen til at det er litt artig å "baisse" litt på Tesla her, er pga du er så ekstremt fanboy at det gjør vondt.

 

Tesla har mye på den positive siden, faktisk mer enn den negative. Så det er lett å argumentere for begge sider.

Men, de er ikke alene om å ville ta større posisjoner i elbil-markedet. Der trur jeg mange har litt for stor tru på dem.

Mange positive sider? Haha det tror jeg ingenting på - hva er det som liksom skal være så positivt med Tesla? De som kjører tesla snylter bare, bilene tar bare fyr, er selvmordsbiler som bare kræsjer og kjører ut av veien, blir eid av en hasjrøykende narsisist som tror han kan redde verden - men greier ikke å gjøre noen ting! Hahaha han går jo alltid bare i underskudd jo!

Lenke til kommentar

Mange positive sider? Haha det tror jeg ingenting på - hva er det som liksom skal være så positivt med Tesla? De som kjører tesla snylter bare, bilene tar bare fyr, er selvmordsbiler som bare kræsjer og kjører ut av veien, blir eid av en hasjrøykende narsisist som tror han kan redde verden - men greier ikke å gjøre noen ting! Hahaha han går jo alltid bare i underskudd jo!

Oi, butthurt? 

Sammenbrudd? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg prøvde Google - men eneste jeg finner der er hvor mye Tesla gikk med overskudd i Q3. At alle ble sjokkert over hvor bra det går med Tesla og at de som shortet Tesla aksjen bommet drastisk og tapte meste pengene sine, OG at de nå går Long på Tesla aksjer.

Det er ingen hemmelighet at Tesla skylder en del penger. Du som vet alt om dem burde da vite dette? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Se - klassisk oophus3do igjen, du leser altså bare mellom linjene eller det du selv velger å lese :) Du skreiv "  Du som vet alt om dem burde da vite dette?  " --- og jeg skreiv " Du som TROR du vet alt burde vite det" ;) .. 

Hæ? 

 

Hva slags poeng er det du er ute etter å komme frem til her? 

 

Jeg spurte deg enkelt og greit bare om du var klar over at Tesla har mye gjeld, siden du er deres ekspert her inne. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hæ?

 

Hva slags poeng er det du er ute etter å komme frem til her?

 

Jeg spurte deg enkelt og greit bare om du var klar over at Tesla har mye gjeld, siden du er deres ekspert her inne.

Hmm? Kom jeg med noe poeng? Eller skriver jeg bare svada som deg?

 

Jeg vet at Tesla er på topp 10 av verdens mest verdifulle bilselskap? Det du mener? Eller at de tjener mest av samtlige biler i samme klasse? Eller mente du at ingen andre bilmerker har hatt så stor vekst som Tesla? Skjønner ikke helt hva du mener egentlig. Du kan så lite om temaet at det er litt vanskelig å følge tankegangen din :(

Lenke til kommentar

Hmm? Kom jeg med noe poeng? Eller skriver jeg bare svada som deg?

 

Jeg vet at Tesla er på topp 10 av verdens mest verdifulle bilselskap? Det du mener? Eller at de tjener mest av samtlige biler i samme klasse? Eller mente du at ingen andre bilmerker har hatt så stor vekst som Tesla? Skjønner ikke helt hva du mener egentlig. Du kan så lite om temaet at det er litt vanskelig å følge tankegangen din :(

Hvem av de mest verdifulle bilselskapene er det som har mest gjeld da? Du som tydeligvis kan så mye om temaet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvem av de mest verdifulle bilselskapene er det som har mest gjeld da? Du som tydeligvis kan så mye om temaet.

GM? De tror jeg nesten gikk konk her for litt siden. Eller nei, Toyota kanskje? De har så sykt problemer med tilbakeleveringer av biler at det ikke er morsomt engang. Også har de storsatsing på hydrogen! Hahaha - snakk om å bomme på ballen.. Hmm VAG har jo en del problemer - men tror ikke det var gjeld.. Hmm hva var det igjen? Noe svindel greier..? Eller det også- men ikke det jeg tenkte på.. ÅH! Nå husker jeg - det er fordi volkswagen CEO sitter i duckings fengsel!!! Hahahaha!!! Tenk å ha en CEO i fengsel a? Og ikke nok med det, men Audi sin CEO er også i fengsel! Hahah holy crap! Snakk om merker som kommer til å gå duken a. Også får de ikke lov til å selge de fleste bilene sine fordi de ikke når miljøkravene! Hahaha døøøøøør! For en tragisk union av firmaer!

Men hmm - sikkert ikke det heller du tenkte på, siden det ikke har noe med gjeld å gjøre.. BMW? Nei de bare selvantenner. Et par av modellene dere har blitt ulovlig i et par land de nå. Visste du det? Flere ti talls tusen biler som blir tilbake kalt. Syke greier. Men nei - sikkert ikke det du tenker på heller .. Hmm er litt blank jeg - vet ikke hvem som har mest gjeld? Daimler kanskje? De har jo tapt så sinnsykt mye marked til Tesla nå så.. Hva var det sist? 25%? 33%? Husker ikke. Latterlig mye i hvertfall! Det må være kjipt for et firma som dem.. samtlige bilmerker har akjser som peker nedover! Hehe hardt år ass.. Eller rettelse - Tesla aksjene går oppover da. Massivt oppover ;)

Lenke til kommentar

GM? De tror jeg nesten gikk konk her for litt siden. Eller nei, Toyota kanskje? De har så sykt problemer med tilbakeleveringer av biler at det ikke er morsomt engang. Også har de storsatsing på hydrogen! Hahaha - snakk om å bomme på ballen.. Hmm VAG har jo en del problemer - men tror ikke det var gjeld.. Hmm hva var det igjen? Noe svindel greier..? Eller det også- men ikke det jeg tenkte på.. ÅH! Nå husker jeg - det er fordi volkswagen CEO sitter i duckings fengsel!!! Hahahaha!!! Tenk å ha en CEO i fengsel a? Og ikke nok med det, men Audi sin CEO er også i fengsel! Hahah holy crap! Snakk om merker som kommer til å gå duken a. Også får de ikke lov til å selge de fleste bilene sine fordi de ikke når miljøkravene! Hahaha døøøøøør! For en tragisk union av firmaer!

Men hmm - sikkert ikke det heller du tenkte på, siden det ikke har noe med gjeld å gjøre.. BMW? Nei de bare selvantenner. Et par av modellene dere har blitt ulovlig i et par land de nå. Visste du det? Flere ti talls tusen biler som blir tilbake kalt. Syke greier. Men nei - sikkert ikke det du tenker på heller .. Hmm er litt blank jeg - vet ikke hvem som har mest gjeld? Daimler kanskje? De har jo tapt så sinnsykt mye marked til Tesla nå så.. Hva var det sist? 25%? 33%? Husker ikke. Latterlig mye i hvertfall! Det må være kjipt for et firma som dem.. samtlige bilmerker har akjser som peker nedover! Hehe hardt år ass.. Eller rettelse - Tesla aksjene går oppover da. Massivt oppover ;)

Jeg aner ikke hva du prøver å få frem her. Dette leses som om personen bak ikke er helt på sine fulle fem. 

 

Et enkelt svar med en kilde hadde vært fint. Det kan godt hende Tesla gjør det kjempe bra her, det er derfor jeg spurte. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, jeg er genuint interessert, så hvis du finner en fin oversikt på det så hadde det vært fint. 

Har søkt litt, men syns det var kronglete å finne.

Jeg vet jeg har sett noen grafer på temaet, men jeg kan ikke finne de.

 

Men det har ikke veldig stor betydning hvor mye gjeld man har, så lenge inntektene er tilstrekkelige til å betjene gjelden. F.eks så vil en person med 1 million i gjeld og en inntekt på 100.000 kr per år ha et gjeldsproblem, mens en person som har 100 millioner i gjeld og en inntekt på 50 millioner kroner per år ikke har noe problem.

 

Sånn sett er ikke sammenligner av gjeld veldig meningsfulle.

Endret av Espen Hugaas Andersen
Lenke til kommentar

Jeg aner ikke hva du prøver å få frem her. Dette leses som om personen bak ikke er helt på sine fulle fem.

 

Et enkelt svar med en kilde hadde vært fint. Det kan godt hende Tesla gjør det kjempe bra her, det er derfor jeg spurte.

Hahah hvor dum tror du folk er? Du sa i går at du hadde gjort Google søk på både det ene og det andre! Hahahaha! Magisk tragisk! >< Kan ikke være lett? Dette med ny teknologi og internett og sånt? Men da vet jeg hvor jeg har deg da ;) En fyr som ikke kan noenting om Tesla, elbiler, søke på nettet eller forstå logiske sammenhenger. Got it!
Lenke til kommentar

Ja, jeg er genuint interessert, så hvis du finner en fin oversikt på det så hadde det vært fint.

Har søkt litt, men syns det var kronglete å finne.

https://www.thebalance.com/auto-industry-bailout-gm-ford-chrysler-3305670

 

https://www.statista.com/statistics/239731/total-debt-of-the-ford-motor-company

 

https://marketrealist.com/2015/02/ford-daimler-bmw-employ-high-financial-leverage

 

Sykt vanskelig as

Lenke til kommentar

Jeg vet jeg har sett noen grafer på temaet, men jeg kan ikke finne de.

 

Men det har ikke veldig stor betydning hvor mye gjeld man har, så lenge inntektene er tilstrekkelige til å betjene gjelden. F.eks så vil en person med 1 million i gjeld og en inntekt på 100.000 kr per år ha et gjeldsproblem, mens en person som har 100 millioner i gjeld og en inntekt på 50 millioner kroner per år ikke har noe problem.

 

Sånn sett er ikke sammenligner av gjeld veldig meningsfulle.

Joda, men det er ikke kortere enn 6 måneder siden hvor man antok at Tesla sto i møkk opp til knærne pga gjelden som skal være innbetalt nå i år og tidlig neste år. 

 

Den ene posten er på $230 millioner og den skal ha vært innbetalt nå ut denne måneden, samt neste er en post på $920 millioner som skal være innbetalt innen Mars 2019 er over oss. 

 

Er isåfall gledelig at det ser ut til å snu litt nå, med Q3 som jo var lovende. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...