Gå til innhold

Dette kan bli prisen på Tesla Model 3


Anbefalte innlegg

Sier ikke at alle andre biler er dårlige på alle områder. Men det Tesla leverer er i all hovedsak veldig bra. Model S/X er konkurransedyktig priset i forhold til i-Pace og e-tron, og Model 3 vil trolig være konkurransedyktig priset mot eventuelle konkurrenter som skulle dukke opp.

Jo mer man kan masseprodusere jo billigere blir det jo. Der trur jeg nok Tesla vil slite litt hvis alle de andre trår gassen litt lengre ned enn de har hatt til nå. 

 

Volkswagen viser jo at de nå satser når de nå lager værdens største fabrikk nettopp for de elektriske bilene de skal ut med.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-11-15/vw-builds-europe-s-biggest-e-car-factory-to-halt-tesla-s-march

 

Har ikke lest så mye om planene til de andre rundt dette men Tesla er nok et stykke bak ennå rundt kapasitet.

 

https://www.forbes.com/sites/quora/2017/12/05/how-tesla-manufacturing-compares-to-other-auto-makers/#55d4b7503169

Endret av oophus3do
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo mer man kan masseprodusere jo billigere blir det jo. Der trur jeg nok Tesla vil slite litt hvis alle de andre trår gassen litt lengre ned enn de har hatt til nå. 

 

Volkswagen viser jo at de nå satser når de nå lager værdens største fabrikk nettopp for de elektriske bilene de skal ut med.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-11-15/vw-builds-europe-s-biggest-e-car-factory-to-halt-tesla-s-march

 

Har ikke lest så mye om planene til de andre rundt dette.

VW er nok det av de tradisjonelle store bilselskapene som satser mest, men fortsatt har de ikke ambisjoner som overgår Tesla. Tesla produserer mer elbiler i dag, noe jeg forventer fortsatt vil være tilfelle i 2020 og 2025. Kanskje et sted i området 2025-2030 kan det hende VW går forbi på antall, men neppe omsetning.

 

Ikke glem at Gigafactory er verdens største bygning når den står ferdig, og fabrikken i Freemont er verdens 3. største bygning i fotavtrykk. Europas største elbilfabrikk har noe å strekke seg etter.

Lenke til kommentar

Det er tøft gjort å hevde at man følger ekstra godt med, og har satt seg bedre inn i dette enn alle andre?

 

Særlig ettersom du hevder at Tesla tjener så latterlig mye penger at det er nesten umulig å kvantifisere det i tall.

Et selskap som går med dundrende underskudd, har enorme lån, og som med unntak av et par kvartaler aldri har gått med overskudd?

 

Nå hevder du at alle problemene er krisemaksimering og "click-bait", og egentlig er alt tipp-topp hos Tesla, kvaliteten er nærmest til å ta og føle på.

 

Det virker egentlig mest som om du ikke har fulgt med i det hele tatt?

Det er en ærlig sak? 

Går Tesla med dudndrende underskudd? Bevis det for meg er du snill? De untakene med overskudd er de kvartalene de viser hva de faktisk tjener. Hvordan går det an å være så dårlig på økonomi? Kan du være så snill å fortelle meg hva det er du ikke forstår? 

Tesla tjener penger. 1 milliard dollar på 3 måneder! med 300 millioner dollar i pluss det kvartalet. 

 

Elsker at sånne folk som deg leser mellom linjer og dikter opp ting. Ingen her som har sagt at kvaliteten er nærmest til å ta og føle på. eller at "alt" er tipp-topp. Det kan du spare deg for ;) 

 

 

Lenke til kommentar

VW er nok det av de tradisjonelle store bilselskapene som satser mest, men fortsatt har de ikke ambisjoner som overgår Tesla. Tesla produserer mer elbiler i dag, noe jeg forventer fortsatt vil være tilfelle i 2020 og 2025. Kanskje et sted i området 2025-2030 kan det hende VW går forbi på antall, men neppe omsetning.

 

Ikke glem at Gigafactory er verdens største bygning når den står ferdig, og fabrikken i Freemont er verdens 3. største bygning i fotavtrykk. Europas største elbilfabrikk har noe å strekke seg etter.

http://carsalesbase.com/european-sales-2017-ev-phev-segments/#more-49086

 

Blir spennende å se hvordan tallene er for dette året. eGolf klatret rimelig kjapt der med 94% økning fra 2016 til 2017, mens Tesla hadde 39% økning. Det er Renault Zoe som leder salget her i Europa. 

 

Mens i USA, så gikk Model S ned med -8%, der Model X tok litt over med en oppgang på 17%.

Opel Ampera E (chevrolet bolt) hoppet opp smålige 3924% - holy! 

eGolfen gikk ned -13%

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 Hvordan skal man tolke negativt omtale i media hvis det ikke er ifølge deg "krisemaksimering"? Erkjenner du nå at mye av den negative omtalen ikke er krisemaksimering og at det har en rot i virkeligheten? 

 

Nei - absolutt ikke. Lite er positivt og meste i media er vinklet negativt. Men du kan gjerne motbevise meg? 

 

 

  Hvis 90% av kundemassen virkelig er strålende fornøyd, hvorfor skulle Tesla ha gått ut og sagt unnskyld? Hva har de å unnskylde for?  

Ja det lurer jeg også på! Hvis det skjer en eneste dødsulykke med en Tesla eller en brann klikker media i vinkel. Hvor mange dør i en volvo hver dag? eller hvor mange BMW'er brenner hver dag? 
Latterlig. 
 

 Det samme med Porsche når man først gjør undersøkelsen ved en motorsports bane.

 
Hva Ferdet du snakker om? Dauer av latter ass. Snakk om å lese mellom linjene. De har da ikke testet bilene på testbanen! De har " collected data on more than half a million vehicles with our Annual Owner Satisfaction Survey. The Owner Satisfaction Score, based on whether an owner says he or she would buy the same car again, measures whether a car lives up to expectations." 
Snakk om å lese mellom linjene igjen som vanlig. 


Den undersøkelsen du linker til er akkurat den samme som den jeg linker til - bare for 2018 i stedet for 2017. Nice going - takk for at du understreker at den undersøkelsen jeg linket til først var gyldig. 


 

 

 

 Så fra å  si at Tesla har desidert best motor og batteriteknologi (som er laget av panasonic btw), så har det plutselig ikke så mye å si lengre? Jøss. 

 

hahahahaha!!! Hva snakker du om? Hva betyr i det hele tatt den kommentaren? Det er HELT riktig, første gang for deg, at de to lager batteri sammen. 2170 cells - som ingen andre produsenter har eller kan lage. Derfor er Tesla best på den teknologien. Når det er sagt så står de også for over 50% av alle batterier produsert i hele verden. Det betyr at VAG og resten av gjengen vil få en skikkelig utfordring med å skaffe seg batterier til bilene sine. 

 

 

 

Problemet ligger i at de ikke vinner med god margin ved normal kjøring. 

 

Gjør de vel? har nettopp linket til en artikel der de ligger over 17% prosent bedre enn kona. motbevise meg? 

 

 

 

 

HAHA! Du er klar over at elbiler gjerne har forskjellig forbruk etter værforhold, sant? 

 

Samt jeg trur du ikke er klar over at hele denne konkurransen mellom Kona og Model X ble live-streamet på youtube. Du kan finne alle timene de kjørte fra begge bilene samt et sammendrag på kanalen hans hvis du vil. Der hadde han et kamera som viste dashbordet gjennom HELE turen. 

 

Så det handler ikke om å ta hans ord med en "klype salt". Da må han isåfall ha klart å redigere output fra kameraet sitt til streamen i real-tid. Jøss. Hvorfor jobber han med å teste elbiler og ikke innenfor VFX bransjen? Det er jo isåfall godt gjort. 

 

Det her bare understreker hvor tragisk og trollete du er. Takk :) Du henger virkelig ikke med.

 

Endret av Ripcurl87
Lenke til kommentar

 

 

Nei - absolutt ikke. Lite er positivt og meste i media er vinklet negativt. Men du kan gjerne motbevise meg? 

Hva er det du prøver å si? 

 

Ja det lurer jeg også på! Hvis det skjer en eneste dødsulykke med en Tesla eller en brann klikker media i vinkel. Hvor mange dør i en volvo hver dag? eller hvor mange BMW'er brenner hver dag? 

Latterlig. 

 

Hvis en bil selvantenner, så syns jeg det faktisk har sin plass i media. Det er jo rimelig rare nyheter å lese om. 

 

Så kan man jo lure seg hvorfor vi kun hører om Teslaer som selvantenner? Du som vet alt om Teslaer kan jo forklare hvorfor. 

https://www.theverge.com/2018/6/21/17488626/elon-musk-cobalt-electric-vehicle-battery-science

 

Forskjellen her rett og slett, er at Volvoer og BMW'er selvantenner ikke. Ved en diger kræsj, så forstår normale folk at flammer kan oppstå. Med ved vanlig kjøring, så er det nok lett å bli nyskjerrig på en tittel som beskriver en Tesla som selvantenner. Tenk hvis det skjer en selv? 

 

Rart det der. 

Hva Ferdet du snakker om? Dauer av latter ass. Snakk om å lese mellom linjene. De har da ikke testet bilene på testbanen! De har " collected data on more than half a million vehicles with our Annual Owner Satisfaction Survey. The Owner Satisfaction Score, based on whether an owner says he or she would buy the same car again, measures whether a car lives up to expectations." 

Snakk om å lese mellom linjene igjen som vanlig. 

 

Hvis du leser igjen så nevner de at det er en kombinasjon.

"For even more information, we collected data on more than half a million vehicles"

 

Den undersøkelsen du linker til er akkurat den samme som den jeg linker til - bare for 2018 i stedet for 2017. Nice going - takk for at du understreker at den undersøkelsen jeg linket til først var gyldig. 

 

Forskjellen mellom de to er altså at din er fra 2017, og min er fra 2018. 

 

Hvis tallet har gått fra første plass til tredje siste plass på ett år, hva sier det deg da? Sånn hvis du vil påstå at det er samme resultat de måler der, så gjør du meg en bjørnetjeneste ved å påpeke det. Så takk skal du ha. :)

 

Det er HELT riktig, første gang for deg, at de to lager batteri sammen. 2170 cells - som ingen andre produsenter har eller kan lage. Derfor er Tesla best på den teknologien. Når det er sagt så står de også for over 50% av alle batterier produsert i hele verden. Det betyr at VAG og resten av gjengen vil få en skikkelig utfordring med å skaffe seg batterier til bilene sine. 

 

Du er klar over at flere produsenter samarbeider med panasonic for å lage batteriene sine til bilene sine sant? Audi har blant annet fått batteriene sine laget der i mange år allerede til sine hybrid-biler. 

 

Det Tesla gjør med Panasonic er å presse ut så mye kobolt som overhodet mulig. Den ingrediensen som gjør batteriene stabilt. 

 

Kanskje det er forklaringen på selvantenninga? :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 Det her bare understreker hvor tragisk og trollete du er. Takk :) Du henger virkelig ikke med.

Hehe, du sier at du tar det Tesla Bjørn sier med en klype salt fordi hans resultat i hans konkurranse var annerledes enn ditt resultat uten å tenke på forskjeller i værforhold. 

 

Så påpeker jeg at han STREAMET hele turen på youtube, der man kan se effektiviteten til begge bilene i SANNTID hele tiden. Samt at videoene fremdeles er å finne der, hvis du vil se dem. 

 

Hvordan i allverden er det "Trollete"? Du svarer jo ikke engang på det jeg skrev der, så hvem er isåfall trollet her? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva er det du prøver å si?

 

Hvis en bil selvantenner, så syns jeg det faktisk har sin plass i media. Det er jo rimelig rare nyheter å lese om.

https://www.youtube.com/watch?v=aCEsq44kDTw

 

Så kan man jo lure seg hvorfor vi kun hører om Teslaer som selvantenner? Du som vet alt om Teslaer kan jo forklare hvorfor.

https://www.theverge.com/2018/6/21/17488626/elon-musk-cobalt-electric-vehicle-battery-science

 

Forskjellen her rett og slett, er at Volvoer og BMW'er selvantenner ikke. Ved en diger kræsj, så forstår normale folk at flammer kan oppstå. Med ved vanlig kjøring, så er det nok lett å bli nyskjerrig på en tittel som beskriver en Tesla som selvantenner. Tenk hvis det skjer en selv?

 

Rart det der.

Hvis du leser igjen så nevner de at det er en kombinasjon.

"For even more information, we collected data on more than half a million vehicles"

 

Forskjellen mellom de to er altså at din er fra 2017, og min er fra 2018.

 

Hvis tallet har gått fra første plass til tredje siste plass på ett år, hva sier det deg da? Sånn hvis du vil påstå at det er samme resultat de måler der, så gjør du meg en bjørnetjeneste ved å påpeke det. Så takk skal du ha. :)

 

Du er klar over at flere produsenter samarbeider med panasonic for å lage batteriene sine til bilene sine sant? Audi har blant annet fått batteriene sine laget der i mange år allerede til sine hybrid-biler.

 

Det Tesla gjør med Panasonic er å presse ut så mye kobolt som overhodet mulig. Den ingrediensen som gjør batteriene stabilt.

 

Kanskje det er forklaringen på selvantenninga? :)

Hahaha trolle-lolle-lol. Skjønner hva du driver på med ;) Var sikkert gøy så lenge det varte

Lenke til kommentar

Hehe, du sier at du tar det Tesla Bjørn sier med en klype salt fordi hans resultat i hans konkurranse var annerledes enn ditt resultat uten å tenke på forskjeller i værforhold.

 

Så påpeker jeg at han STREAMET hele turen på youtube, der man kan se effektiviteten til begge bilene i SANNTID hele tiden. Samt at videoene fremdeles er å finne der, hvis du vil se dem.

 

Hvordan i allverden er det "Trollete"? Du svarer jo ikke engang på det jeg skrev der, så hvem er isåfall trollet her?

Jeg snakket om I-pace effekitivtet testen han gjorde mot Model X - for å understreke at selv O'store Bjørn Nyland gjør feil ;) Hva du bitcher over aner jeg ikke. Trollolol ♡

Lenke til kommentar

Forskjellen her rett og slett, er at Volvoer og BMW'er selvantenner ikke. Ved en diger kræsj, så forstår normale folk at flammer kan oppstå. Med ved vanlig kjøring, så er det nok lett å bli nyskjerrig på en tittel som beskriver en Tesla som selvantenner. Tenk hvis det skjer en selv?

BMWer er jo kjent for å selvantenne...

 

F.eks: https://www.bbc.com/news/business-45191874

 

Kanskje det er forklaringen på selvantenninga? :)

Nå har det *kanskje* skjedd *en* gang at en Tesla har selvantent. Men vi vet ikke om det faktisk var et eksempel på selvantennelse, eller om det var en skade på batteripakken som tok timer/dager/uker/måneder på å utvikle seg til en kortslutning og brann. Det kan være så fort gjort som å jekke opp bilen på feil sted mens man bytter dekk, så kan man forårsake skader på batteripakken.

 

Om det skulle være snakk om en selvantenning, så ligger Tesla i hvert fall langt foran sine fossile konkurrenter.

Lenke til kommentar

Hahaha trolle-lolle-lol. Skjønner hva du driver på med ;) Var sikkert gøy så lenge det varte

Nydelig "comeback" må jeg si. 

 

O-store Tesla leksikonet gikk tom for argumenter. 

 

Kan jo prøve en siste gang da. 

 

Hva vil det si at Tesla går fra første plass, til tredje siste plass på kun et år i pålitelighet? :) 

 

Jeg snakket om I-pace effekitivtet testen han gjorde mot Model X - for å understreke at selv O'store Bjørn Nyland gjør feil ;) Hva du bitcher over aner jeg ikke. Trollolol ♡

Han har jo filmet alt han har gjort, så hvis du mener han har gjort en feil, så kan du jo bare linke inn videoen hans og vise oss hvor han har tatt feil.

 

Det som er kjekt med hans kanal vet du. Han filmer jo alt. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

BMWer er jo kjent for å selvantenne...

 

F.eks: https://www.bbc.com/news/business-45191874

 

Nå har det *kanskje* skjedd *en* gang at en Tesla har selvantent. Men vi vet ikke om det faktisk var et eksempel på selvantennelse, eller om det var en skade på batteripakken som tok timer/dager/uker/måneder på å utvikle seg til en kortslutning og brann. Det kan være så fort gjort som å jekke opp bilen på feil sted mens man bytter dekk, så kan man forårsake skader på batteripakken.

 

Om det skulle være snakk om en selvantenning, så ligger Tesla i hvert fall langt foran sine fossile konkurrenter.

Er ikke noe poeng å snakke med han - han er et Troll. Han går bevisst inn for å misforstå og motargumentere hva enn du sier uten snev av fakta eller interesse over det som blir diskutert. Regner med han fisker ekstra godt i Tesla kommentarfelt fordi vi lett biter på og skal rette på fakta feil. Er bare å ignorere. Må være et sørgelig liv å ha en sånn hobby.

Lenke til kommentar

BMWer er jo kjent for å selvantenne...

 

F.eks: https://www.bbc.com/news/business-45191874

 

Nå har det *kanskje* skjedd *en* gang at en Tesla har selvantent. Men vi vet ikke om det faktisk var et eksempel på selvantennelse, eller om det var en skade på batteripakken som tok timer/dager/uker/måneder på å utvikle seg til en kortslutning og brann. Det kan være så fort gjort som å jekke opp bilen på feil sted mens man bytter dekk, så kan man forårsake skader på batteripakken.

 

Om det skulle være snakk om en selvantenning, så ligger Tesla i hvert fall langt foran sine fossile konkurrenter.

"The BMW had suffered an electrical fault, causing its brake lights to fail and resulting in the vehicle stalling and crashing into a tree."

 

Brann etter kollisjoner er jo som sagt litt mindre oppsiktsvekkende enn en elektrisk bil med et digert batteri som selvantenner. 

Selv om det ikke skal skje, og BWM tok jo inn en haug av biler i retur pga det uansett ikke skal ta fyr. 

 

 

I en tid hvor en ny teknologi får mye oppmerksomhet, så blir det naturlig at øynene rettes mot den. En eGolf som brenner vil nok få like mye oppmerksomhet som den jeg linket der angående Teslaen hvis den selvantenner. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er ikke noe poeng å snakke med han - han er et Troll. Han går bevisst inn for å misforstå og motargumentere hva enn du sier uten snev av fakta eller interesse over det som blir diskutert. Regner med han fisker ekstra godt i Tesla kommentarfelt fordi vi lett biter på og skal rette på fakta feil. Er bare å ignorere. Må være et sørgelig liv å ha en sånn hobby.

Forskjellen mellom deg og Espen er at han faktisk har noe mellom ørene. Han svarer godt for seg, og er flink til å bygge opp argumenter for og imot. 

 

Sånt ser man lite av fra deg. Og det er ikke kun jeg som har sett det her inne. 

 

Om du leter litt her inne, så finner du meg nok i en possisjon der jeg forsvarer Tesla også. Eneste grunnen til at det er litt artig å "baisse" litt på Tesla her, er pga du er så ekstremt fanboy at det gjør vondt. 

 

Tesla har mye på den positive siden, faktisk mer enn den negative.  Så det er lett å argumentere for begge sider. 

Men, de er ikke alene om å ville ta større posisjoner i elbil-markedet. Der trur jeg mange har litt for stor tru på dem. 

Endret av oophus3do
  • Liker 2
Lenke til kommentar

"The BMW had suffered an electrical fault, causing its brake lights to fail and resulting in the vehicle stalling and crashing into a tree."

 

Brann etter kollisjoner er jo som sagt litt mindre oppsiktsvekkende enn en elektrisk bil med et digert batteri som selvantenner. 

Selv om det ikke skal skje, og BWM tok jo inn en haug av biler i retur pga det uansett ikke skal ta fyr.

Du leste tydeligvis ikke artikkelen.

 

"The South Korean government has said it will ban about 20,000 BMWs from its streets after a spate of the vehicles catching fire.

 

The ban will apply to cars which have not yet been sent to BMW for safety checks under a voluntary recall.

 

Nearly 30 engines caught on fire in 2018 mainly in the BMW's 520d sedan models.

 

BMW has already come under scrutiny this year, recalling thousands of cars in the UK over safety issues.

 

"The ministry will ask mayors to order owners of unchecked BMW vehicles to have their cars' safety checked or to stop driving them," Transport Minister Kim Hyun-mee said on Tuesday, according to the Korea Times.

 

Local governments have the authority to issues such orders under South Korean law."

 

Dette er altså 30 eksempler på BMWer som har tatt fyr under kjøring, uten kollisjoner e.l. Det er derfor de har blitt bannlyst fra offentlig vei.

 

En til artikkel: http://www.thedrive.com/news/23329/bmw-engine-fires-have-south-koreans-on-edge

 

I en tid hvor en ny teknologi får mye oppmerksomhet, så blir det naturlig at øynene rettes mot den. En eGolf som brenner vil nok få like mye oppmerksomhet som den jeg linket der angående Teslaen hvis den selvantenner.

Jeg tviler sterkt på det. Ingen bryr seg om en e-Golf brenner. Det er Tesla folk er interessert i. Endret av Espen Hugaas Andersen
Lenke til kommentar

Du leste tydeligvis ikke artikkelen.

 

"The South Korean government has said it will ban about 20,000 BMWs from its streets after a spate of the vehicles catching fire.

 

The ban will apply to cars which have not yet been sent to BMW for safety checks under a voluntary recall.

 

Nearly 30 engines caught on fire in 2018 mainly in the BMW's 520d sedan models.

 

BMW has already come under scrutiny this year, recalling thousands of cars in the UK over safety issues.

 

"The ministry will ask mayors to order owners of unchecked BMW vehicles to have their cars' safety checked or to stop driving them," Transport Minister Kim Hyun-mee said on Tuesday, according to the Korea Times.

 

Local governments have the authority to issues such orders under South Korean law."

 

Dette er altså 30 eksempler på BMWer som har tatt fyr under kjøring, uten kollisjoner e.l. Det er derfor de har blitt bannlyst fra offentlig vei.

Ja, mulig jeg missforstod. 

Isåfall rart at samtlige av tilfellene kommer fra samme land. 

 

Jeg tviler sterkt på det. Ingen bryr seg om en e-Golf brenner. Det er Tesla folk er interessert i.

 

Hehe, du mener vell Teslaer og BMW'er? ;) 

 

En eGolf som brenner ikke spennende om man ikke skriver årsaken. Selvantenning trur jeg er interessant samme hva slags bil det er. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Både GM og Google ligger vel langt foran Tesla ?

Joda, men Tesla har på en måte satt fart i hele greiene gjennom å kaste det inn i en bil som allmenn kjører. 

 

Nå idag finnes det jo en haug av både store og små firmaer som lager systemer for det, og jeg er rimelig sikker på at det vil være en av de små firmaene som treffer blink. Bare se på hva de gjør med dronene. Det er jo sykt hva de får til med dem. 

 

EDIT: Men det beste blir vell solgt til militæret for annet bruk. ^^

Endret av oophus3do
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...