Gå til innhold

Kebabsjappa


bshagen

Anbefalte innlegg

  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

OK, da fikk jeg endelig testet det som heldigvis viste seg å være et nytt sted under oppføring, nemlig Greek Gyros House på Kronstad.

post-69468-0-37165300-1550860952_thumb.jpg

Jeg gikk for en med lammekjøtt og tzatziki, og oh boy. Dette er ikke standard grillkrydder-junk, dette minner mer om mormors lammeform med fløtepoteter, men servert i et deilig, mykt brød. Noen vil sikkert mene det er helligbrøde å servere så godt kjøtt på denne måten. 

post-69468-0-62701200-1550860426_thumb.jpg

Jeg må teste biff- og kyllingvariantene også, så her blir det flere turer.

Endret av Isbilen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

OK, da fikk jeg endelig testet det som heldigvis viste seg å være et nytt sted under oppføring, nemlig Greek Gyros House på Kronstad.

IMG_20190222_182833272.jpg

Jeg gikk for en med lammekjøtt og tzatziki, og oh boy. Dette er ikke standard grillkrydder-junk, dette minner mer om mormors lammeform med fløtepoteter, men servert i et deilig, mykt brød. Noen vil sikkert mene det er helligbrøde å servere så godt kjøtt på denne måten.

53169379_10157284813503982_5088491134187995136_n.jpg

Jeg må teste biff- og kyllingvariantene også, så her blir det flere turer.

Gyros er jo skikkelig mat, det er ikke kebab (stort sett).

 

Det oppgulpet av thousand Island dressing og grillkrydder 99% leverer av gatemat i Norge er helt sjukt ræva. Det krever veldig liten innsats å slå det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er bare tull at kebab stort sett ikke er svin. Balkan bruker svin. Tror det er svinenakke fra Gilde. Pleier å spise enten Pekka (tallerken med brød delt opp i biter, kebabkjøtt og pommes) eller Alexander (brød delt opp i biter, kebabkjøtt, salat og løk). De baker brødet selv (samme som brukes til rull) og bruker isebergsalat. Har bare prøvd restauranten i Ski. Til gjengjeld ca en gang uken :p

 

Ellers hender det jeg spiser på Babylon i Vestby, men da tar jeg som oftest rull. De bruker lammekjøtt. Foretrekker dog Balkan sin.

 

Er jeg i Hønefoss spiser jeg kebab i pita på Babol. Nå er det riktignok noen år siden sist. Det er farsekjøtt, men de bruker alltid veldig friske og gode grønnsaker. Riktignok kinakål, men synes nå det er godt i pitakebab :)

Lenke til kommentar

OK, da fikk jeg endelig testet det som heldigvis viste seg å være et nytt sted under oppføring, nemlig Greek Gyros House på Kronstad.

IMG_20190222_182833272.jpg

Jeg gikk for en med lammekjøtt og tzatziki, og oh boy. Dette er ikke standard grillkrydder-junk, dette minner mer om mormors lammeform med fløtepoteter, men servert i et deilig, mykt brød. Noen vil sikkert mene det er helligbrøde å servere så godt kjøtt på denne måten.

53169379_10157284813503982_5088491134187995136_n.jpg

Jeg må teste biff- og kyllingvariantene også, så her blir det flere turer.

Har ikke den butikken byttet navn ørten ganger nå? Er det nye eiere eller bare enda en rebranding?

Lenke til kommentar

Det er jo ikke uvanlig at lokaler blir brukt til det samme av nye leietakere.

Selvsagt ikke. Men det er heller ikke uvanlig at steder som får dårlig score/blir stengt åpner med "ny" eier.

 

Når det gjelder akkurat dette lokalet så sliter de kanskje litt med manglende parkering rett ved inngangen. Påvirker sikkert kundegrunnlaget.

Lenke til kommentar

De hadde satt opp et skilt med at man kunne parkere bak kiwien. Tror forgjengeren var helt greit ansett.

EDIT: Finner ikke proff.no-info om forgjengeren (Pizzeria Tomato), men det fremgår av Tripadvisor at det nok ikke er de samme folkene som står bak. De omtales der som "østeuropeere", og den ene ansatte (Jedynka) svarer på en omtale. Dagens innehavere er fra midtøsten.

https://no.tripadvisor.com/Restaurant_Review-g190502-d7973227-Reviews-Pizzeria_Tomato_Bergen-Bergen_Hordaland_Western_Norway.html

https://www.proff.no/selskap/greek-gyros-house-as/bergen/serveringssteder/IF8AV1A0DRM/

 

Så, er vi trygge på at det ikke dreier seg om en slibrig nystart av samme folk, eller skal vi grave dypere?

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Neida, Bislett er ikke SÅ ille, da  :) Jeg har spist mest på den som ligger på Grunerløkka.

 

Torggata ble kalt kebabgata i "gamle dager", men det er litt færre sjapper der nå. Likevel ligger "Lille Amir" og "Bari" der fortsatt, om jeg husker rett. Begge har bra rullebabb. Også har du jo Cafe Sara i enden av gata som serverer ordentlig mat frem til seint på natta.

 

edit: "Gaza Kjøkken" i Møllergata er også bra. Jeg foretrekker sjapper som selger rent kjøtt heller enn MUK.

Endret av frohmage
Lenke til kommentar

De hadde satt opp et skilt med at man kunne parkere bak kiwien. Tror forgjengeren var helt greit ansett.

EDIT: Finner ikke proff.no-info om forgjengeren (Pizzeria Tomato), men det fremgår av Tripadvisor at det nok ikke er de samme folkene som står bak. De omtales der som "østeuropeere", og den ene ansatte (Jedynka) svarer på en omtale. Dagens innehavere er fra midtøsten.

https://no.tripadvisor.com/Restaurant_Review-g190502-d7973227-Reviews-Pizzeria_Tomato_Bergen-Bergen_Hordaland_Western_Norway.html

https://www.proff.no/selskap/greek-gyros-house-as/bergen/serveringssteder/IF8AV1A0DRM/

 

Så, er vi trygge på at det ikke dreier seg om en slibrig nystart av samme folk, eller skal vi grave dypere?

Ikke misforstå. Jeg er veldig glad for at vi får nye alternativer til mat rundt om i Bergen, og kommer sikkert til å prøve denne ettersom jeg ofte er i området. Men føler det er helt greit å stille de spørsmålene jeg gjorde.

Lenke til kommentar

Jeg synes det hadde vært greit hvis du faktisk hadde vært der og sett de samme folka bak disken. Ellers blir det bare fordomsfullt, urimelig og potensielt skadelig - det er ikke så ofte sånne sjapper omtales på nett, noen kan finne denne tråden, og hvis jeg ikke hadde giddet å motsi deg hadde din ubegrunnede mistanke forplantet seg videre. Det kan den forsåvidt fortsatt gjøre. Jeg tror ikke du hadde sagt det samme om det var snakk om et mer "stuerent" konsept som avløste et annet. Sånt skjer hele tiden.

Lenke til kommentar

OK, da fikk jeg endelig testet det som heldigvis viste seg å være et nytt sted under oppføring, nemlig Greek Gyros House på Kronstad.

IMG_20190222_182833272.jpg

Jeg gikk for en med lammekjøtt og tzatziki, og oh boy. Dette er ikke standard grillkrydder-junk, dette minner mer om mormors lammeform med fløtepoteter, men servert i et deilig, mykt brød. Noen vil sikkert mene det er helligbrøde å servere så godt kjøtt på denne måten.

53169379_10157284813503982_5088491134187995136_n.jpg

Jeg må teste biff- og kyllingvariantene også, så her blir det flere turer.

Hva kostet den?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...