Gå til innhold

Blizzard avduket Diablo-spill for mobil – ble møtt med pipekonsert


Anbefalte innlegg

"Blizzard avduket Diablo-spill for mobil – ble møtt med pipekonsert"

 

Så akkurat avdukingen og om det var en pipe konsert så var det tydeligvis noen helt bakerst siden ingen hører dem. Klapping derimot det hører en. Under Q&A derimot så var det noen få som buet. Nå er ikke Gamer.no alene om å bruke denne overskriften. Men click bait much? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Merkelig hvor negative folk kan være til noe de ikke har prøvd.

Jeg har prøvd å spille spill på mobilen, det er ikke noe for meg.

 

...det er vel derfor mange reagerer negativt.

Legg til at mobil spill har et veldig høy frekvens for å være totalt fokusert på pay to win søppel og makro transaksjoner. Dungeon keeper mobile er et skrekk eksempel

 

Så alle forbenter P2W søppel siden de er standard.

Lenke til kommentar

"Blizzard avduket Diablo-spill for mobil – ble møtt med pipekonsert"

 

Så akkurat avdukingen og om det var en pipe konsert så var det tydeligvis noen helt bakerst siden ingen hører dem. Klapping derimot det hører en. Under Q&A derimot så var det noen få som buet. Nå er ikke Gamer.no alene om å bruke denne overskriften. Men click bait much? 

 

Nå må du enten bestemme deg for å klage over at folk har følelser, eller at det er "clickbait" overskrifter her. Det er soleklart at du ikke har noe forhold til diablo, siden du godtar at det blir en markeds-tester for blizzard på mobilfronten. Med den holdningen må du også forstå at du kaller mesteparten av folket her inne for grinete snørrunger, noe som man kanskje burde holde seg for god til?

 

Husker før i tiden når man var sikker på at om blizzard slapp ut noe spill, så var det for det første: Ferdig. For det andre: Spill med spillerne i fokus.

Nå gjelder ingen av delene.

Lenke til kommentar

Nå må du enten bestemme deg for å klage over at folk har følelser, eller at det er "clickbait" overskrifter her. Det er soleklart at du ikke har noe forhold til diablo, siden du godtar at det blir en markeds-tester for blizzard på mobilfronten. Med den holdningen må du også forstå at du kaller mesteparten av folket her inne for grinete snørrunger, noe som man kanskje burde holde seg for god til?

 

Husker før i tiden når man var sikker på at om blizzard slapp ut noe spill, så var det for det første: Ferdig. For det andre: Spill med spillerne i fokus.

Nå gjelder ingen av delene.

 

Ja jeg kunne kanskje brukt en mer hyggelig tone tidligere. Men prøv å forstå at engasjementet som trigger endel slår den andre veien også. Så du har rett i at jeg burde holdt meg god for det. Men blir en litt forbanna så blir det fort litt så som så...

 

Når det kommer til at jeg ikke har noe forhold til Diablo derimot så tar du feil. Her er mitt Diablo alter.... Også spilt World of Warcraft i mange år. Den første Collectors Edition utgaven står i glass skap her :)

 

Så jeg er både Blizzard og Diablo fan. Men ikke fan av måten folk reagerer på dette mobil spillet.

 

2SE2TdY.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hehe, helt fantastisk å se voksne folk bli til barn igjen. Hengelepper, tårer og snørr :D (i sosiale medier) Helt utrolig. Ikke rart gamere fremstår ofte i sosiale kanaler som dem gjør. Eller at det fortsatt ikke er helt stuerent for alle å si dem er en "gamer". Skjønner dem så jævla godt. Hvem vil i voksen alder bli assosiert med slike?

 

Synes det her så veldig kult ut jeg. Men det er helt sikkert et mikrotransaction mareritt. Men krysser fingre for at dem lar oss kjøpe spillet og at det er mulighet for kjøp av kun kosmetiske gjenstander. Men tviler det skjer.... :(

 

Liker du ingenting i livet?

 

Hvis du ELSKER en bokserie...

Hvordan ville du følt om om favorittbokserien din fikk en kanonisk bok lagt til i serien, bare at det var Hardyguuttene med navnene byttet ut til å passe til din serie?

 

Hvis du elsker en TV-serie...

Tenk deg at det produseres en ny sesong som er kanonisk, men de bruker polske skuespillere fra en polsk såpeserie, og bare dubber produksjonen til seriens språk?

 

...

 

Diablo 3 var som da Trump vant valget.

 

Diablo: Immortal er som om Bill Cosby vant presidentvalget.

Lenke til kommentar

Vel, jeg er ikke overrasket over at folk reagerer. Jeg, og mange som meg hadde vel heller sett at de putta litt penger i en diablo 2 remaster enn mobilspill. Det som er bemerkelsesverdig er at selv Wyatt så ut som han mistet troen midt i seansen. Jeg syntes oppriktig synd på mannen som måtte stå å presentere dette. Det kan for ALL del, bli et bra mobilspill, men "gamere" for å bruke det begrepet, vil ikke ha mobilspill.

 

Og når de sa "HAR IKKE ALLE EN MOBIL DA?" som motargument på han stakkars mannen som ville ha diablo til pc. Jo, alle har en mobil.. men det er ingen som bruker mer enn den tiden det tar å drite iløpet av dagen på å spille mobilspill.

 

Men for å kommentere det du sier, jeg la ned sikkert halve barndommen min i diablo 2 og wow, og jeg sitter ikke akkurat å jubler når de drar begge delene en retning som "folk flest" også er uenig i er riktig. Jeg tror de har rett i at folk egentlig ikke vil ha "vanilla wow", for det er i dag, ikke noe godt spill. Det blir mer en ren nostalgisk tur, enn noe "spilleventyr". Men de burde f*** meg se seg selv i speilet snart å få med seg "folket" igjen.

 

(i skrivende stund har diablo sin offesielle "diablo immortal cinematic" 9k likes og nesten 300k dislikes up youtube.) Noe gikk galt, noe gikk fryktelig galt.

Lenke til kommentar

Det at Diablo 3 kommer til mobil er forsåvidt ikke problemet men at det skal ha innhold som kun er forbeholdt en platform er et hån mot fansen.

 

Personlig hadde jeg vært like skuffa dersom Switch skulle få innhold som jeg ikke kunne spille på pc.

 

Dette spillet er en cashgrab mot det kinesiske markedet og spillet vil nok mest sannsynlig bringe inn gode penger for Blizzard selv om hardcore-fansen ikke vil røre det.

Lenke til kommentar

Mulig enda flere tar til fornuften og tester ut Path of Exile :) Ett gratis spill der utviklerne har lagt sjela i å få spillet til å være alt ett diablo 3 burde ha vært.

Så er det opp til hver enkelt om man ønsker å bruke penger på kosmetikk. Selv har jeg brukt noen kroner, da jeg synes GGG fortjener en god slump med penger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det kan for ALL del, bli et bra mobilspill, men "gamere" for å bruke det begrepet, vil ikke ha mobilspill.

 

Dette er det som bekymrer meg mest. Glem nå alt om Diablo 4, skuffelsen, fansen, at det er et mobilspill, og alt det der. Spørsmålet er hvem spillet er laget for? Hvem er målgruppen her? Diablo-fansen vil neppe ha et mobilspill. Diablo 3 lever fortsatt i beste velgående, og kom nylig ut på Switch. Vi har også en drøss andre spill i samme sjanger på PC og konsoll, som f.eks Path of Exile og Grim Dawn. Jeg ser ikke helt for meg at "gamere" vil ha Diablo på telefon eller nettbrett.

 

Men hva med "casuals"? Diablo er veldig lett å spille, men hvem er det som spiller det for historien? Det som gjør at folk bruker årevis på slike spill er grinding, få bedre utstyr, denge større bosser og alt det der. Hvor mange "casuals" liker sånne spill? Med "casuals" mener jeg folk som ikke spiller stort, og som synes mobilen er en helt grei plattform for spill. De trenger ikke andre plattformer, fordi de ikke spiller så mye. Jeg klarer ikke helt å se for meg sånne folk sitte med Diablo og grinde etter mer utstyr.

 

Så igjen, hvem er egentlig målgruppen her? For den saks skyld har spill som Fallout Shelter og Final Fantasy XV: Pocket Edition tatt veien fra mobil til PC og konsoll, så det er en viss sjanse for at dette spillet også gjør det. Men er det noe vi vil ha? Vil vi ikke da få et nytt Diablo-spill som er mye dårligere teknisk enn Diablo 3, fordi det er et mobilspill? Jeg er ikke så sikker på at fansen vil ha det heller.

 

Du har rett i at spillet kan bli bra. Det kan faktisk bli et bra spill generelt, og ikke et "bra mobilspill". Men hvem er det laget for?

Lenke til kommentar

Mulig enda flere tar til fornuften og tester ut Path of Exile :) Ett gratis spill der utviklerne har lagt sjela i å få spillet til å være alt ett diablo 3 burde ha vært.

Så er det opp til hver enkelt om man ønsker å bruke penger på kosmetikk. Selv har jeg brukt noen kroner, da jeg synes GGG fortjener en god slump med penger.

 

Fullførte historien i Path of Exile, men kom aldri helt inn i det. Klarer ikke helt å sette fingeren på hva det er jeg ikke likte, men fikk aldri følelsen av at dette var noe jeg faktisk likte å spille. Det var aldri "dårlig" på noe vis, men det manget fullstendig "det lille ekstra" som gjør et bra spill til et knallbra spill. For å si det sånn spilte jeg Diablo 3 på PC en god stund, og spiller det nå på Switch. Det er på mange måter dårligere enn Path of Exile, men det har mye mer sjarm, og en solid dose av "det lille ekstra" som jeg aldri klarer å sette fingeren på hva faktisk er, men som gjør at jeg elsker det spillet. Men bra vi har alternativer. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

"Vi er gamere" sa han ene utvikleren. Da kan jeg si med en gang at det er ikke noe som heter å game på mobiltelefon

Game betyr å spille, så du kan fint spille på mobiltelefonen. La oss ikke lage innhold verdig r/gatekeeping ;)

Lenke til kommentar

PoE har en utilgivelig bratt læringskurve så folk ramler rett og slett av før det har begynt. Har spilt "ok" mye, rundt 200 timer, og jeg kan enda ikke si jeg har "peiling" hva angår price checking f.eks.

 

Hadde de bare lagt ned litt mer jobb i diablo 3, enn det nye "seasons" tillegget som byr på 1 extra goblin eller 2x loot i bounty caches. Det er så ufattelig smakløst enkelt, og faller igjennom som latskap og liten vilje til å supporte spillet. Prøv og sammenlign PoE sine "seasons" med diablo 3 sine, så skjønner man hvor mye de rett og slett gir blanke i hele spillet.

 

Det er lov å håpe nå ved switch releasen at de virkelig setter mer enn 1-2 utviklere på spillet, så de får dratt igang noe ordentlige saker, hvis ikke er jeg redd diablo er dødt for godt, dessverre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sesonger i D3 er antageligvis en av de mest briljante tingene de gjorde. Det holder liv i et spill som ellers ville vært dødt for lenge siden, til tross for ellers minimal innsats. Selv nå hopper jeg gjerne inn i D3 for å geare opp en ny karakter, og dropper når jeg kjeder meg. Rinse and repeat. Funker ganske greit det.

 

Men jeg håpte virkelig at manglende innsatsen i D3 ble brukt for noe. Kanskje har Blizzard noe annet i kortene, men det har jeg egentlig ikke store troen om når de annonserer Diablo Immortal, og ikke evner å ha noen gulrøtter klare for å berolige fansen som var langt i fra fornøyd.

Lenke til kommentar

Glem heller ikke at de rævkjørte Diablo 3 med de auksjonshusene, og holdt på å ødelegge hele franchisen der og da. Men i stedet for å bortforklare det og alt det der fjerdet de auksjonshusene fullstendig. Det viser jo at de vet at de har gjort en og annen stor tabbe, og er villig til å prøve å rette på det. Jeg er 100% sikker på at Diablo 4 er underveis, og jeg tror de garantert har lært en del fra tabbene med Diablo 3. Glem heller ikke at det er få, om noen, av folkene bak Diablo 1 og 2 som jobbet med Diablo 3. Jay Wilson fikk vel i tillegg sparken, eller gikk han frivillig?

 

For meg er alt dette styret nå rundt mobilspillet måten de lanserte det på, ikke om selve spillet i seg selv. Kommer garantert til å prøve det, og nekter plent å si hva jeg synes om det før jeg har lagt i noen timer om det. Bare sånn for ordens skyld. :)

Lenke til kommentar

Når man ser på PUBG og Fortnite mobile, de gjør det greit og når til langt flere brukere = profitt.

Jeg er rimelig sikker mobile er veien å gå, det er vel ikke lenge til vi bare docker mobilen til skjermene og kan spille hva som helst.

 

Nå er jeg på ingen måter mobil freak men ser faktisk at Diablo kan fungere på mobil, mye bedre enn FPS spillene. 

Forventer at D4 kommer på PC da, eller evt begge deler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...