Gå til innhold

Blizzard avduket Diablo-spill for mobil – ble møtt med pipekonsert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes egentlig hele BlizzCon var totalt ræva i år, men spesielt Diablo revealen var total katastrofe og faenmeg litt av ett spark i ballene. Joda, vi vet at de har flere Diablo prosjekter på gang, og D4 er sikkert en av de, men kjenner jeg begynner å bli veldig utålmodig etter 4eren nå og var rimelig sikker på at de skulle vise det frem. Blizzard burde jo skjønt at å kun annonsere ett jævla mobilspill ville forårsake ett helvete uten like å de VET at folk som møter opp på BlizzCon er blodfansen som har vokst opp med Blizzard-spill på PC og ikke bare en haug med casual mobil gamere.

 

Var forøvrig synd på Wyatt Cheng og teamet hans. De tar selvfølgelig bare ordrene fra sjefene sine og produserer det de får beskjed om, og de var overhodet ikke forberedt på all den negative feedbacken og man så godt at de begynte slite på scenen og spesielt etterpå under Q&A. De ble rett og slett kastet til ulvene og har vel utviklet så sceneskrekk nå at det ikke er sikkert vi ser de igjen neste år :p

 

Uansett, Blizz hadde ikke trengt å sett lengre tilbake enn på E3 2018 og på Bethesda og MS sin konferanse for å se hvordan man skal avsløre slike typer spill skikkelig. Bethesda viste frem Elder Scrolls på mobil og MS viste frem både Gears Funko POP og Gears Tactics som ble rimelig lunkent motatt, men de avsluttet begge med en skikkelig teaser til TES6 og Gears 5 og fansen jublet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Tipper du har en god del mindre enn de som spiller aktivt som har 30-75k timer.

 

Er ikke sikker på at dette er kjernebrukerne du bør høre på, dog.

 

EDIT: var dette sarkasme? 30 000 timer er over tre (3) ÅR med spilletid!

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Tipper du har en god del mindre enn de som spiller aktivt som har 30-75k timer.

 

Skjønner godt at man vil finne noe å 'ta' noen for hvis de kommer med meninger man synes (meg inkludert) er nonsens.

 

Men at du prøver å gjøre argumentene hans mindre verdt, fordi han ikke har brukt mer enn 30-75k timer på ett enkelt spill er noe av det mest hinsides jeg har sett på lang tid.

 

Det er (nesten) ingen normale folk som har så mye tid å bruke på spilling, og hvis noen bruker så mange timer på Diablo III så bør reaksjonen være å prøve få tak i profesjonell hjelp til vedkommende, heller enn å tenke at 'ok han kan jeg høre på fordi han har spilt 75000 timer'.

Endret av Couchfighter
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ja jeg har skummelt mange timer med Diablo spillene :eek:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1829491&p=24663261

Da syns jeg det er rart at du ikke viser *litt* forståelse over at folk er skuffet. Dette er et univers med en lore som betyr mye for veldig mange gamere, deg også til og med. Husk demografien til fansen, vi snakker old-school PC-gamere, mange som er i 30-40 årene, og disse har vært sulteforet på innhold i åresvis, med "rykter" og "there are projects" og enn hype som blir bygget opp av Blizzard selv - så var det et mobilspill. Og ikke nok med det, folk betaler penger for å være på lanseringen. Og Blizzard lager det ikke selv en gang, det er re-skin av et Pay2Win-spill. DET er faen meg skuffende det

 

Og jeg spiller ikke Diablo en gang. Men jeg ville vært like skuffet om Valve gjorde det samme, begynte å tease mer Half-Life 3, bygget hype - invitert til lansering som fansen betaler for å være med på, og sluppet et spin-off mobilspill som de ikke utvikler selv en gang. Det er jo egentlig en fornærmelse og Blizzard burde levere litt av et produkt nå, for å redde litt ansikt

Endret av bshagen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror de aller fleste som ikke lot seg begeistre av wow er spes imponert over simplifiseringen og wow grafikken som er  i diablo 3 av oss gamle som har spillt de første 2 spillene. Serien er mer eller mindre død i mine øyer. Blizzard pumper ut ene spillet etter det andre i samme grafikk stil og alt for simplifisert.

Diablo 3 er faktisk et direkte hån mot oss gamlekara.

Alt handler om lavest mulig aldergrense og ha det så lett som overhode mulig og komme inn i blizzard leieren om dagen. Og sjansen er mikroskopiske for at et eventuelt diablo 4 blir noe annerledes en diablo3 uansett.

Endret av grim_reaper_jib
Lenke til kommentar

Skal jo nevnes at det er ikke Blizzard som lager dette spillet. Så at dem holder på med et tradisjonelt Diablo spill er det nok liten tvil om.

 

Dette mobilspillet har full diablo lore, altså som har sammenheng med de forrige spillene. De har brukt masse ressurser på å lage cinematics, lore og kjøpt opp ett eller annen kinesisk firma som lager mobilspill. Tror nok vi må vente lenge med en "tradisjonell" diablo opplevelse. Hvis de ikke annonserer noe neste år, så tror jeg vi må vente like lenge som vi ventet på Diablo 3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...