Gå til innhold

Ice senker prisene, gir kundene mer data


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er fullstendig avhengig av hvor du er. Har selv Telia og i hjemkommunen min er det enkelte plasser der det er grei dekning med Telenor og så dårlig dekning at det ikke går an å ringe med Telia. Andre steder er det bra dekning med Telia og dårlig med Telenor. Dekningstestene er kjempenyttig for Telenor og Telia fordi de kan markedsføre seg selv som best basert på resultatet, men ikke like nyttig for oss fordi jeg bryr meg ikke om Telia er bedre i Finmark, jeg bryr meg om Telia er bra nok til å ringe, sende meldinger og lett surfing der jeg er mest.

Kanskje derfor jeg skrev "fleste plasser jeg har vært".....??

 

Du vet du har dekningskart tilgjengelig på nettsidene deres..??

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er sjelden noe er gratis, men i lengden er det bedre å ha et eget nett slik at man kan styre sine egne vilkår enn å være bundet til et dyrt duopol.

 

Poenget mitt var om hvorfor de holder tripp med markedet istedenfor å komplett dominere det ved å utkonkurrere de alle på pris. 

 

Det er vel også mulig at de er redde for å havne i samme båt som Telia og Telenor hvor de ikke får lov å utkonkurrere mindre aktører på pris av Konkurransetilsynet.

Lenke til kommentar

Poenget mitt var om hvorfor de holder tripp med markedet istedenfor å komplett dominere det ved å utkonkurrere de alle på pris.

 

Det er vel også mulig at de er redde for å havne i samme båt som Telia og Telenor hvor de ikke får lov å utkonkurrere mindre aktører på pris av Konkurransetilsynet.

Jeg skjønner det, men samtidig så har ICE bare ca 1/10 av den markedspenetreringen som Telenor og Telia har. De kan dermed per i dag ikke påvirke markedet i samme grad som duopolistene kan ved å feks tilby fri data til en lav pris.

 

Jeg tror den største grunnen til at de ikke velger å gå frem med mye bedre tilbud til forbrukerene er fordi de er fornøyd med den markedsposisjonen de har i dag og ikke ser noen grunn til å utføre radikale endringer sitt sortement. Dermed ser vi bare små endringer som nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er fullstendig avhengig av hvor du er. Har selv Telia og i hjemkommunen min er det enkelte plasser der det er grei dekning med Telenor og så dårlig dekning at det ikke går an å ringe med Telia. Andre steder er det bra dekning med Telia og dårlig med Telenor. Dekningstestene er kjempenyttig for Telenor og Telia fordi de kan markedsføre seg selv som best basert på resultatet, men ikke like nyttig for oss fordi jeg bryr meg ikke om Telia er bedre i Finmark, jeg bryr meg om Telia er bra nok til å ringe, sende meldinger og lett surfing der jeg er mest.

Kanskje derfor jeg skrev "fleste plasser jeg har vært".....??

 

Du vet du har dekningskart tilgjengelig på nettsidene deres..??

Hadde det vært framlagt sånn, greit nok. Måten du sa det på antydet at ytelsestesten var feil basert på din erfaring og at Telia HAR bedre dekning enn Telenor.

Da blir det for dumt å gå tilbake og si "jammen det var jo det jeg sa". Du formulerte deg upresist og framla din egne personlige erfaring som en fasit på at ytelsetestene ikke kan stoles på (om du leser Tek sin ytelsestest kan du faktisk gå inn og sjekke kommuner rundt omkring i Norge så du kan trekke noen konklusjoner ved å faktisk lese annet enn konklusjonen).

Lenke til kommentar

Hadde det vært framlagt sånn, greit nok. Måten du sa det på antydet at ytelsestesten var feil basert på din erfaring og at Telia HAR bedre dekning enn Telenor.

Da blir det for dumt å gå tilbake og si "jammen det var jo det jeg sa". Du formulerte deg upresist og framla din egne personlige erfaring som en fasit på at ytelsetestene ikke kan stoles på (om du leser Tek sin ytelsestest kan du faktisk gå inn og sjekke kommuner rundt omkring i Norge så du kan trekke noen konklusjoner ved å faktisk lese annet enn konklusjonen).

Kanskje du skal lære å lese da?

"Fleste plasser jeg har vært" betyr ikke alle plasser.. Så har nok aldri sagt "Telia er best alle plasser"... Din vridning og ikke min formulering som var problemet her.

 

Men ytelsestestene kan ikke helt stoles på nei.

Er generelt skeptisk til flere av Tek sine tester pga flere faktorer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Artikkelen: "Vi inkluderer derfor både Chilimobil og nærmeste konkurrent i de kategoriene hvor det er aktuelt."

 

Dette synes jeg er unødvendig. Ikke bare unødvendig, men det virker helt mot sin hensikt. Det er ikke slik man legger press på andre operatører for å komme med et tilsvarende abonnement. Nå blir det bare en hvilepute, i stedet for at Tek.no rett og slett tar det standpunktet at dette er det du har å konkurrere mot - ferdig med det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Artikkelen: "Vi inkluderer derfor både Chilimobil og nærmeste konkurrent i de kategoriene hvor det er aktuelt."

 

Dette synes jeg er unødvendig. Ikke bare unødvendig, men det virker helt mot sin hensikt. Det er ikke slik man legger press på andre operatører for å komme med et tilsvarende abonnement. Nå blir det bare en hvilepute, i stedet for at Tek.no rett og slett tar det standpunktet at dette er det du har å konkurrere mot - ferdig med det.

Jeg er enig. Man skal ikke utelate en konkurrent selv om konkurrenten ligger milevis foran hva tjenester og mengder angår. Det kan forvirre lesere som har mindre inngående kunnskap om markedet enn andre. 9 av 10 kunder er tross alt hos Telenor og Telia fordi de ikke vet bedre/er ignorante.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er enig. Man skal ikke utelate en konkurrent selv om konkurrenten ligger milevis foran hva tjenester og mengder angår. Det kan forvirre lesere som har mindre inngående kunnskap om markedet enn andre. 9 av 10 kunder er tross alt hos Telenor og Telia fordi de ikke vet bedre/er ignorante.

Jeg er kunde hos Telia fordi jeg vet bedre og de gir meg somoftest gode priser på mobiler og slipper uforutsigbare fakturaer. Og jeg får bedre pris eller mer data for samme pris når jeg spør om det.

De fleste billigoperratørene har flere minus med liten skrift folk ikke sjekker opp.

Lenke til kommentar

Jeg er kunde hos Telia fordi jeg vet bedre og de gir meg somoftest gode priser på mobiler og slipper uforutsigbare fakturaer. Og jeg får bedre pris eller mer data for samme pris når jeg spør om det.

De fleste billigoperratørene har flere minus med liten skrift folk ikke sjekker opp.

Å måtte ringe mobiloperatøren min og spørre om de kan senke prisen eller gir meg mer data er et meget stor minus i min bok. Da vil jeg heller bare betale en fast lav pris i måneden til chili.

Lenke til kommentar

Jeg er kunde hos Telia fordi jeg vet bedre og de gir meg somoftest gode priser på mobiler og slipper uforutsigbare fakturaer. Og jeg får bedre pris eller mer data for samme pris når jeg spør om det.

De fleste billigoperratørene har flere minus med liten skrift folk ikke sjekker opp.

Har ikke hatt en eneste uforutsigbar faktura hos Chili.

 

Og betaler heller noen kroner ekstra enn å ikke vite 100% hva jeg egentlig får?

Plutselig går du litt over 40 GB og så er du screwed.

Lenke til kommentar

Har ikke hatt en eneste uforutsigbar faktura hos Chili.

 

 

Plutselig går du litt over 40 GB og så er du screwed.

Enda nei...

 

Tullball? Blir ikke fakturert om jeg bruker over 40Gb engang.. Er bare hastigheten som kuttes og da velger jeg selv om jeg vil fylle på med data eller fortsette å bruke fritt med lav hastighet.

Endret av MobileX
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...