Gå til innhold

Ice senker prisene, gir kundene mer data


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enda nei...

Tullball Blir ikke fakturert om jeg bruker over 40Gb engang.. Er bare hastigheten som kuttes og da velger jeg selv om jeg vil fylle på med data eller fortsette å bruke fritt med lav hastighet.

Husk rollover på opptil 40gb også. Så om han har en mnd med litt over 40gb så går det nok bra siden du kanskje brukte bare 35gb forrige mnd ergo har litt ekstra og gå på :)

Lenke til kommentar

Du får bare fortsette med dyre og tungvindte abonnement, så holder jeg meg til abonnementet der jeg ikke trenger å tenke på slikt i det hele tatt.

 

Heldigvis er jeg ikke slik at jeg bruker ekstreme mengder data av en eller annen grunn. Jeg er bare en ganske normal bruker, kanskje litt over snittet databehov. Jeg sitter ikke og dikter opp scenarier for hvordan jeg skal kunne bruke så mye data som mulig.

 

Så ja, du får fortsette med all triksing og miksing for å kunne ha tilstrekkelig med data, så fortsetter jeg å ikke ofre det en eneste tanke engang fordi jeg aldri vil komme i en situasjon der jeg er i nærheten av å makse ut det jeg kunne brukt av data engang.

 

Noen liker et komplisert og dyrt liv, men det er ikke for meg. Smak og behag.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du får bare fortsette med dyre og tungvindte abonnement, så holder jeg meg til abonnementet der jeg ikke trenger å tenke på slikt i det hele tatt.

 

Heldigvis er jeg ikke slik at jeg bruker ekstreme mengder data av en eller annen grunn. Jeg er bare en ganske normal bruker, kanskje litt over snittet databehov. Jeg sitter ikke og dikter opp scenarier for hvordan jeg skal kunne bruke så mye data som mulig.

 

Så ja, du får fortsette med all triksing og miksing for å kunne ha tilstrekkelig med data, så fortsetter jeg å ikke ofre det en eneste tanke engang fordi jeg aldri vil komme i en situasjon der jeg er i nærheten av å makse ut det jeg kunne brukt av data engang.

 

Noen liker et komplisert og dyrt liv, men det er ikke for meg. Smak og behag.

Ikke spesielt dyrt (har 25% rabatt) og ikke tungvindt. Kan bruke dataen min slik jeg vil jeg i motsetning til hos Chili. Ganske befriende.

 

Jeg har litt over gjennomsnittet forbruk på data og har derfor ikke behov for å ha ett dårligere alternativ bare for de skryter av mye data.

Ikke dikter jeg opp scenarioer heller. Er bare realistisk.

Jeg kan også kjøpe mobil 100% rentefritt ofte til reduserte priser også. Noe som er en enorm fordel. Kostet meg ca butikkpris uten abo for min mobil og fikk da med smartklokke og øreplugger for tilsammen 5000kr i prisen.

 

Ikke har jeg problemer med å gå tom for data heller. Skjer aldri. Men kjekt å ha bra alternativ ved behov. Og siden chili ikke lar folk fritt få bruke dataen de betaler for så er ikke det noe spesiell fordel bare for å spare noen ynkelige kroner.

 

Jeg sparer totalt flere tusen kr året på fornuftige løsninger generelt så å betale litt ekstra for ett abo der jeg vet 100% hva jeg får gjør jeg lett. Ikke hverken tungvindt eller spesielt dyrt.

Og totaltsett tjener jeg på det når jeg kjøper mobil.

Heldigvis har jeg lært å lese liten skrift og kan å rekne ut totalen. Så for meg vil det avsolutt ikke lønne seg å velge en billig operatør. Chili skal også snart skifte til Telenor nett som for min del er ganske ubrukelig der jeg bor. Så da hjelper det hvertfall ikke med masse ekstra data jeg ikke trenger bare for å spare 125kr for så å betale mer for både mobil og ha dårligere dekning.

 

Noen liker å forsvare dårligere totalpakker mens andre bruker fornuft. Smak og behag

Endret av MobileX
Lenke til kommentar

Jeg bruker også dataene mine slik jeg vil, men så leter jeg ikke etter måter å gjøre ekstreme ting på heller. Jeg har ganske normal bruk, kanskje litt over "folk flest".

 

Jeg ser du skriver om hvor mye du må dille med abonnementet ditt, og er som sagt glad for at jeg slipper alt dette.

 

Det enkle er ofte det beste.

Lenke til kommentar

Jeg bruker også dataene mine slik jeg vil, men så leter jeg ikke etter måter å gjøre ekstreme ting på heller. Jeg har ganske normal bruk, kanskje litt over "folk flest".

 

Jeg ser du skriver om hvor mye du må dille med abonnementet ditt, og er som sagt glad for at jeg slipper alt dette.

 

Det enkle er ofte det beste.

Nei, for chili har begrensninger på det. Så alt etter bruken risikerer man å få stengt av forbruket. Det er ikke å få bruke data som man vil..

 

Jeg skriver ikke om hvordan jeg "må dille med abo".. Jeg skriver at jeg KAN.. Hsr aldri behov for å gjøre noe og betaler gladelig 125kr mer i mnd for alle fordelene og penger jeg sparer på kjøp av mobil etc. Totaltsett sparer jeg penger kontra å velge chili.

Lenke til kommentar

Man risikerer ikke å få stengt av noe som helst så lenge man ikke misbruker det. Siden jeg ikke er misbruker så går det fint. Så får du styre med alt opplegget du må drive med for å passe på databruken din.

Er ikke noe som heter å missbruke når man har betalt for data.. Det er bare noe tull chili har funnet på.

Og som sagt så må jeg ikke styre med noe for å passe på databruken min..? Jeg har derimot muligheter OM JEG VIL.. Lære å lese nå?

Jeg sparer penger på å velge Telia både med rabatt og mobilkjøp (sparte meg 3-4000kr) så velger som sagt ikke ett dårligere alternativ bare for noen tilbyr 1000Gb (som jeg ikkevhar behov for) tiø 125kr mindre enn hva jeg betaler kun for abo. Har jo allerede spart inn den summen flere ganger ved billigere mobil og tilbehør så.

Og jeg vil ha dekning.. Når chili skifter til Telenor vil jeg få dårligere dekning og hva er poenget med å betale for ett abo jeg da ikke kan bruke!??

Lenke til kommentar

Jeg har Ice sitt prøvekjøp nå til 99 kr mnd for 30 GB. Fungerer greit siden jeg kun bruker det som datasim og dekningen til Ice-nettet i Bergen er overraskende bra. Ser at hastigheten på nettet når man henger på Ice-nettet stort sett ligger på det som er oppgitt; rundt 50 mbits ned og 15 mbits opp ved litt testing rundtom med Speedtest.net. Siden jeg ikke bruker ringing eller meldinger på dette simortet så har jeg ikke fått sjekke hvor bra eller dårlig Ice er på dette, men jeg har lest tilbakemeldinger om at enkelte sliter med meldinger som er trege å bli sendt, ikke kommer frem og noe ustabilitet på samtaler. Jeg har Samsung Note 9 som støtter 4G Tale med Ice.
 
Selv med de nye abonnementsprisene så blir det nok tilbake til ChiliMobil Fribruk på nyåret dog. Jeg savner muligheten for å slippe å tenke over hvordan jeg bruker data på mobilen enten jeg tar sikkerhetskopi av bilder og videoer til Google Foto, litt datadeling til jobblaptopen eller iPad'en og streaming video eller musikk.
 
Brukte mellom 30 og 120 GB i måneden da jeg var kunde hos dem fra slutten av mai til uti august, og ingen gir så mye data for 399 kr mnd og da er valget enkelt. Å få mellom 10-15 GB for samme prisen hos andre operatører blir uinteressant og selv med "spesialtilbud" fra operatørene kommer man ikke i nærheten av samme tilbud i forhold til min bruk. Men jeg ser klart at enkelte trenger tjenester som tvilling- eller datasim og da er blir nok andre operatører mer interesante.
 
Telia med Databoost i opptil 12 timer kan være et bra alternativ for virkelig storforbruk av data over en kort periode men for meg som bruker data i mindre mengder over tid så holder det med tilbudet til ChiliMobil.
Lenke til kommentar

 Når chili skifter til Telenor vil jeg få dårligere dekning og hva er poenget med å betale for ett abo jeg da ikke kan bruke!?

 

Skal ChiliMobil skifte til Telenor? Det har jeg ikke fått med meg,

 

Edit; Gjorde litt søk og finner ingen informasjon om dette så lurer på hvor det kommer fra. Det ser ikke ut til å stemme med mindre du har innsideinformasjon som ikke er offisiell enda.

Endret av Hedonism
Lenke til kommentar

Er ikke noe som heter å missbruke når man har betalt for data.. Det er bare noe tull chili har funnet på.

Og som sagt så må jeg ikke styre med noe for å passe på databruken min..? Jeg har derimot muligheter OM JEG VIL.. Lære å lese nå?

Jeg sparer penger på å velge Telia både med rabatt og mobilkjøp (sparte meg 3-4000kr) så velger som sagt ikke ett dårligere alternativ bare for noen tilbyr 1000Gb (som jeg ikkevhar behov for) tiø 125kr mindre enn hva jeg betaler kun for abo. Har jo allerede spart inn den summen flere ganger ved billigere mobil og tilbehør så.

Og jeg vil ha dekning.. Når chili skifter til Telenor vil jeg få dårligere dekning og hva er poenget med å betale for ett abo jeg da ikke kan bruke!??

Joda, det er noe som heter å misbruke. Det vil du se i vilkårene til alle operatører.

 

Så du ønsker et abonnement der du kan drive og passe på databruken og dille med det "om du vil". Jaja, vi har alle ulike interesser antar jeg. Jeg foretrekker minst mulig dill og dall.

 

Jeg velger også å kjøpe mobil uten binding fordi jeg ikke liker å for eksempel bli hindret fra å bytte hvis jeg trenger det.

 

Dekning kan diskuteres til man blir blå i ansiktet. Jeg har fin dekning i dag, så det går greit.

Lenke til kommentar

Skal ChiliMobil skifte til Telenor? Det har jeg ikke fått med meg,

 

Edit; Gjorde litt søk og finner ingen informasjon om dette så lurer på hvor det kommer fra. Det ser ikke ut til å stemme med mindre du har innsideinformasjon som ikke er offisiell enda.

Hmm... En forklaring på Telia-reklamen? :)

Lenke til kommentar

Skal ChiliMobil skifte til Telenor? Det har jeg ikke fått med meg,

 

Edit; Gjorde litt søk og finner ingen informasjon om dette så lurer på hvor det kommer fra. Det ser ikke ut til å stemme med mindre du har innsideinformasjon som ikke er offisiell enda.

Forstått det slik at de blir eller muligens allerede er kjøpt av Telenor.. Sto skrevet om det en eller annen plass.

Lenke til kommentar

Joda, det er noe som heter å misbruke. Det vil du se i vilkårene til alle operatører.

 

Så du ønsker et abonnement der du kan drive og passe på databruken og dille med det "om du vil". Jaja, vi har alle ulike interesser antar jeg. Jeg foretrekker minst mulig dill og dall.

 

Jeg velger også å kjøpe mobil uten binding fordi jeg ikke liker å for eksempel bli hindret fra å bytte hvis jeg trenger det.

 

Dekning kan diskuteres til man blir blå i ansiktet. Jeg har fin dekning i dag, så det går greit.

Neida.. Det er som sagt noe chili har bestemt siden de ikke helt klarer å levere det de lover.

Har man betalt for 1000Gb skal operatøren drite i om du vil bruke alt på 1 dag eller 1mnd..

Det er de ganske alene om å nekte kunden..

 

Som nevnt trenger jeg IKKE å passe på databruken min..? Så null og nix dill og dall..

Og pengene jeg sparer på mobil etc overgår det å betale for masse data jeg ikke trenger? Var vist ufattelig vanskelig å få inn for deg dette??

 

Velger å heller spare penger på å kjøpe mobil øed binding og har ingen behov for å skifte abonnement. Det er bare tullball og unødvendig dill å drive å skifte. Man kan også få endel bedre vilkår ved å være fast kunde. Noe folk flest glemmer.

 

Dekning kan ikke diskuteres om man allerede VET hvilket mobilnett som leverer hva der man bor.

Lenke til kommentar

Nå har jeg personlig null interesse av å binde meg til en mobiloperatør for å spare noen kroner ved kjøp av mobil da jeg ønsker å stå fritt til å kunne bytte operatør når det skulle passe meg. Jeg har tidligere utnyttet tilbud fra både Telenor som ga meg 12 GB data til 199 kr mnd i et par år for å beholde meg som kunde da Tele2 i sin tid hadde "supertilbud" på abonnement og jeg hadde Talkmore lenge hvor jeg fikk 25% rabatt i ett år uten binding. I gamle dager da Telia het Netcom ga de meg årlig en grei rabatt for å bli værende mot bindingstid og det passet meg den gang men da de gjorde abonnementsporteføljen verre i forhold til det jeg hadde og la ned abonnementet mitt så ble det enkelt å bytte til ny operatør.

 

Akkurat nå for tiden syntes jeg flere av de mindre operatørene har interessante tilbud og jeg har ikke noe problem med å shoppe litt rundt, jeg ser ikke at man får så mye igjen for å være trofast kunde når man må kontakte eksempelvis Telia for å be om tilbud og det ikke er noe garanti for at du får samme tilbud som andre kunder. De burde heller ha bedre priser til alle kundene fremfor mindretallet som kontakter dem og vil ha bedre pris og/eller innhold i abonnementet. Jeg ser ingenting positvit med å forskjellsbehandle kundene siden det fremstår som uryddig i mine øyne, men det betyr ikke at det stopper meg i å utnytte slike tilbud innimellom. 

 

Jeg var fornøyd med ChiliMobil og blir nok kunde hos dem igjen så sant de vil fortsette å tilby et abonnement som gir meg oppi 100 GB mnd til en rimelig penge siden det er normalt maks data jeg kommer til å bruke, så får andre være fornøyd med operatøren de bruker av sine grunner. Det er ikke noe diskusjon som man kan "vinne" her etter mitt syn siden behovet til folk er forskjellig og ting som er viktig for deg er uviktig for meg, og omvendt. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...