Gå til innhold

TEST: iPhone Xr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her har produkttesteren tydeligvis glemt å ta i betraktning at det finnes flere mobiltelefoner enn Apple. Til Apple å være kan det godt hende at du får mer for pengene enn hvis man kjøper toppmodellen. Men hvis man tar i betraktning at det finnes flere mobilmerker og at telefonen i seg selv koster 9000 kroner, så kan man si at man får utrolig lite mobil for pengene ved å kjøpe denne modellen. Så nei, dette er langt fra en iPhone for de "aller, aller fleste".

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Det er helt ubegripelig at denne telefonen får 9/10 når man tar i betraktning at prisen er skyhøy og skjermen blass og middelmådig. Dette er faktisk et overpriset produkt noe karakteren på ingen måte tar hensyn til. Det er mulig at en middelmådig skjerm og et middelmådig kamera ikke betyr så mye for en iPhone-kjøper, men det har faktisk noe å si i forhold til alt annet som finnes av telefoner. Her skulle man tro at iPhone vurderes som et helt eget produktsegment hvor alt av konkurrenter ser ut til å være glemt.

 

Mener dere virkelig at en telefon med bare 64GB og middelmådig skjerm og kamera fortjener karakteren 9/10 "Imponerende"? Virkelig?

 

iPhone Xr er jo den eneste eplemobilen som ikke er overpriset, du kan også få den med kurante 128Gb for kun 600 ekstra.

 

Iphone 8 kosta 7690,- når den kom i fjor. Synes du får ganske mye for tusenlappen ekstra deriblant 1,4" større skjerm og mye større batteri.

 

Det blir litt feil å direkte sammenligne dette med den jevne Andriod konkurrent med tilsvarende spesifikasjoner da epletelefoner jevt over har lengre levetid og vesentlig bedre bruktpriser. Spesielt teller det at Apple oppdaterer telefoner i MANGE år. Fikk iOS 12 på min 5 år gamle iPad liksom, og den er fortsatt ikke håpløst treg, det imponerer. Presiserer at jeg nå har en andriod telefon og har hatt både android og iPhone'r før, så dette er ikke fanboy snakk. ;-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg bruker android på jobb og ios privat. og jeg må si at jo mer jeg bruker android jo mer liker jeg ios Android virker ikke like innlysende som ios. Mens android telefonene stadig må slås av og på så bare virker og virker iphone. Iphone for meg virker mye mer komplett. 

Sånn, bruker vanligvis ikke å bevege meg på dette sammenlignings hysteriet. Vi iphone-brukere har vanligvis ikke behov for dette ;)

Lenke til kommentar

Jeg bruker android på jobb og ios privat. og jeg må si at jo mer jeg bruker android jo mer liker jeg ios Android virker ikke like innlysende som ios. Mens android telefonene stadig må slås av og på så bare virker og virker iphone. Iphone for meg virker mye mer komplett. 

Sånn, bruker vanligvis ikke å bevege meg på dette sammenlignings hysteriet. Vi iphone-brukere har vanligvis ikke behov for dette ;)

Å si at Android-telefoner må slås av og på, er som å si at biler må bytte clutch. Hvilken Android-telefon? Egentlig ikke så nøye, siste setninga forklarte nok for meg :)

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Kanskje ikke all verden til skjerm, men til den prisen må jeg si at dette er et røverkjøp. Guttungen fyller 8 år om noen uker, og dette er en perfekt inngangstelefon for en i den alderen. Ikke for komplisert i bruk, billig, og med markedets beste garantiordninger og holdbarhet.

 

til den prisen er jeg villig til å kjøpe. Når en mobil bikker over 10000kr som Xs bl.a begynner det å bli drøyt.... selv om det er kjempegode mobiler. Har prøvd noen mobiler til rundt 3000kr som heller funker dårlig... holder rett og slett ikke mål etter min mening.

Lenke til kommentar

Kanskje ikke all verden til skjerm, men til den prisen må jeg si at dette er et røverkjøp. Guttungen fyller 8 år om noen uker, og dette er en perfekt inngangstelefon for en i den alderen. Ikke for komplisert i bruk, billig, og med markedets beste garantiordninger og holdbarhet.

 

Vel, for samme pris får du 6stk Xiaomi Mi 2 Lite.

Den har større batteri, og tillogmed raskere lader med i esken.

Følger med deksel og som kan være kjekt til en 8 åring.

 

Og for en 8 åring så tror jeg den er mye mere enn bra nok. Tviler på han trenger ett supert kamera og en såppas heftig prosessor som iphone har.

 

Men om man liker å betale dyrt så..

Endret av Complexity
  • Liker 7
Lenke til kommentar

- Elendig oppløsning / PPI - (Når de ikke engang har satt inn 1080 piksler i høyden...) 2280*1080 iforhold til (1792 x 828) 

- ^ Apple er ekstreme på å bruke "egne" oppløsninger kontra tv/pc skjerm standardene... Selv de eldre iPhone 6/7 som faktisk hadde 16:9 format brukte 1334 x 750 oppløsning.

- 3GB Ram (2018!?) 

- Ikke minnekort støtte (Apple "standard")

- LCD over OLED på 9000kr mobil? 

 

"iPhone XR må være den første mobilen som klarer å fremstå med fortiden og får oss til å tro at dette er fremtiden" ~ Bekjent

 

- Merker at størrelsen på mobil begynner å øke ja, når en iPhone med ganske nærme størrelsen på en S9+ plutselig fremstås som mobilen for "folk flest". (Den veier faktisk mer).

 

- XR = 194g med 150.9 x 75.7 x 8.3 mm

- S9+ = 189g med 158.1 x 73.8 x 8.5 mm

  • Liker 4
Lenke til kommentar

- Elendig oppløsning  TRENGS IKKE MER PÅ EN MOBIL!

- Apple er ekstreme på å bruke "egne" oppløsninger  UANSETT MER ENN NOK PÅ EN MOBIL!

- 3GB Ram (2018!?)  TRENGS IKKE MER PÅ EN MOBIL!

- Ikke minnekort støtte (Apple "standard" TRENGER NOEN MER ENN 256 PÅ EN MOBIL?

- LCD over OLED på 9000kr mobil? DU HAR LEVD MED LCD I ALLE ÅR! OG NÅ ER PLUTSELIG NYESTE LCD TEKNOLOGI IKKE TIL Å LEVE MED?  SKJERP DEG HR. BORTSKJEMT.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

- Elendig oppløsning  TRENGS IKKE MER PÅ EN MOBIL!

- Apple er ekstreme på å bruke "egne" oppløsninger  UANSETT MER ENN NOK PÅ EN MOBIL!

- 3GB Ram (2018!?)  TRENGS IKKE MER PÅ EN MOBIL!

- Ikke minnekort støtte (Apple "standard" TRENGER NOEN MER ENN 256 PÅ EN MOBIL?

- LCD over OLED på 9000kr mobil? DU HAR LEVD MED LCD I ALLE ÅR! OG NÅ ER PLUTSELIG NYESTE LCD TEKNOLOGI IKKE TIL Å LEVE MED?  SKJERP DEG HR. BORTSKJEMT.

 

 

De fleste har vel levd med OLED siden 2014? iallefall dem som har brukt mer enn 5-6 lapper på en mobiltelefon.

Endret av Complexity
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

- Elendig oppløsning  TRENGS IKKE MER PÅ EN MOBIL!

- Apple er ekstreme på å bruke "egne" oppløsninger  UANSETT MER ENN NOK PÅ EN MOBIL!

- 3GB Ram (2018!?)  TRENGS IKKE MER PÅ EN MOBIL!

- Ikke minnekort støtte (Apple "standard" TRENGER NOEN MER ENN 256 PÅ EN MOBIL?

- LCD over OLED på 9000kr mobil? DU HAR LEVD MED LCD I ALLE ÅR! OG NÅ ER PLUTSELIG NYESTE LCD TEKNOLOGI IKKE TIL Å LEVE MED?  SKJERP DEG HR. BORTSKJEMT.

Pris er vel faktoren her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kanskje ikke all verden til skjerm, men til den prisen må jeg si at dette er et røverkjøp. Guttungen fyller 8 år om noen uker, og dette er en perfekt inngangstelefon for en i den alderen. Ikke for komplisert i bruk, billig, og med markedets beste garantiordninger og holdbarhet.

Kødder du? Det der er ikke det som er definisjonen på et røverkjøp, og jeg har denne telefonen selv. God telefon som var verdt pengene, men langt i fra et røverkjøp.
Lenke til kommentar

 

- Elendig oppløsning  TRENGS IKKE MER PÅ EN MOBIL!

- Apple er ekstreme på å bruke "egne" oppløsninger  UANSETT MER ENN NOK PÅ EN MOBIL!

- 3GB Ram (2018!?)  TRENGS IKKE MER PÅ EN MOBIL!

- Ikke minnekort støtte (Apple "standard" TRENGER NOEN MER ENN 256 PÅ EN MOBIL?

- LCD over OLED på 9000kr mobil? DU HAR LEVD MED LCD I ALLE ÅR! OG NÅ ER PLUTSELIG NYESTE LCD TEKNOLOGI IKKE TIL Å LEVE MED?  SKJERP DEG HR. BORTSKJEMT.

 

Klarer ikke engang vise 1080p på mobil. Ikke godt nok

  • Liker 4
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...