Gå til innhold

Call of Duty: Black Ops 4 setter nye salgsrekorder for serien


Anbefalte innlegg

Ikke vært fan av noen av CoD spillene etter CoD4 (Promod). Har spilt de fleste utenom MW3, AW og WWII. Men Blackout var morosomt gitt. Et betydelig kvalitetsløft over PUBG som jeg har spilt siden early access. Men det skal så sant sies at jeg kun kjøpte BO4 for Blackout. Ikke testet de andre modusene enda.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var tre moteksempler på påstanden din. Hvor mange eksempler har du på at det flertallet liker er synonymt med kvalitet?

 

Bla bla bla...

 

COD selger fortsatt bra. Rekord bra. Hylekoret tar feil igjen. Snakkes til neste år når hylekoret er på plass igjen og vi igjen kan peke finger og le av dem.  :rofl:

Endret av LarZen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Bla bla bla...

 

COD selger fortsatt bra. Rekord bra. Hylekoret tar feil igjen. Snakkes til neste år når hylekoret er på plass igjen og vi igjen kan peke finger og le av dem.  :rofl:

Så påstanden din er feil?

 

Hvilket hylekor?

Lenke til kommentar

Snakker du om et hylekor her på gamer, eller generelt på nett? jeg har sett det samme greiene fra deg flere år på rad og skjønner meg aldri på det. Spesielt hvordan du fremmer deg selv som Mr Bigshot fordi DU har rett(gode salgstall tross alt) og hylekoret feil.

 

Uansett om vi snakker COD, BF, Fifa, Sim City, Battlefront eller hva enn internett griner om, så er det ingen tvil om at internett griner høyt, men antallet mennesker som engasjerer seg slikt på nettet vil jo uansett bare være en veldig liten del av den totale potensielle spillerbasen.

 

Battlefront 2 var kanskje unntaket der overtrampet fra utvikler var såpass stort at det faktisk gjorde en real støkk i salgstallene.

 

Som flere har påpekt så er det nok fryktelig mange eksempler på at salgstall og kvalitet ikke nødvendigvis går hånd i hånd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Snakker du om et hylekor her på gamer, eller generelt på nett? 

 

Generelt på nett jeg hadde in tankene når jeg skrev. En kan ikke gå inn på en eneste artikkel eller andre sosiale kanaler uten å se fulle kommentarfelt av folk som tilsynelatende hater Call of Duty og som år på år sier at denne gangen kommer salgs tallene til å bli elendige.Og som gang på gang blir latterliggjort når spillene selger som bare det. COD har vel vært det best selgende spillet på mange år nå..

 

 

At noen blir trigget av at jeg finner noe glede av å flippe fingeren i lufta og rope idioter til disse når dem igjen blir motbevist enda et år får dere bare akseptere når dere går inn på en artikkel om salg for Call of Duty.

 

Men nå blir jeg stille igjen ang det. Inntil neste år når jeg igjen kan mest trolig gjøre akkurat det samme...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Generelt på nett jeg hadde in tankene når jeg skrev. En kan ikke gå inn på en eneste artikkel eller andre sosiale kanaler uten å se fulle kommentarfelt av folk som tilsynelatende hater Call of Duty og som år på år sier at denne gangen kommer salgs tallene til å bli elendige.Og som gang på gang blir latterliggjort når spillene selger som bare det. COD har vel vært det best selgende spillet på mange år nå..

 

 

At noen blir trigget av at jeg finner noe glede av å flippe fingeren i lufta og rope idioter til disse når dem igjen blir motbevist enda et år får dere bare akseptere når dere går inn på en artikkel om salg for Call of Duty.

 

Men nå blir jeg stille igjen ang det. Inntil neste år når jeg igjen kan mest trolig gjøre akkurat det samme...

Kan du vise til konkrete kommentarer her på dette forumet (hele diskusjon.no)?

Lenke til kommentar

Kan du vise til konkrete kommentarer her på dette forumet (hele diskusjon.no)?

 

Ikke akkurat nå nei. En stund siden COD har blitt diskutert noe spesielt her slik. Men om du vil ha eksempler ute i den store verden så er det ikke vanskelig. Nå har jo jeg en viss interesse av COD så jeg blir mye eksponert for disse glupingene i motsetning til deg kanskje?

Lenke til kommentar

Trist å se at flere og flere kjøper digital når Sony eller hvem det er som setter prisen er så grådige. Kjøper jeg spillet fysisk i butikk ligger prisen et sted mellom 499-599. Kjøper jeg det digital koster det 639! Det fysiske må lages, sendes og selges. Mange ledd som tar endel av kaka. Men med digitalt er utgiftene mindre så spillet burde vært billigere.

 

Er helt enig i logikken, men samtidig så må en digital kopi koste mer før jeg gidder å vurdere en fysisk kopi. En digital kopi er jo langt mer praktisk på alle mulige måter og det bedre for miljøet. Ser liksom ikke helt hvorfor jeg skulle trakte etter en fysisk kopi. Unntaket er til Nintendo Switch ettersom spill fra cartridge har lavere laste tider enn spill du installerer lokalt.

Lenke til kommentar

Jeg har selv aldri likt Call of Duty og har derfor aldri spilt noen av spillene i serien. Forsøkte meg på Infinite War, mest på grunn av så mange snakket så varmt om Modern Warfare og det var eneste måten å få Modern Ware Remastered i starten og det ble returnert da det ikke falt i smak i det hele tatt.

 

Men Call of Duty: Black Ops 4 har blitt mitt første spill i serien, og det er ene og alene på grunn av Blackout som jeg synes er temmelig solide greier. En god mellomting mellom Fortnite Battle Royale og PUBG.

 

Spillet fortjener dog en god dose pepper for sitt horrible party/lobbysystem som baserer seg på lokal hosting så du er avhengig av NAT innover for at det skal fungere... Det er temmelig gammeldags i 2018 og kanskje det verste er at det ikke engang fungerer med UPNP så du må faktisk ta deg bryet med å sette opp inbound NAT manuelt, og har du en router/brannmur som kjører symmetrisk NAT og ikke cone NAT så må du fikse outbound NAT med statisk port så det blir cone NAT itillegg... Utrolig gammeldags og unødvendig system.

 

Spesielt når spillet på PC nå er en del av Battle.net launcher så er det jo helt idiotisk at spillet ikke benytter Blizzard sine dedikerte servere for party og lobbyhåndtering så de slippes å kjøres lokalt fra den som setter opp party/lobby...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke for party og lobbysystemene. Selve spillene er hostet på dedikerte serverer, men når du skal invitere andre spillere på forhånd for deretter å stille deg i kø så ordnes dette lokalt hos spilleren som inviterer/opprettet og går via port 3074.

 

Ah...I see. Siden du har problemer. Du har vel ikke et eldre Altibox modem?

Lenke til kommentar

Ah...I see. Siden du har problemer. Du har vel ikke et eldre Altibox modem?

Hvem sier at jeg har problemer? Nå jobber jeg med nettverk så for min del så var det ikke vanskelig å sette opp men det er jo fremdeles et fryktelig gammeldags og idiotisk løsning å benytte i 2018. Spesielt når de ikke engang klarer å løse port 3074 automatisk via UPNP med mindre du har en gammel router som benytter cone NAT.

Lenke til kommentar

Hadde kjøpt spillet fysisk om det nådde opp. Men i mi vurdering av Black Ops4 har eg kome fram til at prisen for spillet ikkje står til kva man får. Eit redusert Black Ops 4 + BR-modus blir verken fugl eller fisk. Einaste eg kunne tenkt meg å spillt er Battle Royale modusen Blackout, men den er ikkje verdt meir enn maks 200,- kr utan mikrotransaksjoner. Blackout kunne fint fungert som eit eige Call of Duty BR-spill. Så kjem det ann på kva variant av mikrotransaksjoner Blackout får lenger fram og korleis det slår ut på spillerbasen. Om Blackout ender opp med like mykje mikrotransaksjoner som Fortnite burde spillmodusen vore gratis. Avventer utviklinga samt prisnedgangen.

Lenke til kommentar

Hvem sier at jeg har problemer? Nå jobber jeg med nettverk så for min del så var det ikke vanskelig å sette opp men det er jo fremdeles et fryktelig gammeldags og idiotisk løsning å benytte i 2018. Spesielt når de ikke engang klarer å løse port 3074 automatisk via UPNP med mindre du har en gammel router som benytter cone NAT.

 

Ah beklager. Bare antok at det var du som hadde problemer. Har bare spilt beta klienten av spillet og hadde selv ingen slike problemer. Men hadde mye rart som skjedde for noen år siden. Løsningen var et nytt mer moderne modem ifra Altibox den gangen.

Lenke til kommentar

Og igjen så blir hylekoret satt til skamme... :) Viser bare igjen hvor liten denne gruppen med sytepaver faktisk er i det store bildet. Deilig å bare få det bekreftet år etter år...

For egen del skal jeg spise ordene mine noe grådig, det jeg har prøvd av nye CoD var knallbra og det forventet jeg absolutt ikke.

 

Det sagt, CoD har vært en laber affære i mange år. De har levert spill som er glemt innen 6mnd av release og preget av en money-grab kultur av de sjeldne.

 

Salgstall er ikke kvalitets-stempel.

Norges beste måltid - Grandiosa? Verdens beste låt - pitbull og Justin Bieber?

Beste spill på PC - Fortnite?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fortnite: Battle Royale er gratis og har vel sånn sett ingen reelle "salgstall" å vise til? Men er jo helt enig, slagstall =! kvalitet, men det er jo ofte sånn at med mindre noe er grisebillig og selges utelukkende på grunn av lav pris så må det inneha en viss kvalitet for å selge i store kvanta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...