Gå til innhold

Vurderer Switch.. Gi meg råd :)


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

Har bare spilt tre spill på konsollen så langt:

 

- Odyssey var greit, men mer av det samme hvis du har spilt Super Mario 64 og Sunshine. For meg har Mario hovedserien blitt mer uinteressant for hvert spill som har komt siden Super Mario 64. Angrer egentlig på at jeg kjøpte det.

- Zelda virker veldig lovende, har såvidt begynt men gleder meg til å spille videre.

 

- Mario Kart er et bra multiplayer spill, som alltid. Men krever 4 spillere for at det virkelig tar av.

 

Ellers er det foreløpig ingen spill som har interessert meg. Synes spillene er for dyre, og de beste spillene ser ikke ut til å være på tilbud ofte. Savner også at Nintendo legger ut en mye større katalog med classics, for selve Switch-konsollen er perfekt til å spille gamle spill på. Kunne spesielt tenke meg å ha hele Zelda-serien på Switch. At de la ut endel NES-spill er for meg totalt uinteressant, og at de krever månedlig betaling for online play, cloud lagring osv er nesten fornærmende.

 

Ville foreløpig ikke anbefalt Switch til deg, men hvis det kommer et veldig bra tilbud i fremtiden ville jeg vurdert det nærmere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke anbefale et kjøp selv, selv om jeg egentlig har lyst å anbefale den kun fordi jeg er født på 80 tallet og dermed er veldig glad i Nintendo.

Batteritiden er dårlig og spillbiblioteket er det dårligste av alle konsollene. Online virker også å være mer knotete enn på Playstation og Xbox. Mye mobil og småspill fra steam, men utenom 4-5 spill så er det helt ærlig veldig lite å spille på den. Har ikke brukt min siden jeg runda Mario Odyssey men har planer om å komme i gang med Mario vs rabbids og shantae genie 2 eller noe slik som jeg nylig kjøpte.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Heisann!

 

Vurderer innkjøp av Nintendo Switch, derfor ønsker jeg å høre med dere først siden tråden er jo allerede opprettet :)

Det nærmeste jeg har vært borti av Nintendos titler må være et eller annet Mario spill på DS, som i utgangspunktet var helt ok på 2 player. Men jeg har aldri vært interessert i Nintendos egne spilltitler.

 

Jeg er på jakt etter en konsoll som er lett å ta med seg og som har spill som kan spilles i offline modus. Har turnus jobb på sjøen så internett tilgang er så godt som non existent. 

 

Har Nintendo Switch en god del spill som kan spilles offline?

Ser at the witcher 3 kommer til Switch og et nytt Fire Emblem spill. Det og at Diablo 3 eksisterer på Switch!

Noen som vet om disse er offline spill?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

@mh94: Det høres helt perfekt ut for jobb på sjøen! Kjøp deg Zelda BotW og SWitcher 3 (når det kommer) og du vil ha et par hundre timer med moro tilgjengelig.

Noe som er vanvittig forfriskende med Switchen, er tilgjengeligheten. Ikke bare at den er håndholdt, men du slipper minutter med oppstart av konsoll og loading av spill før du er i gang. Bare vekk"den fra dvalen og du er i gang. Trenger ikke loade siste lagrede spill engang, om feks Zelda er det siste du spilte og ikke avslutta spillet er det ett tastetrykk og du er i gang igjen.

Sparer deg opptil flere minutter om gangen!  :rofl: 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Glemte å svare her, men det ble innkjøp av Nintendo Switch Lite for et par måneder siden?. Nå som jeg har fått brukt den en stund så kan jeg jo gi litt tilbakemeldinger ved den.

Det absolutt beste med konsollen for meg er at den føles om en stor "Gameboy" rett slett. God kvalitet og fin grafikk med grei skjerm.

Lyden syns jeg er helt ok, ikke noe mer eller mindre. Bruker du headsett eller ørepropper så er blir det mye bedre. Men det som er negativt med dette at MÅ bruke aux inngangen siden konsollen støtter ikke vanlige Bluetooth headsett. Skal nevne at jeg nylig har sett reklame fra Steelseries at dem har kommet med et headsett som kan linkes med Switchen.

En annen ting som jeg har lagt merke til som både er positivt og negativt er butikken til Nintendo. Dem har utrolig mange spill der som jeg aldri har hørt eller sett før, og ganske ofte til billig penge. Faktisk så virker det som online butikken kjører kampanjer i hytt og pine hele tiden. Så nå legger jeg alle spill jeg finner på favorites så sjekker jeg der når dem kommer på tilbud. Jeg kjøpt konsollen med to spill, Zelda Breath of the wild og Fire Emblem... etter eller annet. Det var jaffal det nyeste. I etter tid så fant jeg ut at begge spillene var faktisk billigere på nintendo butikken en Elkjøpen.

Det som er minus med konsollen er lagringsplassen, husker ikke hvor stor den er originalt med tror det var 30 GB. Så jeg har kjøpt et stort SD kort på litt over +120GB. Til sammenligning: The Wither 3 mener jeg trengte 28 GB med plass. Der igjen så har jeg funnet ut av det er ganske få spill som krever så stor plass. Det største jeg har kjøpt fra butikken var på 13 GB, ellers så ligger utrolig mange under 1 GB og opp til 5-7 GB.

Den siste tingen som plager meg er vell mer et personlig problem og ikke konsollen sin feil. Jeg har store hender, knappene er små?. Det gikk så langt at jeg faktisk ga opp Zelda spillet når det begynte å bli kamper som varte over lengre tid fordi det var så ofte jeg klikket på feil knapp eller kom borti en annen. Kjøpte et slags deksel som gir formen til en vanlig kontroll (type xbox) i håp om håndflatene ville være lengre fra selve konsollen og at fingrene ville ligge mer rett ved knappene. Det dekslet der var uheldigvis til ingen nytte. 

Per idag så går det i Civ 6, det er første civ spillet jeg prøver å dæven kor bra dette spillet er. Slow pace hvor det ikke krise om en trykker feil er midt i blinken?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kult at du tok deg tid til en follow up! Jeg kjøpte meg en Switch Lite selv og Botw, og etter 20 dager så innså jeg at for min egen del ble skjermen for liten. Det funket bra til Botw til å begynne med, men etter 15 timer ble det «slitsomt» da jeg følte at jeg ikke så godt nok i kamper og slikt. Så da byttet jeg til en vanlig Switch, den er jeg svært fornøyd med og har omtrent spilt hele Botw håndholdt. Så for egen del så hadde den lille økningen i skjerm størrelse alt å si. Jeg savner at bildet ikke er like skarpt, for Botw så helt nydelig ut på Lite’n.

 

Det som er spennende er at du også spiller Civ, jeg kjøpte det på salg i forrige uke og har blitt helt hektet, har vel allerede 30-40 timer. Jeg bare lurer på hvordan det er på Lite? Jeg synes allerede mye av teksten er for liten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg hadde aldri klart å bikke 15 timer i strekk på Liten? Klarte 5 timer en gang men da var det mer at jeg ble sliten i armene en øynene. Siden den er håndholdt så holder jeg den ganske nærme fjeset så da ser jeg alt nokså bra. Men tar jeg armene ned i fanget så blir det i minste laget å se på skjermen ja. Vurderte etter kjøpet å bytte den i vanlig switch pga jeg ikke klarer å trykke riktig, men fordi smidighet og størrelse er vikitigere for mitt bruk så beholder jeg switchen. Nå må jeg bare passe på kjøpe spill som ikke krever "klikke-skills", heller brainpower?

Ja det skal jeg si meg enig i, det er noen plasser teksten er veldig liten på switchen i Civ. Men for det meste går det bra. Anbefaler på det sterkeste å sjekke settings i civ, det er en instilling som gjør slik at ressursene vises hele tiden på platene. Ikonene som dukker opp da derimot er ganske små, og det er en bitteliten forskjell på disse ikonene hvor f.eks det ene ikonet er et tannhjul, mens det andre er et bittelitt større tannhjul. Det betyr at det egentlig er 4 eller 5 små tannhjul slått sammen til 1 større. Lærte det den harde veien med å normalt fjerne bygg på en plate med bare ett ikon?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...