Gå til innhold

Venstresiden statsministerkandidat


Anbefalte innlegg

Støre har vel blitt behandlet som Hillary Clinton ble, og blir dermed oppfattet som en ondskapsfull trollmann/vinglepetter (eller heks, i Hillary's tilfelle). For de av oss som ikke tror på alt de leser i sosiale medier er Støre (og Hillary) fortsatt en svært dyktik politiker.

 

Jeg er enig i at Støre er en dyktig politiker. Men imo er ikke det nok til å bli statsminister. En statsminister må inneha noe mer. Han/hun må appelere til folket - uavhengig av politikken som føres.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Ja, der står det jommen at FpU har anmeldt Støre for korrupsjon, men jeg finner ingenting om at han ble dømt for det.

 

Jeg er enig i at Støre er en dyktig politiker. Men imo er ikke det nok til å bli statsminister. En statsminister må inneha noe mer. Han/hun må appelere til folket - uavhengig av politikken som føres.

 

Der ferska du meg med en skriveleif gitt... huff. Hvem som blir statsminister er det velgerne (og partiene) som bestemmer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser ikke hvordan dette er relevant?

Jeg skjønner at du ikke har fått med deg kritikken mot kampanjen og bildene som ble brukt i 2017.

 

https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/za3ar/Jeg-kan-ikke-fatte-at-noen-lot-dette-bildet-slippe-gjennom-som-arets-valgplakat-for-Store-og-Arbeiderpartiet--Maria-Lundberg

"Jeg ser ikke så mye som et eneste lite snev av en troverdig og samlende sjef for mitt land og folk når jeg ser på denne photoshopavataren."

Lenke til kommentar

Jeg skjønner at du ikke har fått med deg kritikken mot kampanjen og bildene som ble brukt i 2017.

 

https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/za3ar/Jeg-kan-ikke-fatte-at-noen-lot-dette-bildet-slippe-gjennom-som-arets-valgplakat-for-Store-og-Arbeiderpartiet--Maria-Lundberg

"Jeg ser ikke så mye som et eneste lite snev av en troverdig og samlende sjef for mitt land og folk når jeg ser på denne photoshopavataren."

 

Særlig relevant for tråden er det ikke (en klassisk avledningsmanøver fra deg), men det bildet av Støre var det eneste fotografer i Oslo snakket om i ei uke. Og jeg skal la meg avlede;

 

Det er ikke Photoshop eller retusjert utover hva som er vanlig, men lyssettingen er dårlig, brennvidden gjør proporsjonene merkelige, kameraet står for lavt, og mest sannsynlig var fargerommet feil da det ble levert til trykk. Juniorfeil. I tillegg har de valgt et helt jævlig bilde. Sånn går det når man velger en pressefotograf til å gjøre studioportretter. 

 

Ufattelig at det skal være mulig, spesielt når det finnes langt bedre bilder av Støre fra før. Han ser jo ut som en trivelig fyr som de fleste andre, men her ble han grundig sviktet av markedsavdelingen i partiet sitt.

Lenke til kommentar

Særlig relevant for tråden er det ikke (en klassisk avledningsmanøver fra deg), men det bildet av Støre var det eneste fotografer i Oslo snakket om i ei uke. Og jeg skal la meg avlede;

Det er ingen avledningsmanøver. Arbeiderpartiet er ingen søndagsskole og har man feilet slik som Støre gjorde så får man ikke en sjangse til.

 

Det var derfor Gro gikk ut for å berolige om at Ap hadde planene klare.

image.jpg

Lenke til kommentar

Jeg blir svært overrasket om Tajiks karriere avsluttes før hun har vært Statsminister.

 

Det blir ikke jeg. Tror det er såpass mange som er livredde for at vi skal "få muslimsk styre" at de ville laget store demonstrasjoner i gatene. Tipper Ap kan finne noen etter hvert som lager mindre støy.

 

Selv synes jeg hun er flink, men kanskje ikke statsministermateriale.

Endret av frohmage
Lenke til kommentar

Det er jeg klar over, men kan hadde han vært en god statsministerkanditat?

 

Hvorfor ikke hanke han inn igjen dersom venstresiden planlegger å vinne valget i 202x osv..

Fordi Lysbakken er SV leder? Hvorfor skulle de velge en "pensjonert" politiker? Og AP gir neppe fra seg statsministerpost med det første selv om det er mulig.

Lenke til kommentar

Det blir ikke jeg. Tror det er såpass mange som er livredde for at vi skal "få muslimsk styre" at de ville laget store demonstrasjoner i gatene. Tipper Ap kan finne noen etter hvert som lager mindre støy.

 

Selv synes jeg hun er flink, men kanskje ikke statsministermateriale.

Hun har minst 30 år til i polikken om hun vil. Jeg både håper og trur at folk driter i hennes religiøse bakgrunn innen den tid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Usikker på om Tajik er statsministerkanditat. Pr dags dato tror jeg ikke hun hadde klart å få folkets støtte, men ting kan jo endres med tiden. Personlig synes jeg hun er litt for uhm monoton på en måte..

Hun må først bli leder av AP og bli mye mer profilert. Derfor må Støre byttes ut minst ett år før stortingsvalget. Spørsmålet er egentlig om de venter til etter kommunevalget med å bytte ut Støre for de kan jo ikke ta lederbyttet for nært det valget heller. 

Lenke til kommentar

Fordi Lysbakken er SV leder? Hvorfor skulle de velge en "pensjonert" politiker? Og AP gir neppe fra seg statsministerpost med det første selv om det er mulig.

 

Hvem som er partileder pr dags dato er kanskje ikke så relevant, da det her er snakk om plausible statsministerkandidater - kandidater som må til for å vinne fremtidens valg, kandidater som kan få støtte blant folket.

Dog er nok Solhjell mest sannsynlig ferdig i politikken, ja. Så sant som de rødgrønne ikke vinner neste valg, og han blir hanket inn som minister..men tror ikke SV for nok ministerplasser til at de ofrer noen dagsaktuelle kandidater.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...