Gå til innhold

Den lille elbilen vil gjøre franskmennene kjent i Norge


Redaksjonen.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jo, men DS er liksom den fete Citroën. Det blir som å lage en Porsche med 100hk i.

Jeg tror DS er citroen for personbilsegmentet. Og siden fete Citeoener døde med XM og C6, så har det kun eksistert Citroen for tanter og bestemødre. Slike som Visa, AX, BX, Saxo, C1, C0. Det er disse loppene de har spritet opp tror jeg, og kalt DS. Fet Citroen tror jeg i dag kalles Peugeot. Dessverre uten fancy hydraulikk.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg tror DS er citroen for personbilsegmentet. Og siden fete Citeoener døde med XM og C6, så har det kun eksistert Citroen for tanter og bestemødre. Slike som Visa, AX, BX, Saxo, C1, C0. Det er disse loppene de har spritet opp tror jeg, og kalt DS. Fet Citroen tror jeg i dag kalles Peugeot. Dessverre uten fancy hydraulikk.

Hydraulikken var jo bare vakker og en gedigen grunn til å kjøpe og kjøre Citröen <3

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tror DS er citroen for personbilsegmentet. Og siden fete Citeoener døde med XM og C6, så har det kun eksistert Citroen for tanter og bestemødre. Slike som Visa, AX, BX, Saxo, C1, C0. Det er disse loppene de har spritet opp tror jeg, og kalt DS. Fet Citroen tror jeg i dag kalles Peugeot. Dessverre uten fancy hydraulikk.

Du har definitivt ikke greie på PSA/Citroen/DS. DS skal være det samme for PSA som Audi er for VAG, altså premiummerket. Citroen og Peugeot skal eksistere parallelt som før, i tillegg til Opel, som de nylig kjøpte.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Akkurat det at bikjøperne ikke er så merkebeviste eller merkelojale, bør de store produsentene merke seg. Spesielt med tanke på at alderen på disse kjøperne i snitt er lavere enn de som kjøpte nye biler før.

 

Denne bilen leverer grei rekkevidde, men samtidig mer design for den som vektlegger slikt. Tror dette blir en viktig bil for hele PSA,ikke bare forerket DS.

Lenke til kommentar

Du har definitivt ikke greie på PSA/Citroen/DS. DS skal være det samme for PSA som Audi er for VAG, altså premiummerket. Citroen og Peugeot skal eksistere parallelt som før, i tillegg til Opel, som de nylig kjøpte.

Hva er "premium"? Hvis det er hva vi før i tiden kalte luksusbil, så kan det umulig være tilfelle at DS skal være luksusmerke, de fører bare mindre og relativt teknisk enkle modeller. Jeg ser ikke noen nærmere forgjengere i PSA konsernet enn loppene til Citroen. Det er ingen biler i DS som bygger på PSA sine gamle luksusbiler, f.eks. Citroen CX, Citroen DS, Citroen XM, Citroen C6.....

Lenke til kommentar

DS var ment å være en slags premium Citroen. Navnet kommer fra den gamle Citroen DS som de fremdeles er meget stolt av. Så en DS 3 er en dyrere Citroen C3.

Men deres forsøk på å droppe C6 og dytte C5 eiere over i hatchback DS feilet. Så nå er det rykter om en mer premium Citroen for å få den franske president o.l. ut av C4 minibusser, som ikke ser godt ut når de britiske kommer i Jaguar. Muligens i 2021, om ikke alt er elektrisk før det da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...