Gå til innhold

Hvilke butikker sender ut spill slik at du mottar dem på utgivelsesdatoen?


Anbefalte innlegg

Rockstar burde vel gi en god bundle på spillet + harddiskoppgradering for de som sitter med den gamle 500 Gig harddisken i sin PS4. Begynner å bli trangt på disken kjenner jeg. Nå er det jo ikke noe kjempeutfordring for meg som kan noe om hardware å oppgradere disken.

 

Men, er det verdt det før PS5 kommer, for min bruk (det står å veier litt på det)..

Endret av G
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp deg en USB 3.0 ekstern HDD, så løser du det problemet. Og den kan du jo ta med deg videre til PS5.

 

Rockstar burde vel gi en god bundle på spillet + harddiskoppgradering for de som sitter med den gamle 500 Gig harddisken i sin PS4. Begynner å bli trangt på disken kjenner jeg. Nå er det jo ikke noe kjempeutfordring for meg som kan noe om hardware å oppgradere disken.

 

Men, er det verdt det før PS5 kommer, for min bruk (det står å veier litt på det)..

Lenke til kommentar

Ok, så man kan oppleve treg USB 3.0 (utvidet lagringenhet) i følge sony-guiden.

 

Om jeg skal teste det ut så må jeg vel ha en vinklet USB 3.0-kabel. Eller er det USB 3.0 også på baksiden? Lenge siden jeg kikket bak på PS4-en, må innrømme det.

Ja er Usb 3.0 på baksiden av ps4. :) da er ps4pro jeg mener da.

Endret av Jokingnutria
Lenke til kommentar

Ser ut som om at du har rett. Det er på PS4 Pro. Ser ut til at PS4 mangler USB på bakpanelet. Her et sammenlikningsbildet (dårlig belyst). Må nok til med vinklet kabel da tenker jeg, siden det er en glassdør i TV-benken som ellers ville ta i en USB-kabel som er frontmatet:

 

ps4-pro-vs-ps4-rear-420-90.jpg

Lenke til kommentar

Det er det sykeste jeg har vært med på. Her har jeg en 240 Gig SSD i et USB 3.0 kabinett. Men PS4 krever at det er 250 Gig eller høyere opptil 8 Terabyte. 10 Gig for lite til å kunne nyttes (absurd når SSD hopper i de størrelsene som de gjør, neste er jo nesten 500 Gig, og sånn luksus hadde jeg ikke for hånden her og nå).

Lenke til kommentar

Per i dag har jeg to USB 3.0 HDD. 

 

Den første bruker jeg i PS4, den andre i XBONE. Den i PS4 er et kabinett som huser den harddisken jeg en gang puttet i min originale PS4. Så kjøpte jeg en PRO og svitsjet tilbake til den originale før jeg solgte konsollen. Harddisken jeg satt igjen med er en eller annen hybriddisk på 1TB. Jeg kan ikke si noe annet enn at den har funket fint og jeg har ikke merket tregere lasting eller noe.

 

På XBONE kjøpte jeg en Seagate Expansion Portable 1TB på Netonnet. Jeg har ikke merket lagging på den, så jeg vil tro den og funker fint.

 

 

Og USB 3.0 er støttet i PS4? Og det gir ikke "lag" (forsinkelser) i spill over USB 3.0? (jeg mangler erfaring der)

Lenke til kommentar

Hei folkens!

 

Lurer på om det er mulig å preinstallere spillet via PSstore for så å bruke den fysiske cd versjonen på den samme installasjonsfilen?

 

Vil helst installere det idag så jeg slipper å vente på install når cd'n kommer! 

Klarer nesten ikke vente..

Lenke til kommentar

Hei folkens!

 

Lurer på om det er mulig å preinstallere spillet via PSstore for så å bruke den fysiske cd versjonen på den samme installasjonsfilen?

 

Vil helst installere det idag så jeg slipper å vente på install når cd'n kommer! 

Klarer nesten ikke vente..

 

Det går ikke desverre, med mindre du vil kjøpe spillet digitalt i tilegg. 

Lenke til kommentar

Jeg er helt grønn på Playstation Plus. Man kan altså kjøpe seg adgang uten å ha aktive PS Plus abonnement, sant? Det er inntrykket jeg sitter igjen med etter å ha besøkt PS Plus i Playstation Store. Må kjøpe slike forhåndsbetalte koder på matbutikken (eller andre kilder) da?

 

Har f.eks. tilgode å nyte GTA5 online. Og det første Star Wars Battlefront i fra Dice har jeg ikke nytt særlig mye av (for en skuffelse uten online), bomkjøp som grønn fersking.

 

 

 


Per i dag har jeg to USB 3.0 HDD.
 
Den første bruker jeg i PS4, den andre i XBONE. Den i PS4 er et kabinett som huser den harddisken jeg en gang puttet i min originale PS4. Så kjøpte jeg en PRO og svitsjet tilbake til den originale før jeg solgte konsollen. Harddisken jeg satt igjen med er en eller annen hybriddisk på 1TB. Jeg kan ikke si noe annet enn at den har funket fint og jeg har ikke merket tregere lasting eller noe.
 
På XBONE kjøpte jeg en Seagate Expansion Portable 1TB på Netonnet. Jeg har ikke merket lagging på den, så jeg vil tro den og funker fint.

 

Har tømt en WD My Passport Ultra Metal Edition, USB 3.0 HDD (2,5 " disk i original eksternkabinett). Den har selvsagt ikke SSD-cache. Håper det holder til formålet. Så kan jeg heller koste på meg litt ekstra når PS5 er sluppet.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da ble den disken ihvertfall godkjent WD-en. Men jeg har ikke PS Plus riktig enda.
 
Hva er det 10 Gig savegame i PS Plus verdt egentlig dersom man har planer om å være et ustødig medlem som har pauseperioder i fra medlemskapet? Vil savegames bli værende og finnes igjen når man starter opp PS Plus etter hviletid, eller slettes de? Hva er verdien av 10 Gig cloud storage dersom man ikke har planer om å være en stødig abonnerende?
 
Må man uploade sine savegames, så avinstallere spillet på intern HDD'en på PS4, for så å reinstallere spillet på den eksterne HDD'en, dersom man skulle ønske å flytte et innstallert spill man ikke ønsker å spandere den fart som intern HDD gir?
 
EDIT:
Fant svaret på det ene spørsmålet der:

According to this press release, you will no longer be able to access your cloud saves if your Playstation Plus membership expires. However, your data will remain on Sony's servers for six months, and you can access them again as long as you resubscribe within that time period.


Skal vi se om denne oppskriften på det andre spørsmålet kan funke??

 

Move Your Data to the External Hard Drive
  1. Head to Settings > Storage > System Storage.
  2. Select Applications and tap X.
  3. Tap Options, select Move to Extended Storage.
  4. Select the games you want to move by pressing X next to each title, then select Move. Wait for the games to transfer.

 

Endret av G
Lenke til kommentar

Da holder man på og installere RDR2 her :D Hentet ultimate utgaven min på Coopen her istad, bestilte fra Komplett så det ble levert med PostNord :) 

 

Men så til det store spørsmålet... Vil spillet være "låst" til i morgen eller kan jeg spille det allerede etterpå? :p 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...