Gå til innhold

Nå skal frivillige Tesla-eiere hjelpe forhandlerne få unna nye biler


Anbefalte innlegg

Det virker som det går dårlig for oppskrytte Tesla når de må ty til dette, det virker som en vervekampanje med en lokkepremie. Om fem år er el-bil ute.

Her er det disse Tesla-eierne som har tilbudt seg å hjelpe.

 

Og det å påstå at det går dårlig når Model 3 stadig slår nye rekorder blir vel litt søk?

 

 

 

Brukt Tesla er som å kjøpe brukt truse. Mange som gjør noen horrible kjøp på bruktmarkedet.

Hva med denne, 3.5 år gammel bil til ca 100 tusen over ny pris? https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=89022396

Eller ca samme pris som NY X75? Sjansen er stor for å bli lurt på bruktmarkedet og med de store sponsingene av rente de har gjort (pga brutalt store marginer) gjør brukt enda verre.

100K over hvilken ny pris?

 

 

 

Dette markedet må da snart være mettet..

Folk vil ha biler fra etablerte merker med godt forhandlernett.

Så hvorfor selger Tesla så godt i Norge?

Endret av hekomo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Om jeg skulle kjøpt meg en Tesla ville jeg vært veldig glad for å få en gjennomgang av bilen med en erfaren eier.

Helt enig. Dette er et bra triks, hvor du snakker med faktiske folk som vet hvordan bilen oppfører seg i sludd, når det vanligvis er ledig på ladestasjoner osv osv...

 

Spørsmålet er bare om han får gratis hjelp fra Tesla-eiere, og om han gir dem en gulrot for det? Har han nok superstjerne-status til at en loddtrekning om Musk-middag er tilstrekkelig?

Trenger ikke det engang. Dette startet med at brukere ønsket å hjelpe. Uten noe krav om kompensasjon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Pinlig for Tesla å ikke klare å bemanne opp.

Ikke egentlig. Med en så ekstrem vekst så vil det være en utfordring uansett. Klart man kunne gjort det raskere hvis man hadde uendelig med penger, men da hadde jo slike som deg bare kommet med "se, Tesla taper penger og vil dø snart"-svadaen deres.

 

Uansett hva Tesla gjør så blir det galt for haterne.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Hmn. Hvorfor er det ingen bilder av interiøret?

Godt spørsmål.

Og hvorfor påstår selger at det er 7 seter når vegvesenet kaller det 5 seter :)

En annen ting, hvis jeg skulle kjøpt den bilen så måtte jeg betalt ca Kr 13500 hver måned i 5 år bare i renter og avdrag, hjelper ikke hvor "mye" du sparer i bom og drivstoff, det er for dyrt når jeg har kr 15450,- UTBETALT pr mnd. :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Enig i at Tesla er dyre brukt, men den er ihvertfall ikke 100k over ny pris. S75D starter på 640000, og denne har for eksempel 7 seter (32000), dyrere felger (32000), autopilot (40000), vinterhjul (25000), premium interiør (26000) så totalt sett ca. 825000 ny.

De her biter ikke på fakta:) Du finner de samme 3-5 personene i hver tråd om Tesla. Bare surskap, dessverre. Litt av ett liv.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Pinlig for Tesla å ikke klare å bemanne opp.

Egentlig hadde det vært litt økonomisk uansvarlig å bemanne opp til å kunne levere 26.000 biler per måned i USA allerede nå.

 

Man må huske at produksjonen av Model 3 er nå ca 45% av planlagt, mens bilen bare selges i USA og Canada. Når Model 3 er ved full produksjon, trolig sent i 2019, så vil fordelingen være mer noe sånt som 40% USA/Canada, 30% Europa og 30% Asia. Det betyr at selv i slutten av 2019 skal de ikke opp på samme nivå med leveranser i USA. Og det betyr at det er riktig for Tesla å bare kjøre på med overtid, og så vil trykket avta ettersom leveransene starter opp i flere land.

 

Et annet moment er at Tesla har planer om å jevne ut leveransene over kvartalet; i dag er det slik at produksjonen kjøres slik at flest mulig biler kommer frem til kunde akkurat tidsnok til å bli levert før kvartalsslutt. Da ser kvartalsrapportene penest mulig ut, men ulempen er at leveringsapparatet før en skikkelig trøkk ved kvartalsslutt, mens ellers har de det ikke så travelt.

 

Etter Tesla begynner å gå med stabilt overskudd vil det ikke være like viktig at kvartalsrapportene ser så bra ut, og da kan de produsere biler mer jevnt for alle markeder, slik at levernseapparatet får jevnere belastning. Da er det tullete å ansette masse folk for å klare en topp som kanskje aldri vil gjenta seg.

Endret av Espen Hugaas Andersen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det virker som det går dårlig for oppskrytte Tesla når de må ty til dette, det virker som en vervekampanje med en lokkepremie. Om fem år er el-bil ute.

 

Jada, akkurat som internett var en boble, smarttelefoner var sjanseløse mot knappetelefoner og at ingenting slår kablet telefon som aldri er utenfor dekningsområdet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

God idé! Om noen ønsker å prøvekjøre Tesla(Model S p90d) så bare si ifra. Meget morro og nogenlunde fornuftig bil :)

 

Holder til i Arendal, Aust-Agder.

Hei, jeg vil prøvekjøre Tesla bilen din i 40 minus i Kautokeino over nyttår. Send meg pm på email: [email protected]. Obs. er ikke ladestasjoner i Kautokeino.  

Så poenget ditt er hvis en bil ikke passer i tundraen i en øde del av landet hvor mer enn 99% av befolkningen av Norge aldri kommer til å befinne seg, så er det en dårlig bil? Dårligste argumentet jeg har sett på lenge. I -40° så er det ikke uvanlig at også diesel-/bensinbiler slutter å fungere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

God idé! Om noen ønsker å prøvekjøre Tesla(Model S p90d) så bare si ifra. Meget morro og nogenlunde fornuftig bil :)

 

Holder til i Arendal, Aust-Agder.

Hei, jeg vil prøvekjøre Tesla bilen din i 40 minus i Kautokeino over nyttår. Send meg pm på email: [email protected]. Obs. er ikke ladestasjoner i Kautokeino.  

Så poenget ditt er hvis en bil ikke passer i tundraen i en øde del av landet hvor mer enn 99% av befolkningen av Norge aldri kommer til å befinne seg, så er det en dårlig bil? Dårligste argumentet jeg har sett på lenge. I -40° så er det ikke uvanlig at også diesel-/bensinbiler slutter å fungere.

Nå skal det jo bare selges elbiler etter 2025 sies det. Da må de vel fungere under sånne forhold også? Eller mener du de skal begynne og bruke reinsdyr? Ellers så har jeg aldri hatt noen problemer i sprengkulde med mine biler. Normalt vedlikehold så går det bra. Rekkevidden er også omtrent den samme i motsetning til elbil som minst halverer rekkevidden i sprengkulda. Har prøvekjørt Tesla ei ukes tid og fant ut det ikke er bil for meg iallefall. Må skje mye med den bilen før den faller i smak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå skal det jo bare selges elbiler etter 2025 sies det. Da må de vel fungere under sånne forhold også? Eller mener du de skal begynne og bruke reinsdyr? Ellers så har jeg aldri hatt noen problemer i sprengkulde med mine biler. Normalt vedlikehold så går det bra. Rekkevidden er også omtrent den samme i motsetning til elbil som minst halverer rekkevidden i sprengkulda. Har prøvekjørt Tesla ei ukes tid og fant ut det ikke er bil for meg iallefall. Må skje mye med den bilen før den faller i smak.

Hvem har sagt at de ikke fungerer? At bilen ikke passer deg betyr ikke at den ikke passer alle.

 

Jeg har hatt min i sprengkulde jeg(fjellet over fra vestlandet til østlandet, midtvinters). Problemfritt.

Lenke til kommentar

 

Det virker som det går dårlig for oppskrytte Tesla når de må ty til dette, det virker som en vervekampanje med en lokkepremie. Om fem år er el-bil ute.

Her er det disse Tesla-eierne som har tilbudt seg å hjelpe.

 

Og det å påstå at det går dårlig når Model 3 stadig slår nye rekorder blir vel litt søk?

 

 

 

Brukt Tesla er som å kjøpe brukt truse. Mange som gjør noen horrible kjøp på bruktmarkedet.

Hva med denne, 3.5 år gammel bil til ca 100 tusen over ny pris? https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=89022396

Eller ca samme pris som NY X75? Sjansen er stor for å bli lurt på bruktmarkedet og med de store sponsingene av rente de har gjort (pga brutalt store marginer) gjør brukt enda verre.

100K over hvilken ny pris?

 

 

 

Dette markedet må da snart være mettet..

Folk vil ha biler fra etablerte merker med godt forhandlernett.

Så hvorfor selger Tesla så godt i Norge?

Et dumt spørsmål. Du vet vel dette selv? Når disse fordelene forsvinner, så slutter folk å kjøpe e-biler. Er alt for mange ulemper med e-bil, og det er flere som har eid og solgt e-bilen når de så hva de egentlig hadde kjøpt.

Lenke til kommentar

Et dumt spørsmål. Du vet vel dette selv? Når disse fordelene forsvinner, så slutter folk å kjøpe e-biler. Er alt for mange ulemper med e-bil, og det er flere som har eid og solgt e-bilen når de så hva de egentlig hadde kjøpt.

Fordelene forsvinner en etter en, hvordan går det med salget? Sist jeg sjekket går det en vei(opp). Ikke unormalt at folk ikke liker ett produkt de har kjøpt.

 

Elbil passer ikke for alle, sånn er det med de fleste ting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Et dumt spørsmål. Du vet vel dette selv? Når disse fordelene forsvinner, så slutter folk å kjøpe e-biler. Er alt for mange ulemper med e-bil, og det er flere som har eid og solgt e-bilen når de så hva de egentlig hadde kjøpt.

Fordelene forsvinner en etter en, hvordan går det med salget? Sist jeg sjekket går det en vei(opp). Ikke unormalt at folk ikke liker ett produkt de har kjøpt.

 

Elbil passer ikke for alle, sånn er det med de fleste ting.

Fordelene er enda der, fjernes alt av fordelene slik som eks. full betaling av bompenger. Så forsvinner el-bilene også. Alle de el-bil eiere jeg kjenner kjøpte el-bil for å slippe unna avgifter. Så du får deg en overraskelse på salget av el-bilene når disse fordelene forsvinner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fordelene er enda der, fjernes alt av fordelene slik som eks. full betaling av bompenger. Så forsvinner el-bilene også. Alle de el-bil eiere jeg kjenner kjøpte el-bil for å slippe unna avgifter. Så du får deg en overraskelse på salget av el-bilene når disse fordelene forsvinner.

Dette skjer jo nå, innføring av bompenger skjer jo flere plasser fremover.

 

Forøvrig kjøpte jeg ikke min for å spare avgifter. Så der har du det også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...