Maskinfører Skrevet 20. august Skrevet 20. august Salvesen. skrev (33 minutter siden): Fullførte restene av laksen i dag, denne gangen med litt grønt. Og ett lass av poteter @Maskinfører😅 Se der ja riktig kosthold er viktig 😀 1
Mannen med ljåen Skrevet 21. august Skrevet 21. august (endret) I dag lager jeg osteomelett fyllt med jarlsberg, brie og salami, inspirert av denne klassikeren. Endret 21. august av Mannen med ljåen 2 4
Salvesen. Skrevet 21. august Skrevet 21. august Da jeg fant både ‘Gyros kjøtt’ og tatziki I dato disken var det ingen tvil, det ble gyros med noe pomfri fra frysen. Da blir det både middag og lunsj i morgen Billig og digg😍 2 4
kittycat Skrevet fredag kl 12:57 Skrevet fredag kl 12:57 Hjemmelaget hamburger til middag i dag🍔😁 3 3
Krig og fred Skrevet fredag kl 13:30 Skrevet fredag kl 13:30 I dag skal det bli litt av hvert, og det skal bli veldig godt! Jeg har lyst på forskjellige ting i det siste, så i dag kjøpte jeg forskjellige ting, og har planer om å bare slenge litt av alt på tallerkenen. Det blir: løvbiff, karbonadedeig og kyllingfilet. Steker det i koreansk saus, blander det med penne eventuelt ris. Jeg bør ha noe grønnsaker så det blir obligatorisk mais, og muligens brokkoli. Jeg får se. I dag føler jeg for å bare kose meg. 5 3
Mannen med ljåen Skrevet fredag kl 13:54 Skrevet fredag kl 13:54 Dagens middag ble en grytidlig hamburger på 7-ELEVEn. En sånn i papir fra varmedisken. Overraskende god. 3 1
Woff Skrevet fredag kl 15:26 Skrevet fredag kl 15:26 I dag ble det 'Erterkål' som vi kaller det..Enkelt så er det ertersuppe posebaser og svenskt, gule erter, kjøtt og poteter. Nytes med kjøtt på lefsa og ertersuppe til. Nå lager kona store porsjoner så dette blir middagsmat i noen dager framover, selv om yngste datter med kavaler var og spiste i dag.. Dette er noe jeg har fått fra tidlig av, min mor lagde denne (og mors VAR best..) men konas er også utrolig god da! Råstoffvalget er ikke komplisert, ei heller framstillingen. 😋 3 1
Duriello Skrevet fredag kl 15:56 Skrevet fredag kl 15:56 Kjøttpølse delt i biter og stekt i panne, med makaronistuing m/ost. 3 3
Simen1 Skrevet fredag kl 17:04 Skrevet fredag kl 17:04 Selvfisket laks, filetert og panert i Santa Maria krydder. Hjemmelaget potetstappe med røde poteter fra butikken. Mine egne poteter er ikke klare for opptak ennå. Smørdampet broccoli og gulrot. Rømme og gressløk til pynt. Verdens beste vann til. 4 3
Jarmo Skrevet fredag kl 18:50 Skrevet fredag kl 18:50 En baguette og pølse med brød i går, det samme i dag og ørten kopper kaffe. 530 km tur/retur langs Vestlands veier til Bergen. Veiarbeidet her og der, 50-60 soner, trafikklys, ørtenhundre bobiler i kø osv. Så snitthastighet blir fra helvete.. Kreftkontroll og alt var ok. 1 5
Salvesen. Skrevet fredag kl 18:59 Skrevet fredag kl 18:59 Simen1 skrev (1 time siden): Selvfisket laks, filetert og panert i Santa Maria krydder. Hjemmelaget potetstappe med røde poteter fra butikken. Mine egne poteter er ikke klare for opptak ennå. Smørdampet broccoli og gulrot. Rømme og gressløk til pynt. Verdens beste vann til. Snadder!!! Hvor er den fisket? Ingenting som selvfangst… 1 1
Krig og fred Skrevet fredag kl 19:30 Skrevet fredag kl 19:30 39 minutes ago, Jarmo said: Kreftkontroll og alt var ok. Grattis 🏅🍾 4 1
Jarmo Skrevet fredag kl 19:31 Skrevet fredag kl 19:31 Krig og fred skrev (Akkurat nå): Grattis 🏅🍾 Takk, takk 1
Maskinfører Skrevet fredag kl 19:33 Skrevet fredag kl 19:33 Simen1 skrev (2 timer siden): Selvfisket laks, filetert og panert i Santa Maria krydder. Hjemmelaget potetstappe med røde poteter fra butikken. Mine egne poteter er ikke klare for opptak ennå. Smørdampet broccoli og gulrot. Rømme og gressløk til pynt. Verdens beste vann til. Selvfisket fisk smaker alltid best 😀 1 1
Simen1 Skrevet fredag kl 19:45 Skrevet fredag kl 19:45 (endret) Salvesen. skrev (1 time siden): Snadder!!! Hvor er den fisket? Ingenting som selvfangst… I en fjor utenfor Tromsø. Det var litt bonansa tidligere i sommer pga invasjon av stillehavslaks / pukkellaks. Folk sto en stanglengde fra hverandre på rekke og rad langs fjæra. Jeg har bare et par stykker igjen i fryseren nå så jeg burde helt klart fisket mer. Veldig god matfisk. Jeg vet om folk som har både 1 og 2 fulle frysebokser med laks etter et par ukers innsats. I går plukket jeg en vaskebøtte halvfull med kantarell på en liten time. Jeg hadde ikke tid til mer, men jeg skal definitivt tilbake og plukke mer. Kan ikke være mer spesifikk på stedet enn navnet på kommunen. Kantarellen står til forvelling nå og skal fryses i porsjonsposer. Huset lukter sååå godt akkurat nå! Også har jeg en brøddeig på heving (grovt som vanlig), så det kommer til å lukte godt her resten av kvelden.. Endret fredag kl 20:01 av Simen1 2 2
Maskinfører Skrevet fredag kl 19:51 Skrevet fredag kl 19:51 Dagens middag 😀 synd de bare hadde 1 😐 1 2
:utakt Skrevet fredag kl 19:57 Skrevet fredag kl 19:57 (endret) Jeg hadde one pot pasta i går og i dag. De andre i husstanden gikk for sushi i dag, men jeg hæler ikke den rå fisken. Heldigvis hadde vi igjen rester fra gårsdagen. Denne oppskriften er en skikkelig favoritt hos meg. https://vegetarentusiast.no/onepotpasta/ Endret fredag kl 19:57 av :utakt 4
Colin. Skrevet fredag kl 19:59 Skrevet fredag kl 19:59 I går ble det havregryn og blåbær. I dag blir det 3 egg. Blir ihvertfall ikke feit av den dårlige kronekursen 😃 1 2
Gouldfan Skrevet fredag kl 20:00 Skrevet fredag kl 20:00 (endret) Vi hadde svenske stekte koteletter og ris og salat med fløte-kantarellsaus. Vi hadde olivenolje som dressing på salat. Vet ikke hva vi skal ha til middag i morgen da. Men det finner vi ut. Endret fredag kl 20:01 av Gouldfan 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå