Gå til innhold

Dagens middag

*NORGE*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg fant både ‘Gyros kjøtt’ og tatziki I dato disken var det ingen tvil, det ble gyros med noe pomfri fra frysen. Da blir det både middag og lunsj i morgen :)

Billig og digg😍

IMG_1769.jpeg

• Liker 2
  • Hjerte 4
Skrevet

I dag skal det bli litt av hvert, og det skal bli veldig godt! Jeg har lyst på forskjellige ting i det siste, så i dag kjøpte jeg forskjellige ting, og har planer om å bare slenge litt av alt på tallerkenen. 

Det blir: løvbiff, karbonadedeig og kyllingfilet. Steker det i koreansk saus, blander det med penne eventuelt ris. Jeg bør ha noe grønnsaker så det blir obligatorisk mais, og muligens brokkoli. Jeg får se. I dag føler jeg for å bare kose meg. 

• Liker 5
  • Hjerte 3
Skrevet

I dag ble det 'Erterkål' som vi kaller det..Enkelt så er det ertersuppe posebaser og svenskt, gule erter, kjøtt og poteter.
Nytes med kjøtt på lefsa og ertersuppe til. Nå lager kona store porsjoner så dette blir middagsmat i noen dager framover, selv om yngste datter med kavaler var og spiste i dag.. 
Dette er noe jeg har fått fra tidlig av, min mor lagde denne (og mors VAR best..) men konas er også utrolig god da! Råstoffvalget er ikke komplisert, ei heller framstillingen. 😋 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Selvfisket laks, filetert og panert i Santa Maria krydder. Hjemmelaget potetstappe med røde poteter fra butikken. Mine egne poteter er ikke klare for opptak ennå. Smørdampet broccoli og gulrot. Rømme og gressløk til pynt. Verdens beste vann til. 

IMG_20250822_181601737_HDR.jpg

IMG_20250822_181838265.jpg

IMG_20250822_183301639_HDR.jpg

• Liker 4
  • Hjerte 3
Skrevet

En baguette og pølse med brød i går, det samme i dag og ørten kopper kaffe. 530 km tur/retur langs Vestlands veier til Bergen. Veiarbeidet her og der, 50-60 soner, trafikklys, ørtenhundre bobiler i kø osv. Så snitthastighet blir fra helvete..

Kreftkontroll og alt var ok.

• Liker 1
  • Hjerte 5
Skrevet
Simen1 skrev (1 time siden):

Selvfisket laks, filetert og panert i Santa Maria krydder. Hjemmelaget potetstappe med røde poteter fra butikken. Mine egne poteter er ikke klare for opptak ennå. Smørdampet broccoli og gulrot. Rømme og gressløk til pynt. Verdens beste vann til. 

Snadder!!! Hvor er den fisket? Ingenting som selvfangst… 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Simen1 skrev (2 timer siden):

Selvfisket fisk smaker alltid best 😀

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
Salvesen. skrev (1 time siden):

Snadder!!! Hvor er den fisket? Ingenting som selvfangst… 

I en fjor utenfor Tromsø. Det var litt bonansa tidligere i sommer pga invasjon av stillehavslaks / pukkellaks. Folk sto en stanglengde fra hverandre på rekke og rad langs fjæra. Jeg har bare et par stykker igjen i fryseren nå så jeg burde helt klart fisket mer. Veldig god matfisk. Jeg vet om folk som har både 1 og 2 fulle frysebokser med laks etter et par ukers innsats.

IMG_20250821_191956338.thumb.jpg.2807d16b51fc5e7384d5b383de850f9e.jpg

I går plukket jeg en vaskebøtte halvfull med kantarell på en liten time. Jeg hadde ikke tid til mer, men jeg skal definitivt tilbake og plukke mer. Kan ikke være mer spesifikk på stedet enn navnet på kommunen. Kantarellen står til forvelling nå og skal fryses i porsjonsposer. Huset lukter sååå godt akkurat nå! :D

Også har jeg en brøddeig på heving (grovt som vanlig), så det kommer til å lukte godt her resten av kvelden..

Endret av Simen1
  • Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet (endret)

Vi hadde svenske stekte koteletter og ris og salat med fløte-kantarellsaus. Vi hadde olivenolje som dressing på salat.

Vet ikke hva vi skal ha til middag i morgen da. Men det finner vi ut.

Endret av Gouldfan
  • Hjerte 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...