Gå til innhold

Dagens middag

*NORGE*

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

@Salvesen. fikk ikke resten som skulle spise med på din vri, så mekker den en dag jeg flyr solo.

De ble dog med på fatterns variant. 😅

Nordfjord grillpølse kuttet i biter, kjøpte feil makaroni så ble fullkorns. Saus; 1-2 dl vann, 1 buljongterning, 3 dl matfløte og en skvett ketchup for farge/"tomat"smak.

20250814_164611.jpg

Endret av Duriello
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Duriello skrev (1 time siden):

@Salvesen. fikk ikke med resten som skulle spise på din vri, så mekker den en dag jeg flyr solo.

De ble dog med på fatterns variant. 😅

20250814_164611.jpg

Ser ikke feil ut det der heller, nostalgien tar det nok opp mange hakk:)

i dag blir det amerikansk gryte, med en pakke i skuffen og hvitløksbaguetter på tilbud ble det opplagt at det måtte inn denne uken. Ca 40 kroner porsjonen for en stor mann:)

må bare komme meg opp av sofaen å få det på, men det lager seg stort sett selv:)

edit: da kom en seg opp av sofaen og gryte ble det. En ekstra boks mais, litt hot sauce og krydder og dette er en enorm slager til 40 kroner!

IMG_1721.jpeg

Endret av Salvesen.
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
Salvesen. skrev (23 minutter siden):

dag blir det amerikansk gryte, med en pakke i skuffen og hvitløksbaguetter på tilbud ble det opplagt at det måtte inn denne uken. Ca 40 kroner porsjonen for en stor mann:)

Ikke dårlig. 👍

Er vel den av toro gryterettene jeg har mest sans for. Den mexicanske er blitt så tam. 

Usikker på pris pr porsjon av dagens her, men 29kr pakken for nordfjordpølsene, så ikke prisen på makaronien men siden det var fullkorns, garantert mer en vanlig. 😂 Si mellom 20 og 30kr eller så? 🤷 (ikke sikkert det er så mye heller)

Endret av Duriello
  • Hjerte 1
Skrevet

I dag baker jeg pizza. Men jeg synder litt med kostholdsrådene for denne gangen blir det bare med pizzamel i stedet for grovt. Ferdig sauseblanding, hvitløk, rødløk et par flak skinke, krydder og litt kjedelig norwegia ost. Ikke den beste eller sunneste pizzaen men det får duge for i dag.

• Hjerte 3
Skrevet (endret)

Karbonadesmørbrød med steikte egg(bløtt plomme) rista brød under, rødbeter, litt rødløk osv. Og en evig sulten hund ved siden av..

Endret av Jarmo
  • Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
Simen1 skrev (21 timer siden):

I dag baker jeg pizza. Men jeg synder litt med kostholdsrådene for denne gangen blir det bare med pizzamel i stedet for grovt. Ferdig sauseblanding, hvitløk, rødløk et par flak skinke, krydder og litt kjedelig norwegia ost. Ikke den beste eller sunneste pizzaen men det får duge for i dag.

Rester ^^

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Samme suppe som på torsdag. Hadde et syltetøyglass i kjøleskapet med rester fra forrige gang. Forsatt veldig god.

ChatGPT fortalte meg at grunnen til at fløten hadde skilt seg er at den har gått ut på dato og fordi jeg kokte den for lenge.  Kan ha i fløte senere, når andre ingredienser er ferdig kokt.

• Hjerte 2
Skrevet
Jarmo skrev (4 minutter siden):

Blir pizzakveld med gode naboer. Litt vin og øl også tipper jeg..

Høres ut som en fin fin aften, enjoy! 

Her er det ikke bestemt enda, men med en travel dag så lukter det foodora av noe slag! 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

Ble litt kreativ i dag og kjoerte en test. Fiskepinner, ertestuing og bacon, sammenrullet i ei lompe oppi et poelsebroed. Det smakte faktisk godt. Tre var for mye, to var passelig.

IMG_20250816_141358.jpg

IMG_20250816_141913.jpg

Endret av Karltorbj
  • Liker 3
  • Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...