Gå til innhold

Dagens middag

*NORGE*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg tar aldri bilde av maten jeg spiser, men i dag var det Skinkesteik med saus og poteter.. En skinkesteik kona har brukt tid på og sausen like så. HIMMELSK enkelt og greit! Spises med potetgull til forøvrig, noe jeg vil anbefale!
(Ble ikke veldig trist da kona annonserte at det ble rest-mat i morgen.. Oppvarmet skinkesteik. Men den smaker nesten bedre etter å ha fått 'hvile'! 😊 Til dessert ble det banansplitt-is... (Tviler på vektnedgang i dag!)

Endret av Woff
  • Liker 4
  • Hjerte 3
Skrevet (endret)
Woff skrev (12 minutter siden):

Jeg tar aldri bilde av maten jeg spiser, men i dag var det Skinkesteik med saus og poteter.. En skinkesteik kona har brukt tid på og sausen like så. HIMMELSK enkelt og greit! Spises med potetgull til forøvrig, noe jeg vil anbefale!
(Ble ikke veldig trist da kon a annonserte at det ble rest-mat i morgen.. Oppvarmet skinkesteik. Men den smaker nesten bedre etter å ha fått 'hvile'! 😊 Til dessert ble det banansplitt-is... (Tviler på vektnedgang i dag!)

Fikk potetgull til en biffmiddag, for noen aar siden, knallgodt.

Har proevd det til andre retter ogsaa etterpaa. veldig godt. Paprikasmak, blir den beste.

Men blir en stund siden naa, maa gire ned litt, med tanke paa dansehaandtakene.

Endret av Karltorbj
  • Hjerte 3
Skrevet
Woff skrev (18 minutter siden):

(Ble ikke veldig trist da kon a annonserte at det ble rest-mat i morgen.. Oppvarmet skinkesteik. Men den smaker nesten bedre etter å ha fått 'hvile'! 😊 Til dessert ble det banansplitt-is... (Tviler på vektnedgang i dag!)

Jeg tar aldri bilde av maten jeg spiser heller, men hender jeg tar ett før bilde. 😉

Hender jeg serverer salt potetgull når det serveres noe med brun saus. Alltid til nyttårskalkunen. 👍 (Alltid den beste sausen)

• Liker 2
  • Hjerte 3
Skrevet
Duriello skrev (13 minutter siden):

Jeg tar aldri bilde av maten jeg spiser heller, men hender jeg tar ett før bilde. 😉

Hender jeg serverer salt potetgull når det serveres noe med brun saus. Alltid til nyttårskalkunen. 👍 (Alltid den beste sausen)

Den beste sausen, med mye smoer, roemme og floete i.  Saa toppe med heile driden med, den fettbombaa.

Knallgodt! 😁 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
Karltorbj skrev (49 minutter siden):

Den beste sausen, med mye smoer, roemme og floete i.  Saa toppe med heile driden med, den fettbombaa.

Knallgodt! 😁 

Og nesten all kraften fra kalkunen. 🤤

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Woff skrev (På 25.5.2025 den 16.28):

ikke veldig trist da kona annonserte at det ble rest-mat i morgen

Litt trist har jeg lov til? ☺️ Ble skinkesteik oppskivet i tynne skiver servert på ferske rundstykker! Med jordbær til dessert riktig nok (ikke Norsk).

• Hjerte 4
Skrevet
Woff skrev (På 25.5.2025 den 4:28 PM):

Men den smaker nesten bedre etter å ha fått 'hvile'!

Alle supper og spesielt gryteretter er bedre dagen etter, ja..

• Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Karbonade og egg smoerbroed, med stekte poteter og loek.

Tjuvstartet litt, saa kom jeg paa, at jeg, hadde glemt "Dagens middag" og bilde. 😃

Tenkte etterpaa, at jeg har jo paere og clementiner og det hadde jo vaert bra, for baade bilde og smak, oppskaaret og i baater. Faar gjoere det neste gang. 🙂

IMG_20250527_144024.jpg

• Hjerte 3
Skrevet

Lasagne med Dolmio bechamelsaus (dato) og 2 små Eldorado pizzasaus.

Brukte ikke sausepulveret som tidligere er omtalt, men har fått målt innholdet i en sånn glutenfri familiepakke. 

Glutenfri familiepakke inneholder 218 gram pastaplater og 106 gram sausepulver.

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...