Gå til innhold

Norges fotballandslag 2021


Latias

Anbefalte innlegg

Tre nye landslagsspillere har nå testet positivt for Covid-19.

De tre spiller i Eliteserien og måtte derfor ta karantene på hotellet i Oslo. Dette synes jeg beviser greit at det var riktig av norske myndigheter å stoppe kampen mot Romania, og tvinge NFF til å sende et "nødlandslag" til Østerrike. 

Spillerne som spiller i utlandet reiste ut av landet, men det er nå gode grunner til å tro at det kan være smitte også blant disse.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
knipsolini skrev (6 minutter siden):

Da var ikke norske helsemyndigheter så på jordet likevel! Men det gjør det vel enda verre at spillerne som spiller i utlandet ble sendt på forskjellige rutefly rundt i Europa og menget seg med en haug av mennesker. Får ikke håpe det dukker opp noen flere tilfeller blant dem...

Jeg håper det dukker opp masse etter denne landslagspausen slik at landskamper blir utsatt på ubestemt tid.

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (4 timer siden):

Spillerne som spiller i utlandet reiste ut av landet, men det er nå gode grunner til å tro at det kan være smitte også blant disse.

Siterer meg selv her, for nå kom den første. Joshua King er også smittet.

Borussia Dortmund opplyser om at Brauten er testet fire ganger, og at alle testene er negative. Så han er kampklar.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Joshua King snakker ut: - Ille

Sitat

- Jeg føler meg ikke bra.

- Jeg var tilbake i England på søndag. Så trente jeg mandag og tirsdag. Tirsdag kveld følte jeg meg dårlig, forteller King til Dagbladet.

- Jeg var tett i brystet. Da jeg sto opp onsdag, var jeg også dårlig. Jeg kontaktet legen. De ba meg komme, selv om jeg ikke følte meg bra. Jeg ble sendt hjem uten å ha vært i kontakt med lagkamerater. Torsdag morgen testet de meg. Og torsdag kom det positive svaret, forteller landslagsspissen.

- Etter at Omar testet positiv, hadde jeg tre negative tester, forteller King til Dagbladet.

- Omar og jeg henger sammen på landslagssamling. Vi spiller bordtennis og FIFA sammen. Hvis du skal tro alt som står i avisene, så er det jo ikke overraskende at jeg ble smittet. Men jeg ble overrasket siden jeg har hatt så mange negative tester.

- Jeg føler meg ikke bra. I går var det ganske ille. Jeg følte meg svak, jeg hadde vondt i hele kroppen, jeg hadde ikke matlyst, jeg hadde ikke smak, jeg hadde ikke lukt. Jeg føler meg bedre i dag.

- Men, fortsetter King:

- Jeg har astma og må være mer forsiktig enn de fleste. Jeg er ikke redd, men jeg får bare se.

- Jeg er veldig kosepappa og så fram til å være sammen med dem. Jeg håper bare at de ikke har fått noe. Vi får se. Noah testet negativ på onsdagen.

- Jeg har snakket med ham (Omar) hver dag. Han har blitt bedre for hver dag. Han skal ikke føle noe skyld. Han spilte kamp og ble smittet. Det er ikke noe han kunne styre. Det er ikke Omar sin feil i det hele tatt. Dette kunne skjedd hvem som helst, understreker King, som har gått i isolasjon.

- Men sånn er dette viruset. Det er umulig å stoppe det når noen i gruppa blir smittet. Alt i alt synes jeg likevel at det var dritkult å følge gutta som presterte og spilte med hjertet utenpå drakta mot Østerrike. Mange av dem kommer vi helt sikkert til å se på landslaget når alle er friske og raske, påpeker King.

- Jeg skal klare meg fint. Jeg skal få inn tredemølle og en sykkel, men akkurat nå er jeg ikke i form.

https://www.dagbladet.no/sport/snakker-ut---ille/73091151

Lenke til kommentar
RaptorStrike skrev (14 minutter siden):

Hvorfor blir ikke spillerne testet etter hjemkomst fra samling?

Dette er skremmende.

De blir som regel det, men problemet er inkubasjonstid som varierer fra person til person og i tillegg er forskjellig mellom mutasjonene av viruset. Som King sier var det hans fjerde test etter Omar ble påvist smitte som var positiv.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Sexylubb1 skrev (45 minutter siden):

Hvorfor? 

Fordi Knutsen står for en mer moderne fotball, har mer x faktor, og virker som en mer brilliant/intelligent  trenerpersonlighet. Er ca der i dag, som Drillo var relativt sett i 1990. Men Solbakken har vel i prinsippet vært lovet å overta hvis det lå an for det, så skjønner at de måtte gi jobben til han.

Lenke til kommentar

Det er mange som peker på akkurat det. Men det er nok bare halve sannheten, og slik vil det alltid være.
Og så er det man lærer om relasjoner over tid, ikke noe man blir avlært med og som bare trenger gjelde spesifikke spillere.
Så ja, alt er overførbart i mer og mindre grad.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...