Gå til innhold

Norges fotballandslag 2021


Latias

Anbefalte innlegg

Tåkefyrste skrev (8 timer siden):

Og ved at disse reiser så blir smittepotensialet på noen måte mindre?

Vel, med tanke på at ingen av de er nærkontakter med noen som er smittet så er det klart smittepotensialet innad i troppen er mindre. Kan likevel skje, negative tester er jo ingen helgardering når inkubasjonstida er opp til 14 dager.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Delvis skrev (19 minutter siden):

Det ble sagt på PK'en, at alle spillerne vil bli holdt adskildt til de er kommet til Gardemoen og er blitt testet.
Så om en eller annen tester positivt, så vil ikke det forhindre at opplegget går sin gang.

Det er bra! Det er altså en del strengere enn UEFAs protokoll, som jeg mener er for mild og ikke hindrer smittespredning i lagene, de plukker bare opp tilfellene etter smitten har skjedd. Testing alene erstatter ikke andre tiltak som distansering.

Lenke til kommentar
Svein M skrev (24 minutter siden):

Jeg mener nå at Uefa burde utsette kampene slik at de kunne spilles senere som normalt. Eventuelt kunne resultat bli satt til uavgjort eller loddtrekkes.

Det er ingen ledige datoer foreløpig... får håpe det blir mulig å få spilt Romania-kampen, men jeg har mine tvil.

Standard i slike saker når ingen av forbundene kan lastes for å ikke kunne stille opp til kamp er loddtrekning, men pandemien fører regelverket ut i litt ukjent terreng, så det kan godt hende UEFA lander på å gi Romania seier 3-0. 

Burde droppa hele landslagspausen og kun spilt de avgjørende play-off kampene synes jeg. Det har vært minst 30 smittetilfeller fordelt på 12 land, hittil. Tre landslag med smittet trener. 

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (2 timer siden):

Det er ingen ledige datoer foreløpig... får håpe det blir mulig å få spilt Romania-kampen, men jeg har mine tvil.

Standard i slike saker når ingen av forbundene kan lastes for å ikke kunne stille opp til kamp er loddtrekning, men pandemien fører regelverket ut i litt ukjent terreng, så det kan godt hende UEFA lander på å gi Romania seier 3-0. 

Burde droppa hele landslagspausen og kun spilt de avgjørende play-off kampene synes jeg. Det har vært minst 30 smittetilfeller fordelt på 12 land, hittil. Tre landslag med smittet trener. 

Siden verken vi eller Romania er kvalifisert for EM, må det vel være en åpning neste sommer? Tror vi kan bli dømt til tap, selv om det er ekstremt urettferdig. 

Lenke til kommentar
Golf'ern skrev (1 time siden):

Siden verken vi eller Romania er kvalifisert for EM, må det vel være en åpning neste sommer? Tror vi kan bli dømt til tap, selv om det er ekstremt urettferdig. 

Nå har NFF bestemt å legge Eliteseriekampene midt i EM neste sommer da. Nok en gang et sjakktrekk fra NøFF

Men både Ukraina og Sveits er med i mesterskapet. Kunne vært en fin oppkjøringskamp for dem. 

Endret av Mannen1
Lenke til kommentar
Delvis skrev (18 minutter siden):

Det er så høyt sikkerthets opplegg rundt fotballkampene, at jeg mener det ikke er der det er så stor fare.
Men klart, hvis det er det så.
Det man hvertfall kunne gjort, var å forby spillerne å omfavne hverandre etter scoringer. 

Det er snart 40 smittede spillere hittil i landslagspausen. Regelmessig testing hindrer ikke smitte inn i troppene så lenge det er mye smitte ellers i samfunnet. Faren øker betraktelig når spillerne kommer fra masse forskjellige land og samles med landslagene.

Hvis man må forby spillere å ha kontakt med hverandre for å kunne spille fotball er det ikke noe poeng å spille fotball etter min mening. 

Elsker landslagsfotball men reglementet til UEFA hindrer ikke spredning godt nok. Det setter spillerne, trenerne og familiene deres i helt unødig risiko. Landslagsspillere i Europa burde hatt karantene i starten av samlingene, eller så burde man droppa hele landslagspausen.

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...