Gå til innhold

Billigste reisemåte fra Tønsberg til Drammen.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

(om denme tråden er feil så vennligst flytt den)

 

Som tittelen sier så lurer jeg på om noen her har noen forslag til meg?

Er ny i Tønsberg men det kommer til å bli noen turer til Drammen fremover, men det var ikke så lett eller billig som jeg hadde trodd håpet eller sett for meg...!

 

Å hvertfall ikke når man skal fram og tilbake.

 

En tur til Drammen for voksen er 158,- en vei så det blir jo dyrt tur retur!

Å når jeg sjekket ekspressbusser fra Sem (avkjøringen til E18 som så og si er Tønsberg) kostet et sted rundt 150,- det også. Å da må jeg også sykle dit som tar 15-20 min en vei.

 

Jeg fant en skikkelig melkerute med 3 bussbytter eller noe, å turen tok 2,5 timer eller noe sånt (har skrevet ned hele ruta men har ikke den tilgjengelig nå da)

Å da kan jeg kjøpe 24 timers billett som koster 70,-)

 

Den siste jeg skrev nå er jo helt klart billigst, men jeg kan ikke bruke 5-6 timer tur retur Drammen ?

 

Hadde det vært en nogenlunde kjapp tur på maks en time og som koster maks 100,- en vei hadde det vært supert!

 

Så det er ikke noen her som vet om noe jeg ikke har klart å surre meg fram til?

Da hadde jeg blitt så glad!!

 

Håper på noen positive svar! (før jeg skal ut å reise i morgen)

 

mvh

Alx

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er synd at kollektivtransporten i Norge er så hårreisende dyr som den er. Jeg bodde et år i Australia, et land som ikke er "fattig". Allikevel når jeg tok toget fra Brisbane til Gold Coast, en tur på ca. 1 time og et kvarter, betalte jeg under 25 kr hver vei. Busser var hakket dyrere men kunne ikke anses som dyrt. Der nede reise de aller fleste kollektivt. Selv i en by med over to millioner innbyggere fløt trafikken bedre enn overalt i Oslo.

 

Regjeringen i Norge har ekstremt mye å lære av andre land på dette området. Skal man ta tog til Oslo fra Sarpsborg hvor jeg bor, betaler man 235 kroner hver vei, og reiser du om morgenen er det ikke sitteplasser nok til hver person. Helt patetisk opplegg. Jeg kan nok ikke være noe hjelp til TS, men ser frustrasjon. Vil nok tro at måneds/ukeskort som Newman foreslår blir billigst dersom man reiser ofte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bil vil være billigst spør du meg. 100km totalt fram og tilbake som vil si 6 liter bensin om du kjører økonomisk med en grei billig gammel bil. Det vil si 80kr fram og tilbake bensin. Ellers er det ikke mye vedlikehold på en gammel drittbil til noen tusenlapper annet enn forsikring og avgift på kanskje en 500kr i mnd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...