Gå til innhold

Regler for retur og bytte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nisser som ikke klarer å se på tester og bestemme seg 100% for at de ønsker å beholde en kjøpt vare, er en av tingene som bidrar til å gjøre Norge til et av verdens dyreste land.

Da er jeg spent på å høre din forklaring på hvorfor Norge ikke er noe spesielt dyrere enn andre land i Europa når det kommer til techprodukter.
Lenke til kommentar

B-varene til Elkjøp varierer veldig i rabatt. Alt fra 50 kr i avslag på en iPad 9.7"(2018 modell) til halv pris på et headsett som opprinnelig kostet 499. Begge deler hadde fin og synlig embalasje.

Det er jo flere faktorer som spiller inn

Det er mye enklere og få solgt en B-vare av et nettbrett, enn et headsett. Også høyere brutto på headsett som gjør at selvom de halverer prisen, så taper de ikke penger på produktet.

 

Nisser som ikke klarer å se på tester og bestemme seg 100% for at de ønsker å beholde en kjøpt vare, er en av tingene som bidrar til å gjøre Norge til et av verdens dyreste land.

Nei, det har ingen sammenheng i det hele tatt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er jo flere faktorer som spiller inn

Det er mye enklere og få solgt en B-vare av et nettbrett, enn et headsett. Også høyere brutto på headsett som gjør at selvom de halverer prisen, så taper de ikke penger på produktet.

Joda, men fallhøyden for kunden er og dertil større.

 

Dersom jeg kjøper en iPad med 100 kr rabatt fordi en annen kunde har prøvd produktet og levert det tilbake, så kan jeg risikere hele kjøpesummen fordi forrige kunde har vært uforsiktig, uheldig, uærlig eller en kombinasjon. Skal jeg kjøpe en B-vare med høy originalpris så forventer jeg og at avslaget de gir gjenspeiler risikoen jeg tar.

 

Men joda, det er mange faktorer som spiller inn :)

Lenke til kommentar

Hva er det dere spinner på her?

 

Norge er faktisk ett av de aller billigste landene i Europa med tanke på eletronikk/tech. De eneste landene som konkurrerer på pris er de som operer med veldig lav eller ingen moms/VAT.

 

Jeg var på MediaMarkt i Tyskland i sommer. Ikke EN ting som fristet til å kjøpe, samtlige artikler var i beste fall til samme pris som i Norge. Jeg hiver ikke 5 års reklamasjonsrett på bålet for å spare 50,- kroner!

I tillegg er utvalget en del "eldre". De hadde flere PC med 4 eller 6 serie Intel prosessor fremme, og Nvidia 900 grafikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Moderatormelding

 

Et par innlegg, samt tilsvar på disse er blitt fjernet. Jeg minner om at retningslinjene sier følgende: Innlegg på forumet skal holdes i en høflig og saklig tone. Fokuser på sak og ikke person og diskuter anstendig.

Dette innlegget skal ikke kommenteres.

 

Flyttet tråden fra juss til forbrukerrett.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...