Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

Hva var forskjelle på 980ti og 1080ti, vil tippe noe der :)

 

edit: Kanskje det er opp til AMD faktisk.

AMD hverken har og eller kommer til å ha noe å bidra med i det toppsjiktet dessverre...

 

Man kan vente seg at det kommende xx80-kortet (xx104) er raskere enn dagens 1080Ti (GP102).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det forventes nye 1160, 1170 og 1180-kort. Ønsker du en ti-versjon av toppmodellen, må du nok vente til neste år.

Irriterer meg litt over journalistikken. Ti versjonene kommer annethvert år, det vet vi jo. Men det har jo ingenting å si om kortet er "Ti" eller ikke. Vi har hatt ca samme ytelsesøkningen på toppkortet (ikke inkl Titan) årlig siden 780 alderen, uansett hva kortet heter. Det er vel heller de som ikke følger godt med som henger seg opp i "Ti" navnet, og isåfall burde ITAvisen heller informert dem om dette.

Lenke til kommentar

Hva menes?

 

I "gamle dager" kunne man kjøpe Nvidias aller raskeste kort når det ble lansert, og så kom det ikke noe nytt raskeste kort på en stund. Men Nvidia har oppdaget at de får solgt kortene sine selv om de ikke selger det aller raskeste kortet sitt når arkitekturen er ny. I stedet selger de en "nedkuttet" versjon av toppkortet, slik at de kan selge et nytt "aller raskeste" skjermkort en gang hvert år. Først som xx80 deretter som xx80Ti. Enkelte synes dette er kjipt, ettersom man åpenbart fikk mer for pengene i gamle dager. Mens andre synes at dette er helt greit, sannsynligvis fordi de ikke har råd til noen av de raskeste kortene uansett.. :p

Lenke til kommentar

Enkelte synes dette er kjipt, ettersom man åpenbart fikk mer for pengene i gamle dager. Mens andre synes at dette er helt greit, sannsynligvis fordi de ikke har råd til noen av de raskeste kortene uansett.. :p

 

Savner tiden da toppkorta ikke kosta mer enn ~5000 kr. Nå koster jo, spessielt custom korta, nær det "workstation korta" gjorde i sin tid, og dyrere skal det bli... 1180Ti vil kanskje bikke 10K kroner   :confused:  Tror jeg kommer til å sitte med mitt 1080Ti kort så lenge som mulig før jeg bytter.

Lenke til kommentar

Irriterer meg litt over journalistikken. Ti versjonene kommer annethvert år, det vet vi jo. Men det har jo ingenting å si om kortet er "Ti" eller ikke. Vi har hatt ca samme ytelsesøkningen på toppkortet (ikke inkl Titan) årlig siden 780 alderen, uansett hva kortet heter. Det er vel heller de som ikke følger godt med som henger seg opp i "Ti" navnet, og isåfall burde ITAvisen heller informert dem om dette.

 

Er det ikke vel negativt å kritisere ITavisen for å informere? Jeg besøker aldri denne nettsiden selv, men regner med at det finnes nordmenn som ikke er klar over Nvidia's lanseringer. Så at de informerer folket om det ser jeg ikke på som negativt.

 

Jeg savner da familiebiler kosta 270k i stedet for 550k ;)

 

Sånn til sammenlikning.

Jeg savner da timelønnen min var mindre enn en tredjedel av i dag. Mest av nostalgiske grunner. Hadde ikke ansvarsfølelse på den tiden :p

Lenke til kommentar

Man må heller ikke ha absolutt det beste som finnes for å nyte spill heller. Man kan fint spare noen kroner ved å gå ned fra ultra til high settings i spill. Vega 56 som jeg har fungerer utmerket til mitt bruk i 3440x1440, å det kortet når ikke 1080Ti til knærne engang.

 

PUBG som det går mest i nå så klarer jeg godt over 100fps med litt blanding mellom ultra og low.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...