Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så lenge et x70 kort ikke yter bedre i høyeste oppløsninger (4K territoritet) så blir det litt "meh". Eneste grunnen til at jeg kjøper toppkortet.

 

16GB på 1170? Spekulantene satser altså på en dobbling mellom hver 70? 970-4, 1070-8 og 1170-16?.

Vel det hadde vært morro men jeg tviler litt på at det vil være noe behov for 16GB på et "øvre middelklasse" gamingkort når man ser hva de nyeste titlene benytter seg av i dag. Det ville neppe gitt noen god pris på disse kortene heller.

Å gjette noe uten å vite mer om spec blir litt "fingern i lufta" men tipper 10-12GB er mer sannsynlig om de i hele tatt øker det.

 

Tviler også på at 2070 vil ha 32GB for å si det slik.

 

 

Uansett blir det gøy med spec, datoer, priser og tester.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg er spent. Blir nye modell minst 30% raskere enn Ti, så er det mulig jeg legger en i handlekurven + en vannblokk da.

 

De ligger vel ganske stabilt på rundt 25% for hver generasjon. Og da mener jeg det årlige kortet. "Ti" har lite å si fra eller til og det bør man ikke henge seg opp i. NVidia leverer omtrent klokkeren økning årlig uansett nå. 

Lenke til kommentar

Eg er mest spent på prisen og at toppmodellen som blir lansert er minst 50% raskare enn 1080ti.

16GB minne er for lite, håper på 24GB.

 

50% raskere enn 1080Ti.... lov å drømme :p

 

Du vet vel at vi snakker om gaming korta her? Tror ikke vi ser spill som drar utnytte av 24GB VRAM med det første, eller 16 for den sakens skyld. Trenger du det, så har jo nVidia workstation kort som har dette.

Lenke til kommentar

Klar for ett 1180 :) Håper FE korta kommer med stillegående vifte for en gang skyld. Gjerne en som stopper når det ikke er noe last.

 

Må du ha FE da? 10 serien med FE kort er faktisk ganske stille, om kortet får nok innluft. Fordelen er jo også at varmlufta fraktes direkte ut. Ellers er jo FE med vannblokk en klassiker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...