Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nice, en som har fantasert i Excel :p

 

Hos meg har det bare kommet opp at Videocardz ikke tillater hot linking på det bildet, så jeg har ikke visst hvilket bilde/Excel ark dere snakket om før nå, som det av en eller annen grunn plutselig er synlig likevel.

 

Om dere hadde sett AdoredTV videoen, så hadde dere visst at det er Jim Parker som har laget det Excel arket vha. informasjon fra en som hevder å være nVidia ansatt. Materialet han fikk tilsendt av kilden er jo av naturlige årsaker ikke tatt bilde av og postet, da det kunne "brent" kilden om det er av en slik karakter at andre i nVidia kunne identifisert kilden ut fra det. Excel arket er altså ikke selve lekkasjen, men oppsummeringen av lekkasjen...

Lenke til kommentar

Interessant om Jim Parker har en troverdig kilde. Men det som fikk meg til å stusse litt var 7GB minne på et av kortene, men jeg vet for lite om arkitekturen.

Dog kan det være som han sa at det er en "970 3.5GB thing" hvor de nå har skrevet 7GB fremfor 8GB.

 

Men still, får se.

 

Nizzen:

Hvordan har Titan kortene på samme generasjon prestert ift Ti?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Nei, jeg skal jobbe :D GPU render og etterarbeid for film og video m.m.

 

Å kjøpe Titan (eller Quadro for den del) til mangfoldige titusener per kort er bortkastet til min bruk. Jeg får ikke mer presise pixler med double precision. Jeg trenger fart, og RAM :D

Trenger du det nok, så kjøper du det du trenger ;) Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Brikken som presenteres i dag er "Big-Turing", så oppfølgeren til GP102

 

Brikken er stor, over 750mm2 og over 18 milliarder transistorer (4608 CUDA cores). 16 TFLOPS med FP32, GPU har Tensor Core funksjonalitet (mixed prescription) og akselererer Ray Tracing i tillegg. Brikken støtter GDDR6 minne (48 GB per kort).

 

Ville ikke regnet med konsumetprodukter med denne brikken med det første. Sammenlignet med Pascal så er dette største endring i GPU arkitektur siden G80 (8800 GTX)

Endret av HKS
  • Liker 1
Lenke til kommentar

:dribble:

 

https://nvidianews.nvidia.com/news/nvidia-unveils-quadro-rtx-worlds-first-ray-tracing-gpu

 

Dette er Quadro RTX.. Men tenkte det kunne være interessant for noen likevel.

 

Quadro RTX 8000 | 48GB RAM | 4,608 Cuda Cores
Quadro RTX 6000 | 24GB RAM | 4,608 Cuda Cores
Quadro RTX 5000 | 16GB RAM | 3,072 Cuda Cores

 

 

Prisene er vel heftige, selv for bedrifter som skulle hatt minst èn sånn per arbeidsstasjon.  :rofl:

Pricing 
Quadro RTX 8000 with 48GB memory: $10,000 estimated street price
Quadro RTX 6000 with 24GB memory: $6,300 ESP
Quadro RTX 5000 with 16GB memory: $2,300 ESP

Endret av OlaHaldor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...