Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du sa det vel bare for å kødde, men å gå fra 30 til 60 fps er noe HELT annet enn å gå fra 60 til 100 fps.

 

Jeg vet ikke om jeg er helt enig. Jeg synes det er søppel alt under ~80-90fps uansett. Men det kan fint være spillbart søppel, selv helt ned til 30 fps. Ihvertfall dersom spillet er designet for 30 fps, det kan ha en del å si...

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

Strategispill o,l kan nok være helt ok i 30fps. Jeg spiller mest fps å der merker jeg med en gang når det går under 60fps. Kjøpte en UW monitor å jeg merker forskjell fra min gamle monitor med 144hz kontra 100Hz som jeg har nå. Det er sikker bare en vane sak da

Endret av TheKims
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om jeg er helt enig. Jeg synes det er søppel alt under ~80-90fps uansett. Men det kan fint være spillbart søppel, selv helt ned til 30 fps. Ihvertfall dersom spillet er designet for 30 fps, det kan ha en del å si...

30 til 60 = 100% økning. 60 til 100 = ~67% økning. Og så blir det i tillegg avtakende avkastning på en god del spill relativt kjapt så økningen har mindre å si etterhvert også. 30 fps er spillbart i en del spill med kontroller. Med mus er dog 30 fps forferdelig uansett hva du spiller. For skytespill enda verre.

Lenke til kommentar

30 til 60 = 100% økning. 60 til 100 = ~67% økning. Og så blir det i tillegg avtakende avkastning på en god del spill relativt kjapt så økningen har mindre å si etterhvert også. 30 fps er spillbart i en del spill med kontroller. Med mus er dog 30 fps forferdelig uansett hva du spiller. For skytespill enda verre.

 

Ja, man må nesten ha kontroller på så lav fps, og at spillet er designet for 30 fps. Og jeg mener også at f.eks. en 75 Hz monitor med 75 fps er merkbart bedre enn 60 Hz/fps. Men for meg så hakker det hele veien opp til en ganske klar grense der jeg over grensen ikke ser hakking overhodet, og da i mitt tilfelle er det rundt ~80-90 fps. Alt over er bra, og alt under er "søppel" (denne gang i gåseøyne for å gjøre det litt tydeligere hva jeg mener ;) ). Ikke alle vil trenge like mange fps som meg, og enkelte vil nok også kreve mer fps enn meg for å komme over denne grensen. Men over den grensen, så er det ikke synet det går på som gjør at man ønsker høyere fps fremdeles, da er det lavere input-lag som følge av enda høyere fps som er målet.

 

Under "grensen" min er det mye viktigere for meg med jevnt "dårlig" fps, enn høyere gjennomsnitts fps men med høy variabilitet i fps. Så jevnt 60 fps med V-Sync på på en 60Hz monitor er for meg å foretrekke, fremfor 70 fps i gjennomsnitt med "Fast sync" på, og f.eks. +/- 20% fps...

Lenke til kommentar

Er 27" 1440p 144hz fremdeles det optimale? Eller har ultrawide den tronen.

 

UW er jo på en måte begge deler, så det kan jo ikke være stort dårligere. Ihvertfall ikke nå som man får 120Hz UW skjermer. Men nye modeller skal vel være rundt hjørnet nå som gir høyere frekvenser enn det igjen også. Vanlig 1440p er kanskje fremdeles "optimalt" i den forstand at det er mulig å kjøpe skjermkort som klarer å drive dem uten å måtte spise nudler i et halvt år for å få råd til dem...

Lenke til kommentar

Savner tiden da toppkorta ikke kosta mer enn ~5000 kr. Nå koster jo, spessielt custom korta, nær det "workstation korta" gjorde i sin tid, og dyrere skal det bli... 1180Ti vil kanskje bikke 10K kroner   :confused:  Tror jeg kommer til å sitte med mitt 1080Ti kort så lenge som mulig før jeg bytter

Det samme her. Fikk så god pris på 1080Ti kortet våren 2017 at jeg venter til neste "bargain" byr seg.

 

 

EDIT:

Ser mer en gjerne film på min snart halvannet år gamle 38" 21:9 Curved monitor godt tilbakelent i stolen med bena høyt. Foretrekker faktisk å se film på den fremfor 50" eller 55" TVene vi har.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...