Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser at msi aero 2070 går for 5k, er det verdt å velge det fremfor 2060 eller er kjøleren såppas dårlig at det ikke er verdt det ?

Har 1080 msi aero. Må kjører litt høyere på viftene for å holde dem kjøligere.(Hadde ikke kjøpt dem i dag for det jeg vet nå)

Men 2070 har nok bedre kjøler, det kan jeg ikke hjelpe deg med.

2070 har tdp på 175w, 1080 har 180w.

 

Edit: Vurderer selv 2060 :)

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Synes min 980ti holder koken selv på 3440x1440p men nå er jeg ikke så kresen. Spiller sjeldent med max settings i multiplayer spill, men de som ofte spiller kun singleplayer så forstår jeg. Så jævlig mange settings gjør ikke noe annet enn å sette ned FPS, må jo regelrett ta screenshot og sammeligne. Kommer kanskje ann på oppløsning, dunno.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har 1080 msi aero. Må kjører litt høyere på viftene for å holde dem kjøligere.(Hadde ikke kjøpt dem i dag for det jeg vet nå)

Men 2070 har nok bedre kjøler, det kan jeg ikke hjelpe deg med.

2070 har tdp på 175w, 1080 har 180w.

 

Edit: Vurderer selv 2060 :)

Med tanke på dine behov ville jeg avventa litt til 1660ti kommer. Mulig strømforbruket vil bli endel lavere uten RT-chippen og mulig fravær av DLSS. Hva TDP er har egentlig ikke så mye å si siden flere av partnerne som leverer turingkort operer med egne power-limiter etc. Med pascal og powerlimiter kan du oppnå nesten samme ytelse pr watt som med turing. Palit tillater f.eks 225W på 2060-kortet sitt. Turing er ikke imponerende når det gjelder strømforbruk. https://www.techpowerup.com/reviews/MSI/GeForce_RTX_2060_Gaming_Z/33.html som du ser gir 1080 og 2060 identisk ytelse pr watt, det er ingen gevinst i å bytte til 2060 når det kommer til strømforbruk. Hvordan kortene fungerer i FH vet jeg ikke, om man kunne greid å bruke RT og DLSS-brikkene til å hjelpe til med jobben hadde det blitt veldig interessant :)

Lenke til kommentar

Både 1660ti og 1160ti?

 

Angående 1180ti / 1880 (ti) er vel ingen som vet enda. Ikke en gang Nvidia? Er lenge til noen arvtager uansett. Men det vil være veldig merkelig om det skulle dukke opp (strategisk).

 

Grunnen til at jeg vil være forsiktig med å nekte for at noe kommer er delvis alt det negative rundt Nvidias aksjer. Kanskje noen i firmaet tenker at det kanskje kan booste slaget om de lanserer det (typ ikke alt for lenge før neste generasjon). Og ingen kan bestemt nekte for at noe spesifikt kommer (som ble gjort om Vega VII).

 

 

Det spekuleres i hvorfor AMD lanserte Vega IIV da de gjorde det. Og det går i både at ting ikke gikk etter planen med hva de jobbet med og at de måtte ha noe å vise til både for GPU og CPU. Vise at de var med i gemet ennå.

 

Lenke til kommentar

Ser ut som det ikke blir noen release i dag likevel. Skjønt, det er jo mulig jeg har missforstått, for jeg har ikke fulgt så godt med, og nå er NDA'er signert, så jeg får ikke halt noe mer info ut av gutta på HWUB nå uansett, annet enn at reviews kommer neste uke. Jeg tolker det som at det gjelder alle review steder, som Gamers Nexus, Jayz2C etc., ikke bare HWUB. Men som sagt; mulig jeg har missforstått, at det kun er HWUB som ikke har reviews før neste uke er jo også en mulighet, med tanke på at det var det som skjedde med 2060 release, da de ikke fikk kortet innen release dagen.

 

Det er jo også ventet 3 nye kort, så kanskje ett av dem kommer i dag?

 

Uansett lurer jeg også på om det kommer en 11 serie. Jeg tenkte vel det var 50/50 at 16 serien ville få støtte for DLSS. Og det ser jo ut til å være så godt som bekreftet nå, med Tensor cores til og med for GTX1650. Men Nvidia har jo GT1030 i 2 versjoner. Om de skal ha et eller flere (rocket league)kort i nederste liga, så gir det jo kanskje mening å ikke kalle dem 1630 ihvertfall. At de distanserer kortene uten Tensor cores ved å putte dem i 11xx klassen?

 

I så fall får man 11xx kort med Turing CUDA, 16xx kort med Tensor kjerner, og RTX20xx med RT+Tensor kjerner. Og plutselig gir nummereringen demmes litt mening igjen. :p

 

Edit:

Vel, 11xx kan jo bli ren re-badge også selvfølgelig, at GTX1150 blir om til GTX1140 el.

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

Det skjer vel ingenting dramatisk med priser på 20xx fordi 11xx lanseres?

Nvidia får jo heftig med kritikk verden over for de hinsides prisene på rtx, men likevel selger de jo kort.... så prisfall er kanskje ikke helt realistisk på lenge ennå..?

Prisfall skjer ikkje nei. Det kan vi takke Amd vii skjermkortet for.

 

Billigste modell 2080ti har vært nede i 10500, så ikkje så gale.

 

Vi som hadde 1080ti fra release hadde jo nesten 2 år på å spare, i tillegg til at 1080ti holdt seg veldig høyt i pris brukt. Dermed var det ikkje store innhogg i pengesekken som trengtes. Etter 2x 1080ti var solgt, så kostet det meg "bare" ca 12000kr for 2x msi tri x 2080ti.

 

10490 på lager:

https://www.proshop.no/Grafikkort/Inno3D-GeForce-RTX-2080-Ti-Jet-11GB-GDDR6-RAM-Grafikkort/2696639?utm_source=tekno&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Blir for teit å skylde på amd fordi prisene på NVIDIA er totalt fucked. Jeg skjønner at prisene faller ved konkurranse, men det var ingen som tvang NVIDIA til å prise rtx 2080 ti så høyt som de gjorde.

I Nvidia sitt forsvar så er RTX 2080 Ti ganske mye dyrere å produsere enn GTX 1080 Ti. TU102 er en mye større brikke (selv om 12nm er en ganske kjent prosess nå med gode yields) og prisene på GDDR6 minne er også ganske mye høyere enn GDDR5X. Høyere frekvens på GDDR6 kompliserer også PCB.

 

Det er også en grunn til at AMD valgte å prise Radeon VII identisk med RTX 2080, selv om ytelsen ligger litt under.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...