Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror nok GTX > RTX i salg ganske lang tid framover. Problemet er at få vil utvikle for RTX fordi det ikke er lønnsomt pga manglende kundegrunnlag og kundene vil ikke kjøpe RTX fordi det ikke er nok software som forsvarer kjøp i forhold til pris for dem som tenker bang for the buck. Da er det basically et nisje/entusiastmarked foreløpig.

 

Selv om det skulle være kort i GTX-serien tilgjengelig fremover så får man jo fortsatt like mye ytelse pr krone med de nye kortene, kan ikke se for meg at det kommer noe priskutt - så da er det vel ingen grunn til å kjøpe gammel teknologi?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Selv om det skulle være kort i GTX-serien tilgjengelig fremover så får man jo fortsatt like mye ytelse pr krone med de nye kortene, kan ikke se for meg at det kommer noe priskutt - så da er det vel ingen grunn til å kjøpe gammel teknologi?

Ja, det er jo en sweetspot på funksjonalitet/pris/ytelse. De fleste velger ny teknologi framfor gammel så lenge det ikke er for mye som trekker ned. Nå som de er ferdige med å melke lanseringen og går mer mainstream blir dem mer og mer interessante for volum-massemarkedet. Nå skal det sies at Pascal er en god teknologi som dem enda ikke har gimpet.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Selv om det skulle være kort i GTX-serien tilgjengelig fremover så får man jo fortsatt like mye ytelse pr krone med de nye kortene, kan ikke se for meg at det kommer noe priskutt - så da er det vel ingen grunn til å kjøpe gammel teknologi?

Jaha? som yter nesten eller litt bedre enn gammel teknologi til mer penger etter så lang tid? Gammel teknologi fungerer fortsatt veldig bra og yter som de skal. I dont see the problem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jaha? som yter nesten eller litt bedre enn gammel teknologi til mer penger etter så lang tid? Gammel teknologi fungerer fortsatt veldig bra og yter som de skal. I dont see the problem.

 

Nei de yter marginalt bedre enn de gamle produktene til omtrent samme pris - og har i tillegg masse tilleggsfunksjonalitet for bedre grafikk du kan velge å benytte dersom du ikke er avhengig av 100fps i spillet ... I dont see the problem ..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei Alle.

 

Jeg har en ok PC, med et dårlig skjermkort (1060 6GB) kjøpte det brukt som en mellomløsning til noe nytt kom så fløy tiden.

20 serien har ikke helt overbevist, men jeg må ha en oppgradering.

Spiller på en 3440x1440 max 100 hz skjerm

Da lurer jeg på om et av disse alternativene er ok.

Fra Finn, GTX 1080 Ti SEA-HAWK 11GB 5900 kr

Eller 2080 Demo kort fra Komplett, https://www.komplett.no/search?q=2080&nlevel=10066%C2%A730004%C2%A710072&sort=Price%3AASCENDING

 

Er vel fornuftig å legge inn 1000 kr gå for 20 serien 

Lenke til kommentar

Nei de yter marginalt bedre enn de gamle produktene til omtrent samme pris - og har i tillegg masse tilleggsfunksjonalitet for bedre grafikk du kan velge å benytte dersom du ikke er avhengig av 100fps i spillet ... I dont see the problem ..

Spør hva du sikter til, til de som allerede har 1080Ti ?? Disse eierne har ingen problemer med og droppe ALLE kortene som er tilgjengelig. Til eierne av 980Ti prøver og se etter en oppgradering, ellers ræva enn dette ser jeg ingen problemer med å oppgradere. I dont see the problem either.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spør hva du sikter til, til de som allerede har 1080Ti ?? Disse eierne har ingen problemer med og droppe ALLE kortene som er tilgjengelig. Til eierne av 980Ti prøver og se etter en oppgradering, ellers ræva enn dette ser jeg ingen problemer med å oppgradere. I dont see the problem either.

 

Har du 1080TI så er det ikke så mange grunner til å oppgradere med mindre du skal ha eyecandy i et ikke-fps-spill og har nok penger nei, men for alle som ikke har 1080TI så er de nye kortene en ytelsesoppgradering, så da ser jeg ingen grunn til at noen skal kjøpe gammel silkon - det blir jo kun en vurdering om du har lyst til å bruke såpass med penger på en oppgradering i forhold til hvor stor forskjellen er fra hva du har nå.

Lenke til kommentar

Har du 1080TI så er det ikke så mange grunner til å oppgradere med mindre du skal ha eyecandy i et ikke-fps-spill og har nok penger nei, men for alle som ikke har 1080TI så er de nye kortene en ytelsesoppgradering, så da ser jeg ingen grunn til at noen skal kjøpe gammel silkon - det blir jo kun en vurdering om du har lyst til å bruke såpass med penger på en oppgradering i forhold til hvor stor forskjellen er fra hva du har nå.

Har 1080Ti og 1080, vurderer å bytte ut 1080 med 2060.

Men venter på evga.

Lenke til kommentar

Har du kjøpt 2080Ti? Har selv 1080TI, er for dyrt med 2080TI i forhold til 1080TI :hmm:

Nei. Russetiden nærmer seg med stormskritt, så har andre prioriteringer. Solgte faktisk mitt 1080Ti igår. Har heldigvis en far som ikke bruker sitt 1080Ti til mining lenger. Så det er allerede installert og skal brukes fram til neste generasjon. Fikk 5600,- ekstra å rutte med, uten å tape noe. :-)

 

Personlig så synes jeg at hele RTX-serien er altfor overpriset, og jeg kommer ikke til å eie et eneste 2xxx kort. 

Endret av Snusmumr1kk1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...