Gå til innhold

KOMMENTAR: Tolar du ikkje homofili i spel, er det på tide å opna auga


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Igjen: Skal spel vera ein frisone berre for deg og dei som er som deg? Eller skal det vera ein frisone òg for dei som dagleg blir utsett for trakassering fordi dei ikkje er som deg?

 

Du for upvotes for å være ignorant for hva jeg mener.

 

Spill bør være et fristed fra hvor man står IRL.

 

Spill bør ikke ha karakterer med legning, som er for eller mot abort, som er til høyre eller til venstre politisk, som er for eller mot det ene eller det andre.

 

Det eneste man oppnår er å gjøre folk støtt eller lei.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn

Å skulda nokon for virtue signalling er jo deilig uangripeleg, det skal du ha. Eg kan seia at det ikkje er tilfelle, men kva så?

 

Mitt utgangspunkt for denne kommentaren var ein diskusjon innad i redaksjonen, om korleis det er fornuftig å reagera på den typen innlegg som eg nemner i starten. Det kan godt henda det er nyttelaust, men eg hadde lyst til å gjera noko meir enn berre å overlata det til forum-moderatorane. Difor prøver eg her å ikkje berre seia "det er dust å skriva slike ting", men heller å forklara korfor det er dust. Kall det virtue signalling om du vil, men det er ikkje formålet med denne kommentaren.

 

Folk er lei av moralsk hykleri, og naive venstreliberale skriblerier. For å eksemplifisere: Norsk venstreside/presse hyllet Obama nærmest blindt i 8 år, imens fyren hadde flere kriger gående samtidig enn noen annen am. president, hans administrasjon brukte IRS for å gå etter politiske motstandere, støttet islamister med militært utstyr i Syria, gikk etter over 2.5x flere varslere med anti-spionasjeloven fra 1917 enn alle andre am. presidenter til sammen, ville ekspandere med atomvåpen i Øst-Europa osv..osv.. Men dette var jo greit, for Obama sa noen hyggelige ting om fred, toleranse og homofile og sånn. Obama fikk tom. en fredspris for tomt preik. Men alt Trump gjør er så forferdelig fælt. Dette kalles "ekkokammer".

 

Et annet eksempel: NRK skriver drøssevis av artikler om homofile prester og kirkebryllup, men vil ikke dekke at kristne har blitt etnisk renset fra større deler av Midtøsten de siste årene, eller at kristne er verdens mest forfulgte religiøse gruppe. Hva med å kritisere hvordan homofile (og andre minoriteter) blir behandlet i den muslimske verden, og innenfor muslimske miljøer her i Europa? Der finner du VIRKELIG homofobi, i mye større grad enn i resten av Europa/Vesten. Men dette hører vi ikke om = politisk korrekthet. 

 

Det er veldig lettvint å spankulere rundt og kjempe for "gay pride", uten å måtte ta tak i noe som helst kontroversielt, og de VIRKELIGE årsakene til økende homofobi i Vesten.

Endret av Slettet-QB4VTZbn
Lenke til kommentar

 

Igjen: Skal spel vera ein frisone berre for deg og dei som er som deg? Eller skal det vera ein frisone òg for dei som dagleg blir utsett for trakassering fordi dei ikkje er som deg?

 

Du for upvotes for å være ignorant for hva jeg mener.

 

Spill bør være et fristed fra hvor man står IRL.

 

Spill bør ikke ha karakterer med legning, som er for eller mot abort, som er til høyre eller til venstre politisk, som er for eller mot det ene eller det andre.

 

Det eneste man oppnår er å gjøre folk støtt eller lei.

Det er akkurat dette eg peikar på i siste avsnitt i kommentaren. Spel har ei politisk side, akkurat som alt har ei politisk side. Du trenger ikkje lika det, men sånn er det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nå må Gamer ta seg sammen med denne "politiske korrektheten" og "virtue signalling" (sannsynligvis vår tids teiteste ord). Sleng inn noen svartingvitser og kleine bemerkninger rundt kvinner og kjøkkenet, så blir det bra skal dere se. :roll:

 

Nei nå altså. Vi trenger flere spillskapere og medier som IKKE hiver seg på denne syke SJW bølgen.
Nå er vi drita lei!

"Hvite menn overrepresentert", blah blah PISK PISK
"Homo er bra, homo er naturlig", blah bla

Hvor var alle disse overrepresenterte ekle hvite heterofile menna under E3 om jeg tør spørre?
Jo de utgjorde publikum!

Men, er de virkelig overrepresentert i dagens spill da?
I selve E3 demonstasjonene var det ikke mange å se ihvertfall.

Jeg kjøpte Dead State 2 for litt siden og det var ikke mulig å velge et normalt hvitt par som start karakterer. Derimot var det lesber å velge.
Faktisk var det så og si ingen hvite karakterer i det spillet. Ble mesteparten drept under starten av apokalypsen kanskje?

 

Der kom den. Konspirasjonsteoriene og den totale frakoblingen fra virkeligheten. En forestilling om at hvite, heterofile er utsatt for rene heksejakten. En "heksejakt" som består i at man ikke totalt dominerer alt av media og kreative uttrykk.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Mulig at selv Tennis/pong har ei politisk side, man kan tross alt spille på høyre og venstre del av skjermen.

 

Det er mulig å gå for langt i hva man forteller eller har som innhold i spill.

 

Jeg tror feks jeg hadde likt Super Mario Bros. og nr 3 bedre enn jeg allerede gjorde dersom jeg ikke visste at hovedkarakteren var rørlegger.

Lenke til kommentar

Det mest politiske korrekte her er å ikke gi legning en tanke. Når man fortsatt setter folk i båser basert på legning, negativt eller positivt er det fortsatt å vektlegge en persons legning. Legning har ikke noe å si. Folk tror folk blir homofile eller lesbiske i større grad enn før, men det er ikke sant. Det er bare flere som kommer ut av skapet enn før. Jeg har en helt nøytral holdning til det. Til og med spillet Vampyr er innom emnet, dog i 1918s holdning til dette. Kort sagt, legning burde ikke være et emne.

Endret av Milarwen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 


Men det er og forblir tomt preik.


Nei, det å snakka undertrykte grupper si sak er ikkje tomt preik. Så er det klart det finst nyttigare måtar å gjera det på enn å skriva ein kommentar på Gamer.no. Betyr det at det er betre å halda kjeft? Nei, det synst eg ikkje. Endret av bjartewh
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå er det å være født homo, bifil eller transe noe som ikke er normalt. Fint at de får aksept, det fortjener de, men de fleste blir født heterofile, dermed blir en annen seksuell legning noe som avviker fra normalen.

Det er da høyst normalt å være homofil for de som er det. Hva i all verden er din definisjon på "normalt"? Vi er da alle enige om at det finnes flere heterofile ennn homofile her i verden. Det finnes forresten flere svarthårede enn blonde også. Betyr det at det å være født blond ikke er normalt? I følge din definisjon ser det sånn ut.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Nå er det å være født homo, bifil eller transe noe som ikke er normalt. Fint at de får aksept, det fortjener de, men de fleste blir født heterofile, dermed blir en annen seksuell legning noe som avviker fra normalen.

Det er da høyst normalt å være homofil for de som er det. Hva i all verden er din definisjon på "normalt"? Vi er da alle enige om at det finnes flere heterofile ennn homofile her i verden. Det finnes forresten flere svarthårede enn blonde også. Betyr det at det å være født blond ikke er normalt? I følge din definisjon ser det sånn ut.

Ja, da er det ikke normalt å være blond ift hårfarge alene. Men der går du mer inn på etnisitet igjen, og hvor personen er fra. Alt er relativt.

Lenke til kommentar

Nå må du slutte med hersketeknikk og i det minste henvise til en eller flere bestemte kommentarer.

Det er fullt mulig du er like ivrig i å angripe det at spillkarakteren har personlighet i spill som God of War, The Witcher, Horizon: Zero Dawn, Zelda, Assassins Creed-spillene eller andre spill med en god historie og hvor du ikke kan velge hovedperson fritt - men jeg synes det er veldig tydelig at denne typen kritikk som fremstilles som helt generell, først og fremst kommer fram når hovedrollen er noe annet enn en heterofil, hvit mann (som jeg forøvrig er).

 

Mulig jeg tar helt feil, og du er like ivrig i å angripe historier i slike spill - i så fall er det fint.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...