Gå til innhold

The Elder Scrolls VI er på veg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mange som er uenig med deg d er da. Personlig digger jeg Oblivion og Skyrim men TESO var ikke noe gøy

 

Ikke helt uventet. Mange av de som elsker Skyrim har aldri prøvd andre TES-spill, så de vet ikke hva de går glipp av. Vi ser mye av det samme i andre franchiser. Dragon Quest VIII var både det første som kom til Europa, og det første som var i full 3D. Dermed var dette det første DQ-spillet mange prøvde, så mange sier det er det beste i serien. Hjelper jo ikke at DQIX var på DS, og DQX kom aldri utenfor Japan. Mange gadd aldri prøve Final Fantasy før FFVII (som også var det første i 3D), så ikke uventet havner dette stort sett bestandig på listen over de beste spillene i serien. FFX er også rimelig populært, men det kan jo ha en sammenheng med at det var det første til PS2, så det ser bedre ut enn alle de forrige, og er (igjen) det første spillet mange spilte. Dermed er det dømt til å bli veldig populært, fordi folk ikke aner hva de går glipp av. Diablo og kanskje spesielt Diablo 2 var de første ARPGene og gjorde sjangeren enormt populær, så selv den dag i dag sitter mange med to ARPG-kategorier: Diablo og "alle andre". Nettopp fordi Diablo var først er det dømt til å alltid være mest populært.

Lenke til kommentar

Med tanke på hvor ræva Oblivion og Skyrim var kan de de gjerne bruke tyve år mellom hvert spill. :p TESO burde derimot absolutt telle. Er enig i at det var ræva ved launch, men de har gjort enormt med forbedringer siden da. Faktisk så mye at jeg slettes ikke savner TESVI. Dette er et ekte TESVI for meg. :)

 

På tid anbefaling skal jeg starte opp TESO igjen, har ikke spilt siden de første ukene når det var nytt.

Vurderte å begynne på nytt når morrowind kom

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med tanke på hvor ræva Oblivion og Skyrim var kan de de gjerne bruke tyve år mellom hvert spill. :p TESO burde derimot absolutt telle. Er enig i at det var ræva ved launch, men de har gjort enormt med forbedringer siden da. Faktisk så mye at jeg slettes ikke savner TESVI. Dette er et ekte TESVI for meg. :)

Enig her, håper de lærer mer fra eso en fallout 4. dialog i FO4 var ille, 

Muligheten til å kast spell direkte fra quickkeys er veldig behagelig, slippe å måtte bytte i en meny. 

 

Lenke til kommentar

Vi skal sikkert få en lang tråd for og imot denne utgaven av TES også når den kommer. Selv skal jeg spille den og - forhåpentlig - kose meg som jeg gjorde med forgjengerne. Jeg har ikke en gang noe behov for å rangere dem.

 

 

Hmpf! Elder Scrolls er ikke hva det en gang var, vi EKTE fans vet så mye bedre enn dere Skyrimfolk! Jeg spilte Elder Scrolls 18 år før det første spillet så dagens lys, så ikke kom her og kom her dere wannabes!

 

 

Haha. :)

 

Jeg har spilt dataspill siden før vi hadde datamaskiner å spille dem på, nærmere bestemt en Space Invaders arkademaskin som sto hos Maliks på Frogner rundt 1980. Så hadde en kompis en Sinclair ZX81 og deretter kjøpte jeg en Commodore Vic 20. 

 

Hvilket bare beviser at jeg er blitt gammel...  :wee:

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Har også på følelsen at vi skal til High Rock. Men! Er High Rock stort nok? Sitter med en liten følelse av at vi kan få se både High Rock og Hammerfell.

Jeg tenker High Rock og Hammerfell, de grenser til hverandre og vi kan få til helt forskjellige landskaps og politiske opplevelser i ett spill. Skal nok se hva som har skjedd med de rikene i Imperiets kamp mot The Aldmeri Dominion/Thalmor.

Lenke til kommentar

Som ihuga Bethesda-Grinch så kjenner jeg at dette er nok en sak som blir arkivert under "Jaja, sikkert fint det". Har prøvd forgjeves å like Bethesda spillene flere ganger, men for hvert eneste nytt spill så fjerner de mer jeg liker og legger til enda mer av det jeg misliker. Noe som egentlig burde bety at ES6 er så langt fra hva jeg liker som overhodet mulig.

Lenke til kommentar

Starfield er nok i 2020 siden det er Next Gen. 

 

Todd Howard sa jo før de viste Elders Scroll VI at dette var et prosjekt som kom etter Starfield så det er tydeligvis temmelig langt unna. Virker som de bare valgte å droppe en bitteliten tease så folk skal slutte å mase så jævlig men at spillet er temmelig langt unna.

Lenke til kommentar

 

Mange som er uenig med deg d er da. Personlig digger jeg Oblivion og Skyrim men TESO var ikke noe gøy

 

Ikke helt uventet. Mange av de som elsker Skyrim har aldri prøvd andre TES-spill, så de vet ikke hva de går glipp av. Vi ser mye av det samme i andre franchiser. Dragon Quest VIII var både det første som kom til Europa, og det første som var i full 3D. Dermed var dette det første DQ-spillet mange prøvde, så mange sier det er det beste i serien. Hjelper jo ikke at DQIX var på DS, og DQX kom aldri utenfor Japan. Mange gadd aldri prøve Final Fantasy før FFVII (som også var det første i 3D), så ikke uventet havner dette stort sett bestandig på listen over de beste spillene i serien. FFX er også rimelig populært, men det kan jo ha en sammenheng med at det var det første til PS2, så det ser bedre ut enn alle de forrige, og er (igjen) det første spillet mange spilte. Dermed er det dømt til å bli veldig populært, fordi folk ikke aner hva de går glipp av. Diablo og kanskje spesielt Diablo 2 var de første ARPGene og gjorde sjangeren enormt populær, så selv den dag i dag sitter mange med to ARPG-kategorier: Diablo og "alle andre". Nettopp fordi Diablo var først er det dømt til å alltid være mest populært.

Gudbedre for en meningsløs sammenligning. At du aldri blir trøtt av å gnage på det "Besserwisser-korstoget" ditt...??!!

Lenke til kommentar

9 år mellom hvert TES-spill er altfor lenge (TESO teller ikke).

Det tar lengre og lengre tid å lage ett nytt TES spill siden Morrowind. Det er bare å se på utgivelsendatoene:

 

Morrowind: 2002

Oblivion:     2006

Skyrim:       2011

 

Det gikk 4 år mellom Morrowind og Oblivion, og hele 6 år mellom Oblivion og Skyrim. Hvert TES spill har vært større og mer detaljert enn det forrige. Jeg regna med at TES VI skulle ta 9 år hvis vi regner med at det går 2 til 3 år ekstra for hvert TES spill siden Morrowind, og det ser ut til å stemme hvis vi går utifra 2020.

Endret av Captain Kuijt
Lenke til kommentar

Mange ønsket bare betryggelsen om at det er i utvikling. Jeg pustet definitivt lettet ut. Va veldig bekymret for at det hadde droppet serien på grunn av elder scrolls online.

 

Men det hadde jo ikke gitt noen mening uansett siden hovedserien og Online lages av to helt forskjellige studioer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...