Gå til innhold

Lenovos «helt rammeløse mobil» har både ramme og «skjermleppe»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor det? Bør alle telefoner være like? Jeg foretrekker mobiler med ramme som beskytter mot skjermknusing og feiltrykk langs kantene.

Høres ut som typisk kommentar fra noen som aldri har prøvd en mobil med rammeløs skjerm.

 

Samme sa folk om 16:9 på skjermer, folk tviholdt jo den gang på 4:3 fordi det skulle være så mye mer oversiktlig. Ignorance is a bliss. Selv er jeg glad for at teknologien går fremover, selv om noen ønsker å tviholde på det gamle :p

 

Når det er sagt så er iPhone X den iPhone som er mest robust i forhold til skade og det å bli knust. Så argumentet ditt om at du liker tykke rammer fordi det beskytter mobilen vil jeg kalle tøv. Rammen på alle andre mobiler er faktisk glass, så det sprekker like lett.

 

En tykk ramme har ergo like stor sjanse for å gi en knust skjerm.

Endret av 93MiChr
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Høres ut som typisk kommentar fra noen som aldri har prøvd en mobil med rammeløs skjerm.

 

Samme sa folk om 16:9 på skjermer, folk tviholdt jo den gang på 4:3 fordi det skulle være så mye mer oversiktlig. Ignorance is a bliss. Selv er jeg glad for at teknologien går fremover, selv om noen ønsker å tviholde på det gamle :p

Jeg har fremdeles 5:4 (!), jeg kjøpte en 16:9, men sendte den tilbake igjen... Skulle ønske de hadde 1920x____ i 4:3-format, 19". Eller nei, 4K, 4:3, 19".

 

Folk hater fremdeles 16:9, tro meg. Alle jeg snakker med som bruker PCen til tekst (litteratur eller programmering) latterliggjør og hater fotsatt idiotien.

 

Huawei MateBook X kommer for øvrig med 3:2.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rammen på alle andre mobiler er faktisk glass, så det sprekker like lett.

 

En tykk ramme har ergo like stor sjanse for å gi en knust skjerm.

Merkelig påstand. Ikke har jeg glass (regner jeg med), og "glasset" går ikke ut til kanten. Forsiden er "lagt oppi" en form som består av sidekantene.

Endret av Emancipate
Lenke til kommentar

Når det er sagt så er iPhone X den iPhone som er mest robust i forhold til skade og det å bli knust. Så argumentet ditt om at du liker tykke rammer fordi det beskytter mobilen vil jeg kalle tøv. Rammen på alle andre mobiler er faktisk glass, så det sprekker like lett.

 

En tykk ramme har ergo like stor sjanse for å gi en knust skjerm.

Artig å lese denne posten på en Cat S60 som slår i hjel argumentet om at alle andre mobiler har ramme av glass.

Denne tåler å ramle ned kjellertrappa og ned i den oversvømte kjelleren om jeg hadde hatt det.

Lenke til kommentar

Hvor nytenkende kan designet på en mobil med firkantet skjerm bli?

 

Den såkalte leppen vil kanskje bli gjemt bort etterhvert, men det er vel fortsatt ikke noen revolusjon. Hva er galt med en smal ramme?

 

En bananformet mobil med bananformet display, det vil være nytenkning

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

 

Enig, jeg endrer til "populariserte". Essential Phone ble lansert før iPhone X.

 

- Niklas

Og Mi Mix kom lenge før Essential Phone igjen. Og hadde ingen busslomme i det hele tatt. Verden går.. bakover?

 

xiaomi-mix-02.jpg

Kødder du eller? Sensor(er) og kamera ligger i bunnen på den telefonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En bananformet mobil med bananformet display, det vil være nytenkning

Egentlig ikke.

 

https://www.flickr.com/photos/sven_designs/8593992692

https://nerdist.com/banana-phone-is-real-buy-now/

http://www.devote.se/580693/bananafon-1076311

http://www.gifarmer.com/phone/ntelb.shtml

https://www.scoopnest.com/user/CNET/968289602141212672-the-real-winner-of-mwc18-is-a-banana-phone-

Nokia-Banana-Phone.jpg

 

Edit: Bruk et sånt cover, og lag en bakgrunn på mobilen, som gjør at den sklir inn:

863b06baf50f0ca61ef42d3c3258a9da.jpg

Endret av Emancipate
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

og uten en «skjermleppe» som Apple introduserte med iPhone X

 

 

Igjen, og igjen, og igjen.

Essential-Phone-0.jpg

Hvorfor gjentar dere det samme om og om igjen. Og noen lurer på hvorfor folk tror Apple er så ekstremt mye mer innovative enn alle andre? Hvorfor iPhone er så mye mer populær, men kan spørre seg hva som kommer først av høna og egget. Mobilen ovenfor ble viteligen lansert før iPhone X. At Apple gjorde den bredere og puttet noen flere sensorer inn der får så være, men de lanserte ikke konseptet.

 

Dette er jo heller ikke noe bra design, eller noe revolusjonerende eller nytenkende på noe vis. Det er rett og slett en nødvendighet når man presser skjermen ut mot kantene. Enten rett og tykkere ramme, eller en leppe.

Enig, jeg endrer til "populariserte". Essential Phone ble lansert før iPhone X.

 

- Niklas

Ikke nok med at Essential Phone var først men tom. Galaxy S8 har mer dekkende skjerm på framsiden en iPhone X har totalt sett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har 5000 å bruke på mobil. Vurderer Oneplus 6. Er den verdt penga? Kan ikkje kjøpe ny mobil på 3 år minst så telefonen må vere bra

 

Spørs hva du skal bruke en telefon til og hva som er viktigst for deg. Hadde selv budsjett på 5000,- og valgte OP6. Fornøyd. Definitivt best ytelse til best pris.

Lenke til kommentar

 

Folk hater fremdeles 16:9, tro meg. Alle jeg snakker med som bruker PCen til tekst (litteratur eller programmering) latterliggjør og hater fotsatt idiotien.

 

Kjøp en 16:9 du kan flippe til 9:16, så har du den ultimate tekst skjermen ;-).

Kødder du? Oh no, skal du vite. Da blir skjermen ALT for høy. 3:2 er fin å skrive på! Samme med 4:3.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...