Gå til innhold

Lenovos «helt rammeløse mobil» har både ramme og «skjermleppe»


Anbefalte innlegg

Jeg har fremdeles 5:4 (!), jeg kjøpte en 16:9, men sendte den tilbake igjen... Skulle ønske de hadde 1920x____ i 4:3-format, 19". Eller nei, 4K, 4:3, 19".

 

Folk hater fremdeles 16:9, tro meg. Alle jeg snakker med som bruker PCen til tekst (litteratur eller programmering) latterliggjør og hater fotsatt idiotien.

 

Huawei MateBook X kommer for øvrig med 3:2.

Ikke rart du mener 16:9 er for lite når du bruker 19 tommer. Til programmer skaffer du en 16:9 som kan roteres 90 grader. At man får mer spillerom på 4:3 er motsiende og sprøyt, man får flere linjer i høyden på en rotert 16:9 enn 4:3. Bare fordi du liker 4:3 betyr ikke at flere hater 16:9, er faktisk ikke uten grunn at 16:9 ble standard. Du får mer skjermplass, og det kan roteres uten å bli for svært.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Merkelig påstand. Ikke har jeg glass (regner jeg med), og "glasset" går ikke ut til kanten. Forsiden er "lagt oppi" en form som består av sidekantene.

Du har garantert glass som går helt ut til ytterammen. Ingen mobilskjermer som er laget av plast lengre, med mindre du er eier av en 5-6 år gammel en da.

 

Påstanden min blir ikke merkelig fordi du har mangel på kunnskap. Samtlige iPhoner (utenom iPhone X) har glass som går helt ut til aluminiums rammen, selv om skjermen ikke er rammeløs slik som iPhone X.

Endret av 93MiChr
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

eg sir det igjen....Vivo Apex

 

Det hjelper fint lite hvor mange ganger du sier det, dersom ingen forstår hva du snakker om.

Lenke til kommentar

 

Jeg har fremdeles 5:4 (!), jeg kjøpte en 16:9, men sendte den tilbake igjen... Skulle ønske de hadde 1920x____ i 4:3-format, 19". Eller nei, 4K, 4:3, 19".

 

Folk hater fremdeles 16:9, tro meg. Alle jeg snakker med som bruker PCen til tekst (litteratur eller programmering) latterliggjør og hater fotsatt idiotien.

 

Huawei MateBook X kommer for øvrig med 3:2.

Ikke rart du mener 16:9 er for lite når du bruker 19 tommer. Til programmer skaffer du en 16:9 som kan roteres 90 grader. At man får mer spillerom på 4:3 er motsiende og sprøyt, man får flere linjer i høyden på en rotert 16:9 enn 4:3. Bare fordi du liker 4:3 betyr ikke at flere hater 16:9, er faktisk ikke uten grunn at 16:9 ble standard. Du får mer skjermplass, og det kan roteres uten å bli for svært.

Det er et økonomispørsmål også. De kan kutte platene i 16:9, blir svinn med 16:10 (som er overlegent)

Lenke til kommentar

 

 

Enig, jeg endrer til "populariserte". Essential Phone ble lansert før iPhone X.

 

- Niklas

Og Mi Mix kom lenge før Essential Phone igjen. Og hadde ingen busslomme i det hele tatt. Verden går.. bakover?

 

xiaomi-mix-02.jpg

Kødder du eller? Sensor(er) og kamera ligger i bunnen på den telefonen.

Der den bør være. Nederste del går med til konnektoren på skjermen, derav tykkere ramme der. Altså godt design. Klart kan man ta det helt ned, men merk at denne delen ikke er en lomme, da den ikke er innpå skjermområdet. Du kan bruke hele skjermen i rektangulær form. At alle OS skal kaste bort plass fordi iOS opererer med busslomme blir for dumt. Rektangel gir valgfrihet som X og wayland skjønner, og ikke krangler med programvare.

 

Å skrive at Apple "populariserte" busslomme et noe broket ordvalg. Vel har de irritert flest, det skal de ha.

 

 

 

Jeg har fremdeles 5:4 (!), jeg kjøpte en 16:9, men sendte den tilbake igjen... Skulle ønske de hadde 1920x____ i 4:3-format, 19". Eller nei, 4K, 4:3, 19".

 

Folk hater fremdeles 16:9, tro meg. Alle jeg snakker med som bruker PCen til tekst (litteratur eller programmering) latterliggjør og hater fotsatt idiotien.

 

Huawei MateBook X kommer for øvrig med 3:2.

Ikke rart du mener 16:9 er for lite når du bruker 19 tommer. Til programmer skaffer du en 16:9 som kan roteres 90 grader. At man får mer spillerom på 4:3 er motsiende og sprøyt, man får flere linjer i høyden på en rotert 16:9 enn 4:3. Bare fordi du liker 4:3 betyr ikke at flere hater 16:9, er faktisk ikke uten grunn at 16:9 ble standard. Du får mer skjermplass, og det kan roteres uten å bli for svært.

Det er et økonomispørsmål også. Platene går opp i 16:9, blir svinn med 16:10 (som er det overlegent)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...