Gå til innhold

Diskusjon rundt Battlefield V


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3165

BFserien døde fullstendig med 'BF1' for meg. Jeg skjønner at de kom i en litt vanskelig situasjon, med to nærmest like utgivelser på rad (BF3/BF4). Men når BF3/4 var de beste noensinne i BFserien, og de så velger å kjøre skuta på grunn *til de grader* som de har gjort nå, så er det vanskelig å sympatisere med både Dice og EA. Da må de vel innse, på ett eller annet tidspunkt, at de har drept hele serien :(

Jeg rangerer ikke BF3 og iallefall ikke BF4 så høyt som deg.

BF4 var vel det BF-spillet som var mest ødelagt på release. 

Tror faktisk jeg har spilt både BF1 og BFV mer enn jeg gjorde BF4.

Forøvrig fullt klar over at BF4 oppleves veldig polert pdd., men tok lengre tid for BF4 å komme ditt enn hva BFV foreløpig har fått. 

 

Med det sagt, så foretrekker jeg absolutt de moderne spillene på et grunnleggende nivå, først og fremst pga. våpene blir så begrenset når det skal være tidsriktig, som nådde sin absolutt høyde i BF1 hvor det ikke fantes attachments, kun flere versjoner av det samme våpenet, hvor omtrent kun stats var forskjellen. 

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Firestorm er visstnok helt dødt i flere regioner.

Tenk hva som kunne vært, både i form hva annet utviklingstiden ellers kunne vært brukt på, og i form av at de hadde en del kul ideer, men bommet så latterlig på en del elementære ting.

Lootsystemet er en tragedie, og det skulle vært standalone F2P.

Sistnevnte, ene og alene for at det gjør det lettere å opprettholde en sunn spillerbase.

 

Har installert BF4 for første gang på lenge, faktisk ganske moro om man styrer unna Metro / Locker only serverne .

Håper virkelig neste BF blir en retur til nåtid / ikke så altfor fjern fremtid. 

Lenke til kommentar
An Update on this weeks Update - 4.2
renderTimingPixel.png

Ello folks -

Not wanting to sound too ridiculous on this one, but I wanted to hop in on the back of yesterdays post with an update on the 4.2 Update.

It will release this Thursday.

The update will require both Client and Server Updates, meaning that we're expecting some downtime during our usual update window. This is all slightly later that we intended, sorry for the delay on this.

We'll then be back with a second, and much smaller, update next week that has the sole purpose of enabling Marita. As soon as this second update has gone live, we'll put live a Marita focused playlist that rotates between Conquest, and Breakthrough (two rounds, one as Attacker, and one as Defender).

Tomorrow I'll be back with the full Update Notes for 4.2 and talk with you some more about what's new, changed, and coming for our 4.4 Update. On Monday next week, I'll then have an update that will confirm when to expect this second, much smaller, update, as well as confirmation on the release of the two New Elites.

In unrelated news, we'll also be extending Rush through to the start of the Marita playlist. As soon as /u/kenturrac is back off his Holidays I'll set up a dedicated thread for feedback on this. With the exception of oustanding issues (like spawning inside the 'MCOM'), the consensus is very much we've moved in the right direction with the recent changes to Rush. This is encouraging for us all, and will help us to better focus what's next for the mode.

Cheers - Freeman // PartWelsh

P.S. It's ridiculously hot this week. Please stay hydrated!

P.P.S. I've used the word 'Update' 14 times in this post. I hope never to beat this record.

 

 

https://www.reddit.com/r/BattlefieldV/comments/cgtt3w/an_update_on_this_weeks_update_42/

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
An Update on this weeks Update - 4.2

 

Håper vi får det store ørkenkartet snart på Conquest.. Begynner å bli en smule spør av all ventingen  :yucky:

 

 

Firestorm er visstnok helt dødt i flere regioner.

Tenk hva som kunne vært, både i form hva annet utviklingstiden ellers kunne vært brukt på, og i form av at de hadde en del kul ideer, men bommet så latterlig på en del elementære ting.

 

Ja, det er utrolig synd hvor mye ressurser EA sløste på denne modusen. Jeg synes det er kjempe gøy men definitivt noe jeg kunne overlevd å ikke hatt. 

 

Virker som Dice også har mindre ressurser på å patche spillet ellers er det bare utrolig vanskelig å fikse de siste bugsene som det nye kartet har produsert. 

 

Begynner virkelig å bli lei alle disse problemene.. Og at de ikke har fikset invisible buggen enda er helt utrolig. At det tok de såpass lang tid å fikse dette sier litt om hvor store problemet DICE virker å ha på utviklingsfronten.. Jeg lurer på om det er veldig mange erfarne utviklere som rett og slett har tatt hatten sin og gått. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har spilt en del som MG-mann siste dagene, og det som slår meg er at MG-mountingen i dette spillet er helt, helt bingo. Mest klønete og forjævlig jeg kan huske i ett BF spill? Har i grunn aldri spilt så my med de store MG'ene i dette spillet, men har mounting systemet vært så grusomt hele tiden?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Har spilt en del som MG-mann siste dagene, og det som slår meg er at MG-mountingen i dette spillet er helt, helt bingo. Mest klønete og forjævlig jeg kan huske i ett BF spill? Har i grunn aldri spilt så my med de store MG'ene i dette spillet, men har mounting systemet vært så grusomt hele tiden?

Nå er det lenge siden jeg har spilt, men i starten var det iallefall helt jævlig, og så kom den en patch som gjorde det betraktelig bedre en liten stund etter release. 

Mulig at det forsatt var jævlig, og jeg hadde bare en enda verre referanse. 

Det er og mulig de har klussa det til igjen. 

Lenke til kommentar

Er spillet fikset nå? Har hatt ei lang pause btw.
Spillte akkurat ei runde uten en eneste stutter med siste nvidia driveren :)

 

EDIT: Spillt noen runder nå og ytelsen er omsider topp, men spillet virker dødt! Regner med det er bedre på kveldstid, men det har uansett ikke vært noe problem tidligere.

Joiner en server så er det gjerne 25vs12 og finner du en semifull en så er det fullstendig enveiskjøring å neste runde er serveren tom.

 

Synd å si det, men med alt pisset som har plaget spillet så fortjener det å DØ! :ninja:

Nye CoD kan ikke komme fort nok..

Endret av Mumriken
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Satse på at EA ikke gir opp hele BF serien etter dette spillet. Er så mye som går galt for EA om dagen, er litt karma det der. Nå som CoD plutselig har like mange og mer spillere enn BF see jeg knapt en grunn til å spille dette bugga spillet.

 

COD har sikkert flere spillere nå, men det er ikke tilfellet om noen få måner, da de går over til neste spill. Battlefield har den unike egenskapen at folk forsetter å spille spillene flere år etter at de er lansert, det skjer sjeldent med COD fordi de ikke har dedikerte servere. 

 

Så påstanden du kommer med stemmer ikke helt. 

 

Kanskje det stemmer på konsoll men på PC er COD død etter få måner. 

Lenke til kommentar

Nå misforsto du greit, tenkte mer på at CoD som kommer i oktober har støtte for flere spillere i en og samme match enn hva BF har. Da ser jeg heller ikke noe poeng å sitte på BF, BF5 er en katastrofe og jeg elsker BF spillene. Midt oppi alle problemene begynner de å lansere elite skins, Det er skivebom

Endret av Johannes Entenmann
Lenke til kommentar

Nå misforsto du greit, tenkte mer på at CoD som kommer i oktober har støtte for flere spillere i en og samme match enn hva BF har. Da ser jeg heller ikke noe poeng å sitte på BF, BF5 er en katastrofe og jeg elsker BF spillene. Midt oppi alle problemene begynner de å lansere elite skins, Det er skivebom

No medic, no buy :D

Lenke til kommentar

Satse på at EA ikke gir opp hele BF serien etter dette spillet. Er så mye som går galt for EA om dagen, er litt karma det der. Nå som CoD plutselig har like mange og mer spillere enn BF see jeg knapt en grunn til å spille dette bugga spillet.

Håper dette er en god anledning for dem til å gå i seg selv og legge litt ekstra i neste iterasjon.

 

Kanskje er det også en påminner om at habdicappede kvinner i liten grad selger WW2-spill, og at å kalle fans som ikke liker slikt ‘uneducated’ og be dem ikke kjøpe spillet er en dårlig markedsføringsstrategi :p

Lenke til kommentar

Kanskje er det også en påminner om at habdicappede kvinner i liten grad selger WW2-spill, og at å kalle fans som ikke liker slikt ‘uneducated’ og be dem ikke kjøpe spillet er en dårlig markedsføringsstrategi :p

Nå har vel ikke de problemene som kom ved starten noe særlig å si for hvordan det siste året har gått i henhold til BFV. Hvis de bare hadde fortsatt å gi ut mange gode kart og våpen og ikke ødelegge ting ved hver patch så hadde alt vært fint. Mangel på innhold, og feil fokus på det lille innholdet som kommer, har vært det største problemet. I tillegg til drøssevis med bugs og slikt (selv om det ikke er det verste for min del).

 

Hysteriet rundt launch-traileren ga seg vel ganske kjapt

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Lurer på om sinte pc spillere er like sinte og utilgivelige i det virkelige liv?

99% av de som er "sinte" har aldri spillt et Battlefield spill :D

 

Det er slik internett 2019 er. Altså de som klager på ting hadde aldri tenkt å kjøpe produktet uansett, eller spillet i denne sammenheng.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå har vel ikke de problemene som kom ved starten noe særlig å si for hvordan det siste året har gått i henhold til BFV. Hvis de bare hadde fortsatt å gi ut mange gode kart og våpen og ikke ødelegge ting ved hver patch så hadde alt vært fint. Mangel på innhold, og feil fokus på det lille innholdet som kommer, har vært det største problemet. I tillegg til drøssevis med bugs og slikt (selv om det ikke er det verste for min del).

 

Hysteriet rundt launch-traileren ga seg vel ganske kjapt

De har nok hatt en del å si for salgstallene.

Lenke til kommentar

BFV føles ut som et haste prosjekt, så håper DICE for lov å ta seg tid til å lage et skikkelig BF spill igjen.

Går noen rykter om at de bare hadde 12-16 måneder på seg for å gjøre ferdig BFV, å da blir jo resultatet deretter med utallige bugs og mangel på innhold. Fokuset har også vært litt feil når de presser ut kosmetiske ting før de fikser selve spillet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...