Gå til innhold

Diskusjon rundt Battlefield V


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke testet det nye anti-luft våpenet for infanteri før i dag. Det er jo helt hinsidig herlig :D

 

Må si Iwo Jima kartet er en helt utrolig opplevelse altså. Må være det feteste jeg har opplevd i BFV. Tenk om DICE bare kunne gjort AKKURAT slik som dette i fra lanseringen av når de fablet om en «immersive WW2» opplevelse, og tryna.

 

Da hadde det vært andre boller :wee:

 

Dagens quote fra chatten :

 

“ Since when did women serve in the Imperial army?”

 

“Since Halloween 2019”

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke sett traileren til Pacific før nå, men dette så jo utrolig bra ut og nesten som et helt annet spill. Også interessant å se at de i så stor grad legger opp til uniformitet og noenlunde autentisitet. Går likevel ut fra at mye av dette kun er tilfelle i traileren, og at i selve spillet er det like mye fiffige kostymer? 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Ikke sett traileren til Pacific før nå, men dette så jo utrolig bra ut og nesten som et helt annet spill. Også interessant å se at de i så stor grad legger opp til uniformitet og noenlunde autentisitet. Går likevel ut fra at mye av dette kun er tilfelle i traileren, og at i selve spillet er det like mye fiffige kostymer?

Akkurat nå er det faktisk bare et Halloween kostyme du kan bruke. Og det blender greit inn synes jeg.

Lenke til kommentar

Nja syns jeg såg noe skins på etter eller annet våpen der, så ville ikke være for trygg på akkurat den :p Og damer er fortsatt ett valg om du ikke tåler det :)

 

Men denne pakken føles helt annerledes og bra i forhold til alt de andre syns jeg. Mer genuint og korrekt. Hinsidig fete maps, og Wake Island blir jo trusesprut når det kommer :wee:

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nja syns jeg såg noe skins på etter eller annet våpen der, så ville ikke være for trygg på akkurat den :p Og damer er fortsatt ett valg om du ikke tåler det :)

 

Men denne pakken føles helt annerledes og bra i forhold til alt de andre syns jeg. Mer genuint og korrekt. Hinsidig fete maps, og Wake Island blir jo trusesprut når det kommer :wee:

Ja dette så i det hele tatt veldig lovende ut. Spørs om jeg ikke må hive meg på snart likevel :p

 

Ellers er jo dette gode signaler med tanke på BF6. Regner med de har gjort seg noen erfaringer og vet hva de skal unngå neste gang. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Ellers er jo dette gode signaler med tanke på BF6. Regner med de har gjort seg noen erfaringer og vet hva de skal unngå neste gang. 

 

Håper de fortsetter med å gjøre alt innhold gratis, bare at de tar seg enda bedre tid med å utvikle det. Er utrolig kjedelig når de er så utrolig dårlig å kommunisere som de har vært med BF5. 

 

Jeg har i grunnen ingenting imot kosmetikk. 

Lenke til kommentar

Alle våpen+skins fra "hovedspillet" kan brukes i pacific, men du har nye soldater slik at uniformene som man har unlocket til axis og allies overføres ikke til japan og usa. De har 2-3 man kan velge mellom også er det vel 3-4 å låse opp gjennom tides of war.

 

Synes generelt Dice har vært flinke til å holde skins troverdige. Det er et par av de som er litt out there, men ikke no som er helt galskap. Har inntrykk at det ikke er så mange som bruker gullskins og det er strengt tatt ikke så lett å legge merke til i kampens hete.

 

Har bare fått testet ei runde pr map. Var Japan aka defense begge rundene. Synes Iwo var grise rått, men det andre kartet var ganske kult det og. Jeg foretrekker egentlig conquest, så må få prøvd det i løpet av helga. 

Lenke til kommentar

Begge kartene er skikkelig gode, både i conquest og breakthrough. Spillet føles mye mer komplett nå! Like gøy både å angripe som amerikaner, og å forsvare som japaner. Iwo Jima er perfekt balansert både med store, åpne områder, skyttergraver, bunkere, huler og fjell. Leste fra en utvikler at kartets spillbare område er over 70% av Iwo Jimas reelle størrelse.

 

Om ikke så altfor lenge kommer Wake Island også. En Battlefield-favoritt for mange. Håper på et kart til, kanskje basert på Okinawa eller Guadalcanal, gjerne noe som er litt mindre åpent og med tett jungel. Det hadde vært kult.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Begge kartene er skikkelig gode, både i conquest og breakthrough. Spillet føles mye mer komplett nå! Like gøy både å angripe som amerikaner, og å forsvare som japaner. Iwo Jima er perfekt balansert både med store, åpne områder, skyttergraver, bunkere, huler og fjell. Leste fra en utvikler at kartets spillbare område er over 70% av Iwo Jimas reelle størrelse.

 

Om ikke så altfor lenge kommer Wake Island også. En Battlefield-favoritt for mange. Håper på et kart til, kanskje basert på Okinawa eller Guadalcanal, gjerne noe som er litt mindre åpent og med tett jungel. Det hadde vært kult.

Iwo Jima er ikke store øyen, helt sprøtt å tenke på hva de som kriget der i over en hel måned gikk igjennom. 

Lenke til kommentar

Så grenseløst brutalt at et spill som Battlefield ikke kan gi det rettferdighet sånn sett ja. Føler likevel at BFV er blant underholdningsproduktene som best "skildrer" kampene der, sammen med Letters from Iwo Jima. En vulkansk øy stinkende av sulfur, uten drikkevann og minimalt med dekning. Mange japanske soldater tørstet ihjel da forsyningene stoppet opp. Det som ikke er med i spillet er amerikanernes høyre invasjonsflanke som det blir sagt at de verste kampene fant sted, rundt gruvene. Amerikanerne hadde visst tapstall opp mot 83% der.

 

Det samme gjelder forsåvidt Guadalcanal og flere av de andre øyene, som var minst like jævlig og varte mye lenger. 

 

En ting som er sikkert, det er at historisk kontekst i spillet er viktig og de bør DICE ha skjønt med responsen på denne oppdateringen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...