Gå til innhold

Diskusjon rundt Battlefield V


Anbefalte innlegg

Ja, dag 1 produktet fra Dice har rett og slett vært for dårlig over en lang tid nå.

Føler det henger sammen med at de nå har gitt ut Battlefront det året det ikke har vært Battlefield. 

Kan være et poeng det. Ser frem til et potensielt BC3, det gir litt mer spillerom for Dice, men spørsmålet er jo om Dice i det hele tatt har i seg å lage BF spillet vi alle venter på :p

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+3165

Får se positivt på det, Dice må ikke pushe ut nok et spill til høsten, sånn som trenden har vært de siste årene. 

Mulig neste BF faktisk får litt skikkelig utviklingstid.

Lenke til kommentar

Gjør det ikke mindre sant :p Tvert i mot. Trist å se DICE sin utvikling.

Ja vi i BF klanen er frustrerte, men vi spiller stadig BF V fordeom. Det finnes jo ikkje noe som kan erstatte Battlefield annet enn eldre battlefieldspill. Derfor har jeg BF 3 også, som jeg har spillt i det siste.

Lenke til kommentar

Noen er jo forsatt på den rosa skyen og ikke ser at BF5 er i store problemer. Virker ut som Dice har mistet det helt. Er absolutt null hype rundt spillet, kan faktisk ikke huske et BF spill med mindre hype enn dette. Jeg er nå ferdig med dette spillet, får se hva de klarer å få til på neste spill om EA lar de gi ut enda et.

Endret av Johannes Entenmann
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå er det ikke meningen å være på den fine rosa skyen du beskriver, for jeg ser helt klart hvordan Dice har tråkket i salaten sikkert 20 ganger siden spillet ble avslørt :p

 

men når var sist et BF spill hadde "hype" 6 måneder+ etter release.  BF3 og BF4 fikk kanskje små krampetrekninger hver gang det kom en DLC, men lets face it BF har aldri vært CS eller Quake. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Synes de kunne ha fått på plass CTE igjen, så kunne de testet ut patcher og nye updates der før det blir introdusert til main game.

Da hadde man sluppet å være Beta testere over et halvt år etter release.

Ja, og så kan de låse CTE tilgangen bak en betalingsmur, slik at vi kan betale for å gjøre jobben deres!  :wee:

Lenke til kommentar

Om Battlefield skal overleve en utgivelse til er de avhengig av å ta seg litt tid før neste spill.

 

Under et år mellom hvert spill siden Hardline har virkelig satt preg på sluttproduktene. Og jeg tror folk snart er lei.

 

Men så er det ikke til å stikke under en stol at jeg kjenner på skadefryd når jeg ser at handlinger og valg har fått konsekvenser for dem.

Lenke til kommentar

Jeg tror noe av det viktigste DICE og EA kan gjøre ved neste utgivelse er å ha en visjon og et konsept som samsvarer med det kjernen av fansen ønsker og som skaper entusiasme rundt spillet. Å ta serien tilbake til røttene var en gyllen mulighet til å gjøre nettopp dette, men det de viste frem innledningsvis var så langt fra det spillerne ønsket, og måten de taklet kritikk på var så arrogant, at de aldri klarte å hente seg helt inn. Når mange var så negative til prosjektet ender en nok også opp med at feil og mangler får mye større oppmerksomhet enn om mange var entusiastiske, og de relativt sett dårligere salgstallene påvirker sikkert også ressursene de har til rådighet. Så skal en ikke se bort ifra at det har vært utfordrende å oppdage såpass sent i produksjonen at ens egen visjon for spillet overhodet ikke var det samme som fansen ønsket, med de konsekvenser det har for videre utvikling. 

Lenke til kommentar

For min del er jeg uinteressert i historie i et Battlefield-spill. Jeg vil ha en multiplayer som jeg kan bruke hundrevis av timer på og er mest mulig lytefri. Og for min del er det mest givende å spille noe som er nært opptil nåtid.

Det er nok der mye av problemet ligger. For de som bryr seg om historie, ‘tilbake til røttene’ osv. var jallaretningen de presenterte krise. For de som ønsket nåtid var ‘tilbake til røttene uinteressant og for de som ønsket ‘league of legends’ fantes det bedre alternativer.

 

De virker å ha endt opp med å tilfredsstille veldig få.

Lenke til kommentar

Noen er jo forsatt på den rosa skyen og ikke ser at BF5 er i store problemer. Virker ut som Dice har mistet det helt. Er absolutt null hype rundt spillet, kan faktisk ikke huske et BF spill med mindre hype enn dette. Jeg er nå ferdig med dette spillet, får se hva de klarer å få til på neste spill om EA lar de gi ut enda et.

BFserien døde fullstendig med 'BF1' for meg. Jeg skjønner at de kom i en litt vanskelig situasjon, med to nærmest like utgivelser på rad (BF3/BF4). Men når BF3/4 var de beste noensinne i BFserien, og de så velger å kjøre skuta på grunn *til de grader* som de har gjort nå, så er det vanskelig å sympatisere med både Dice og EA. Da må de vel innse, på ett eller annet tidspunkt, at de har drept hele serien :(
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...