Gå til innhold

– Nå produserer vi over 500 biler om dagen


Anbefalte innlegg

Ingen som vil anta leveringstid for de som ikke har bestilt i norge?

Tror ikke model 3 vil selges med 1-2 uke leveringstid på ganske lenge?

 

Når det skjer bør de som har model S eller X selge bort bilen på finn ellers er den lite verdt.

 

Det jeg lurer på allermest er hvor mye det vil koste å fjerne ratt og pendaler på model 3 hvis man vil ha den helt selvkjørende vi er ikke kommet på nivå 3 ennå (Level 3 ("eyes off")

Endret av LMH1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen som vil anta leveringstid for de som ikke har bestilt i norge?

Tror ikke model 3 vil selges med 1-2 uke leveringstid på ganske lenge?

 

Når det skjer bør de som har model S eller X selge bort bilen på finn ellers er den lite verdt.

 

Det jeg lurer på allermest er hvor mye det vil koste å fjerne ratt og pendaler på model 3 hvis man vil ha den helt selvkjørende vi er ikke kommet på nivå 3 ennå (Level 3 ("eyes off")

 

What? 1-2 ukers leveringstid? Hva for bil er det som blir levert på så kort tid? Når de har fått levert forhåndsbestillingene, så vil jeg tippe at det tar rundt 3-4 måneder å få levert en Model 3 (som med Model S/X i dag). 

 

Model 3 er ikke nødvendigvis bedre enn verken S eller X. Spesielt ikke X. Det er forskjellige biler. Samme som at en som kjører BMW 5-serie ikke vil kjøpe 3-serie bare fordi den har like kraftig motor og er rimeligere.

 

Jeg har en S, og kunne aldri tenke meg å bytte den til en Model 3. Det kan dog tenkes at dersom behovet i familien endres, så vil vi supplere med en Model 3. Men slik er ikke behovet i dag, så da holder det med en bil. Men, den må ha bra med plass, god rekkevidde og god komfort for å kunne ta 4 på ferie.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis de klarer å produsere 20000 biler i mnd, tar det nærmere 2 år før forhåndsbestillingene er ute på gata, og regner vel med at de får inn bestillinger i mellomtiden - noe som igjen betyr at denne bilen ikke blir noe lagervare akkurat.

Neste år skal de øke til 10.000 Model 3 per uke eller 40.000 Model 3 per måned. Da faller køen til 1 år. Og det vil nok være en del som kanselerer reservasjonene også.

 

Jeg tror ventetiden for nye reservasjoner er under 6 måneder i slutten av 2019, og at den blir der.

Lenke til kommentar

Model 3 er ikke nødvendigvis bedre enn verken S eller X. Spesielt ikke X. Det er forskjellige biler. Samme som at en som kjører BMW 5-serie ikke vil kjøpe 3-serie bare fordi den har like kraftig motor og er rimeligere.

 

Jeg har en S, og kunne aldri tenke meg å bytte den til en Model 3. Det kan dog tenkes at dersom behovet i familien endres, så vil vi supplere med en Model 3. Men slik er ikke behovet i dag, så da holder det med en bil. Men, den må ha bra med plass, god rekkevidde og god komfort for å kunne ta 4 på ferie.

Grunnen for de fleste kjøper Model S\X brukt er vel mest fordi model 3 har så langt leveringstid, det er fordel for de som skal selge fordi da kan de redusere nyprisen med 50 000-100 000 kr hvis det er brukt 1-2 år. Ganske lite verditap.

Men så sant det finnes alternativer tror jeg model S\X faller fort i verdi.

Lenke til kommentar

 

Model 3 er ikke nødvendigvis bedre enn verken S eller X. Spesielt ikke X. Det er forskjellige biler. Samme som at en som kjører BMW 5-serie ikke vil kjøpe 3-serie bare fordi den har like kraftig motor og er rimeligere.

 

Jeg har en S, og kunne aldri tenke meg å bytte den til en Model 3. Det kan dog tenkes at dersom behovet i familien endres, så vil vi supplere med en Model 3. Men slik er ikke behovet i dag, så da holder det med en bil. Men, den må ha bra med plass, god rekkevidde og god komfort for å kunne ta 4 på ferie.

Grunnen for de fleste kjøper Model S\X brukt er vel mest fordi model 3 har så langt leveringstid, det er fordel for de som skal selge fordi da kan de redusere nyprisen med 50 000-100 000 kr hvis det er brukt 1-2 år. Ganske lite verditap.

Men så sant det finnes alternativer tror jeg model S\X faller fort i verdi.

 

 

Må være i din omgangskrets. Jeg er snart 40 selv, og det er ingen i min omgangskrets med S og X som kunne tenke seg en 3 istedet. Den er for liten. Både S og X kan ta over som familiebil i utrolig mange tilfeller. 3 blir fort for liten. Men, for en bil nr 2, så vil den være et veldig godt kjøp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Model X har ikke samme skjerm men enig angånde model 3 virker litt liten hvis den er mindre en model S.

 

Problemet er konkuransen ikke er særlig god på grunn av leveringsproblemer.

Tesla halverer leveringstiden på Model 3

 

Men en ting som er veldig komisk topp modell 3 vil koste 666 000 kr i norge?

Kun 150 000 kr billigere en toppmodell x ?

Tesla Model X

Tesla Model X 75D, 4WD, 6-s, Premium, 22"Svart Onyx, AutoPilot, 2017, 4 070 km, kr 813 000,-

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men en ting som er veldig komisk topp modell 3 vil koste 666 000 kr i norge?

Kun 150 000 kr billigere en toppmodell x ?

Tesla Model X

Tesla Model X 75D, 4WD, 6-s, Premium, 22"Svart Onyx, AutoPilot, 2017, 4 070 km, kr 813 000,-

Toppmodell Model 3 gjør 0-60 mph på 3,5 sekunder mens X75D gjør samme øvelse på 4,9 sekunder. 1,4 sekunder er mye. Model 3 har også 310 miles rekkevidde mens X75D har 237 miles. Og så sammenligner du nybil mot bruktbil!.

 

Man snakker i all hovedsak om helt forskjellige bilkjøpere som går for de forskjellige bilene.

Lenke til kommentar

 

 

Model 3 er ikke nødvendigvis bedre enn verken S eller X. Spesielt ikke X. Det er forskjellige biler. Samme som at en som kjører BMW 5-serie ikke vil kjøpe 3-serie bare fordi den har like kraftig motor og er rimeligere.

 

Jeg har en S, og kunne aldri tenke meg å bytte den til en Model 3. Det kan dog tenkes at dersom behovet i familien endres, så vil vi supplere med en Model 3. Men slik er ikke behovet i dag, så da holder det med en bil. Men, den må ha bra med plass, god rekkevidde og god komfort for å kunne ta 4 på ferie.

Grunnen for de fleste kjøper Model S\X brukt er vel mest fordi model 3 har så langt leveringstid, det er fordel for de som skal selge fordi da kan de redusere nyprisen med 50 000-100 000 kr hvis det er brukt 1-2 år. Ganske lite verditap.

Men så sant det finnes alternativer tror jeg model S\X faller fort i verdi.

 

 

Må være i din omgangskrets. Jeg er snart 40 selv, og det er ingen i min omgangskrets med S og X som kunne tenke seg en 3 istedet. Den er for liten. Både S og X kan ta over som familiebil i utrolig mange tilfeller. 3 blir fort for liten. Men, for en bil nr 2, så vil den være et veldig godt kjøp.

 

 

TMS og TMX er helt klart større enn TM3, men det er jammen prislappen også. Og får den i praksis like "stort" eller større bagasjerom enn en 3-serie som den satser på å konkurrere mot, og at på til med en åpning som er lettere å putte store kofferter inn i og i tillegg til en frunk som kan ta noen bæreposer med last i tillegg, så vil den være mer enn god nok som familiebil for mange. Og for de som ikke finner det passelig, så forventer ihvertfall jeg at TMY som kommer litt senere, har akkurat den ekstra plassen som trengs.

 

NB! Ser at 3-serie sedan oppgis til alt fra 440-480 liter, litt avhengig av årsmodell, men sammenligner jeg min brors 3-serie fra 2011 mot min gamle 2003-modell Mitsubishi Carisma hatchback, som visstnok bare hadde 435 liter, så må det være noe alvorlig galt med målbåndene i Bayern. Den bilen er en knøtt i bagasjeplass mot gamlebilen min.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For å ikke snakke om:

Tesla Model 3: Consumer Reports slakter Tesla Model 3-bremsene

Etter Elon Musks Twitter-opptur i helga kom USA mest anerkjente forbrukermagasin med nedslående resultater om Model 3.

 

Slik er det å forte seg å få flere biler ut på veien sikkerheten blir dårlig, tesla sjefen skylder på firmware oppdatering som er årsaken.

Hva med dette? Bilen som ble testet skal ha vært en av de tidligst produserte bilene, og så kan det fikses uten å måtte kalle inn til service.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor du er så ivrig etter å slenge dritt om Tesla hele tiden. Spesielt siden dette er diskutert til døde i andre tråder alt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...