Gå til innhold

ANBEFALING: Vi har gjort over 1000 tester – Dette er de beste grafikkortene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jo, hvem kjøper GTX 1050 TI i dag? Vertfall seriøse gamere?

Man må minst ha GTX 1080 for å kalle seg gamer i dag.

 

Kunne ønske det fantes billig alternativ, muligens GTX 1150 TI oc vil ligge på GTX 1070 nivå.

Hvis den da koster under 3000 kr er det bra kjøp.

 

Faktisk er R9 290x eller 390x bedre kjøp på bruktmarkedet en det AMD RX 580 er. Er vel ikke så mye bedre. Med tanke på prisforskjellene.

http://gpu.userbenchmark.com/Compare/AMD-RX-580-vs-AMD-R9-280X/3923vs2192

Endret av LMH1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å invistere i et kostbart skjermkort i dag (til priser som er over hva de kostet ved release) syns jeg er et dårlig råd hvis du ikke begynner helt fra bunn og må kjøpe alt nytt.
Jeg kjøpte mitt 1080 i 2016 for 6200,- syntes det var i dyreste laget , tilsvarende kort koster nå for tiden 6400,- .
Rådet burde være å vente på neste generasjon som lanseres om ikke alt for lang tid.

Endret av per parker
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ser ut som alle har priset seg etter FPS.

 

Litt synd for AMD da fordelen med kortene deres blir da slått av nvidia 1060 og 1070 for alle som vil ha rimelige gode kort.

 

Vil jo alltid velge Nvidia kort pga bedre drivere, men hadde amd lagt seg lavere i pris, så ville de jo solgt fordi folk vil ha det best ytende korte også i forhold til hva de må betale, og vil da være villig til å ta risken med driverne.

Lenke til kommentar

Jo, hvem kjøper GTX 1050 TI i dag? Vertfall seriøse gamere?

Man må minst ha GTX 1080 for å kalle seg gamer i dag.

 

Kunne ønske det fantes billig alternativ, muligens GTX 1150 TI oc vil ligge på GTX 1070 nivå.

Hvis den da koster under 3000 kr er det bra kjøp.

 

Faktisk er R9 290x eller 390x bedre kjøp på bruktmarkedet en det AMD RX 580 er. Er vel ikke så mye bedre. Med tanke på prisforskjellene.

http://gpu.userbenchmark.com/Compare/AMD-RX-580-vs-AMD-R9-280X/3923vs2192

 

1060 og 1070 er gode spill for folk som spiller i HD.

 

Selv jeg har Titan-XP, men selv jeg kunne klart meg fint med 1070..

 

Spiller lite 4k spill pga ytelsen er enda litt for lav, og er ikke interesert i å høre viftestøy eller ha varmt rom i sommer (greit nok om vinteren).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jo, hvem kjøper GTX 1050 TI i dag? Vertfall seriøse gamere?

Man må minst ha GTX 1080 for å kalle seg gamer i dag.

 

Kunne ønske det fantes billig alternativ, muligens GTX 1150 TI oc vil ligge på GTX 1070 nivå.

Hvis den da koster under 3000 kr er det bra kjøp.

 

Faktisk er R9 290x eller 390x bedre kjøp på bruktmarkedet en det AMD RX 580 er. Er vel ikke så mye bedre. Med tanke på prisforskjellene.

http://gpu.userbenchmark.com/Compare/AMD-RX-580-vs-AMD-R9-280X/3923vs2192

 

Vet fortsatt ikke hvorvidt man bør svare LMH1 på sånt - men hvordan kan du påstå at ''Man må minst ha GTX 1080 for å kalle seg gamer i dag.''

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jo, hvem kjøper GTX 1050 TI i dag? Vertfall seriøse gamere?

Man må minst ha GTX 1080 for å kalle seg gamer i dag.

 

Kunne ønske det fantes billig alternativ, muligens GTX 1150 TI oc vil ligge på GTX 1070 nivå.

Hvis den da koster under 3000 kr er det bra kjøp.

 

Faktisk er R9 290x eller 390x bedre kjøp på bruktmarkedet en det AMD RX 580 er. Er vel ikke så mye bedre. Med tanke på prisforskjellene.

http://gpu.userbenchmark.com/Compare/AMD-RX-580-vs-AMD-R9-280X/3923vs2192

 

Hvorfor snakker du om pris på grafikkort som er under 1080 Ti når du samtidig mener at ingen er en seriøs gamer om de eier noe mindreverdig?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jo, hvem kjøper GTX 1050 TI i dag? Vertfall seriøse gamere?

Man må minst ha GTX 1080 for å kalle seg gamer i dag.

 

 

Vet egentlig ikke om jeg skal svare men here we go...

 

Ærlig talt, fleste parten eller et større antall folk kjøper jo 1070 og under og er veldig seriøse gamere.

Greit nok å være en entusiast og kjøper det beste, men en gamer har vel flere timer bak rattet med more or less money spent.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bruker fortsatt Asus Gtx 970 Strix, i lag med en gammel I5 3570k. Fungerer veldig bra fortsatt i det meste av spill (Pubg, Battlefield4, Star wars Battlefront, Fortinite, Far Cry 5 +++

 

Bruker det samme kortet og det er ganske lite som jeg må jekke ned fra high i fullHD
Lenke til kommentar

Ser ut som alle har priset seg etter FPS.

 

Litt synd for AMD da fordelen med kortene deres blir da slått av nvidia 1060 og 1070 for alle som vil ha rimelige gode kort.

 

Vil jo alltid velge Nvidia kort pga bedre drivere, men hadde amd lagt seg lavere i pris, så ville de jo solgt fordi folk vil ha det best ytende korte også i forhold til hva de må betale, og vil da være villig til å ta risken med driverne.

 

 

Risken med driverne?

Lever vi i 2008 nå?

Det er jo ett "ikke problem" ikke noe mer enn hva nvidia har, fordelen er noen men ikke mange.

Freesync.

Open source fungerende høyt ytende linux drivere og generell linux support.

 

Det er 2 av noen små goder jeg har funnet med amd kort, men driverne er iallefall ikke ett minus! det tilhører ett annet tiår.

At de ikke har klart å lage ordentlig bra hardware de siste 1.5 åra er ett annet problem dog.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...