Gå til innhold

Post Scriptum beskrevet som WW2 Squad


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rapporter tilbake dere som spiller. Er i utgangspunktet veldig gira på et sånt spill, men synes PR og squad i en del tilfeller ble litt for ‘seriøst’ (krav om mic osv.) til at jeg hang meg på.

 

Ha det er akurat det som stoppet meg fra  spille SQUAD, har spillet men aldri kommet lengre enn fireing range.

Med tidvis "telefon vegring" blir dette overført til Mic, og har aldir brukt mic i spill bortsett fra å snakke med folk jeg kjenner godt. 

Men med WW2 som tema skal jeg prøve meg på dette spillet, det er jo gambling for jeg vet ikke om jeg faktisk liker spillet, selv om jeg liker konseptet og det jeg har sett selv, spillet er sikkert bra, men er det noe for meg?

 

PS. Er også usikker på om mitt G35 headset funker, den har blitt litt rar på sine gamle dager og i visse spill/visse youtube videoer nekter den å la meg høre på lyd. Så jeg aner ikke om jeg får lyd på PS eller om Micen en gang faktisk fungerer.

 

Men nå er det ca. 1 time til testen begynner så finner vel ut av det.

Lenke til kommentar

Helt nederst i bunnen er det EU 4

Men spillet bygger hovedsaklig på Squad sin veldig modifiserte versjon av EU4.

Spillet begynte livet som mod til Squad, men moden kom aldri ut av små testing, og de lagde sitt egent utvikler firma og gjorde det til sitt egent, spill, men spillet er gitt ut av de som lager Squad, det er tett samarbeid mellom de. 

 

Nå er jeg tilbake fra litt over en og en halv time med testing. 

 

Jeg brurde helt klart "trent" litt med å spille RO2 litt først, et par ganger glemte å lade bolten på rifla mi.

 

På de 90 minuttene, vet jeg at jeg drepte 4 tyskere pluss et par tre til som jeg kanskje kanskje ikke drepte. 

 

Jeg hadde også gleden av å løpe i 5 minutter til fronten før jeg fikk en kule i hode med en gang. 

Det er ikke lett å holde overskikten, kartene er store, det er mye vegitasjon. 

Det er også nesten umulig å treffe fra hofta, jeg var i et hus, og en tysker kommer inn døra jeg skyter fra hofta, han skyter fra hofta, vi begge bommer, jeg tar frem revolveren og fyrer løs og treffer han et par ganger uten at han dør, jeg drar frem rifla igjen og lader den og da kaster den frekke tyskeren inn en granat, så jeg løper ut av rommet og får skutt tyskeren mens granaten gikk av i det andre rommet, jeg følte meg ikke proff selv om jeg vant den kampen...

 

Beste delen var et eventyr på ca. 10 minutter hvor jeg og 4 andre havnet sammen, først dukker det opp en Panther, og vi må sitte i buskene og vente til den kjører av gårde, så løper vi over en eng hvor en MG42 åper ild på oss, vi kaster oss over et stein gjerde, da mista vi en. vi krabber langs gjerdet, vår Bren grunner prøver å stikke hode opp, men det nytter ikke, så vi bare pælmer alt vi har av granater både splint granater og røyk granater, også løper vi får det, MGen sluttet å skyte, om den bare flytta på seg eller om granatene våres tok den vet vi ikke, vi kom til et hus, hvor jeg så en tysk offiser med kikkert, han fikk et skudd i brystet av meg og falt om, men så ble huset angrept, jeg fikk plaffa ned en siste før jeg falt om. 

Endret av Gunfreak
Lenke til kommentar

Vel jeg hadde vist flaks første gangen, nå kommer ikke jeg inn, det står servere har 70-80 spillere, men når jeg kommer inn er det bare 2-3 spillere og så krasjer serveren etter kort tid. 

Jeg får også enrome ping spikes(opp mot 400-500) Men det kan være min elendige wfi fi dongle og ikke spillet.

Lenke til kommentar

Da har jeg passert 5 time i spillet, disse 5 timene er egentlig bare fra 2 skikkelige spill fra start til slutt. Kanskje 20 minutter er fra spill som jeg kommer helt i slutten på eller ting ikke funker.

 

Flere kule opplevelser, som da en stakkars tysk Mobile spawn point(MSP) kom kjørende opp veien og jeg og en annen med Bren guns bare åpnet ild på den, og andre med rifler og stens joina. 

 

Bagget min første tanks, Tanks er utrolig sårbare for infanteri når de har anti tanks våpen. Jeg bare sto på andre siden av en hekk og fryte av 2 skudd, tanksen ante ikke hvor jeg var.

 

 

 

33434383_10155913916934160_4147554698322

 

 

Derimot føler man seg jævlig sårbare ovenfor tanks når man ikke har noe å ta de med.

Heldigvis er det relativt lett å gjemme seg for tanks.

 

33573937_10155913916714160_3019152599367

 

Ah en fredig eng man kan sette seg ned i og meditere.

33534202_10155913917159160_4899623787047

 

There goes our tank suport.

33594515_10155913916469160_8052310677743

 

Never mind there goes their tank suport too.

33634200_10155913916694160_7564751015413

 

Jeg fant også ut at man føler seg jævlig sårbar med Sten, selv på ganske kloss hold er det ikke lett å treffe.

 

Nå som jeg har spilt litt, syns jeg det er greit å si hvordan spillet er i forhold til RO2/RS.

Spillet er et par hakk mer realitisk, du har mer masse i kroppen, tar lengre tid å reise seg osv. og så klart du kan ikke spawne på SL, men må bruke disse MSP. Man ser faktisk ut til å tåle mer enn i RO2, men det er kanskje rekkeviden, det er overaskende mange ganger jeg har blitt skutt uten å dø, også på kloss hold. Det sagt er ofte 1 skudd fra rifle bra nok, og 2-3 maskinpisol gjør jobben ofte også. 

Men den største forskjellemn er jo kartene, de er enrome, mens i RO2 er det jo klassiske "Team death map kart"(om noe større) Man vet alltid hvor fienden er, man vet hvor chock points  er osv.

Ikke her, det er ingen "no go zoner" man kan godt ligge en km bak fiendens linjer og snipe når de løper for bi. Man må også holde øye med kartet, på de bildene ved broen med ekploderende tanks, var det flere av oss som forventet å se flere tyskere, men pluttselig ser vi tyskerne driver å tar neste capture point, mens vi bare satt med fingra i rompa og ventet på feil sted. 

 

Det er gøy spill, liker du RO2/RS vil du mest sannsynlig like dette, ja det er enda mer mot det realistiske, men ikke så mye at du ikke vil føle deg hjemme.

 

 

Ellers har det hvert like Mic bruk, ser ut som man må bruke egent program fordi in game micen blir ikke brukt mye, bortsett fra "local" hvor du snakker med de få rundt deg. (brukes hovedsaklig når medics ber deg ligge stille så de kan bandasjere deg) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fin oppsummering gunfreak, spørs om jeg må hive meg på selv etterhvert da det går veldig mye i RO2/RS her i gården.

 

 

Lurer litt på hvor kaptosk det blir uten mic eller om det funker greit? En ting jeg liker godt med RO er at en får samlet striden ganske mye, slik at alle roller er innvolvert og lagsvåpen får en avgjørende rolle. Hvordan er dette i post scriptum med så store kart?

Lenke til kommentar

Fin oppsummering gunfreak, spørs om jeg må hive meg på selv etterhvert da det går veldig mye i RO2/RS her i gården.

 

 

Lurer litt på hvor kaptosk det blir uten mic eller om det funker greit? En ting jeg liker godt med RO er at en får samlet striden ganske mye, slik at alle roller er innvolvert og lagsvåpen får en avgjørende rolle. Hvordan er dette i post scriptum med så store kart?

 

Det er desverre mangel på dette så langt, det er ikke like "automatisk" som i RO/RS, mye fordi du ikke spawner på SL, 

Og uten at folk bruker mic er det vanskelig å samrebeide, jeg håper dette blir bedre senere, jeg tror det er mange tilfeldige som prøver spillet uten å helt vite hva de går til, men samtidig ser jeg ikke så mange "hodeløse kyllinger" der virker som de fleste skjønner litt hvordan man skal spille.  

Et problem er at mister man et MSP kan det ta lang tid å å komme seg til neste objective. Men dette er jo en del av spillet, å ta ut fiendens MSP for å få et taktisk fordel. 

Så litt tidlig å si hvor lett spillet gjør det å samarbeide, så langt i dag har jeg nesten bare spilt i med en løs gruppe, delvis sammarbeid, men ikke skikkelig bra samarbeid, med unntak av de 10 minutte jeg var sammen med de 4. 

Jeg hører fremdles ikke noe fra andre enn de på "local" mic, Jeg hører ikke noe på Section channel eller team channel. Men jeg vet ikke om det er spillet eller min feilende mic. 

Lenke til kommentar

Fikk faktisk 3 relativt effektive timer i spillet i dag selv, utrolig vanskelig, men samtidig så er det vannvittig tilfredsstillende å være delaktig i ett godt framrykk mot fienden, være med å rydde punktet og for og så holde stand. Ikke alltid man får så mange «kills» men når de kommer er det DEILIG :p Kun spilt som medic og infanteri i dag, utfordrende og kaotisk å krype unders sperreild for p redde folk!

 

Gav i hvertfall veldig, veldig mersmak :) Håpe jeg ikke er altfor fyllesyk i morgen, sp blir det fort en del timer til!

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Tanks kan fort bli useless hvis de ikke har support fra infanteri. Det er det mange som driter i. En tanks er veldig verdifull og verdt å passe på.

Ja noen tar en Battlefield og kjører full fres med tanksen. De slår gjennom linja til fienden og tror de gjør det bra. Men så er det veldig lett å ligge i bakholdsangrep med en Shreck eller PIAT.

 

Apropos å få kills. Jeg har aldri kommet fordi 6 kills på en runde (og det er lange runder)

 

Vi ble angrepet av tyskere. Jeg hadde bren. Noen sier at tyskerne kommer ned en bekk. Så jeg legger meg til der. Men gress og siv er i veien så jeg prøver å flytte meg flere ganger. Akkurat når jeg får satt ned bipoden på et bra sted kommer det 4 tyskere gjennom hekken, ikke tid til å sikte. Bare fyrer av. Heldigvis går det greitish når man bruker bipod. Tyksre kuler treffer rundt meg og jeg ser tyksere faller om i bekken, blod og vann spruter opp der kulene treffer.

 

Det var ganske tidlig i runden. Over en time igjen av spillet og jeg får mektige to kills til på den tiden.

Lenke til kommentar

Jeg må si jeg liker hvordan du må være en del av pansergruppa for å kunne kjøre panser og en del av logistikkgruppa for å kunne kjøre logistikklastebilene. Forhindrer mye stjeling og at infanterigruppene ikke bare tar seg et ekstra kjøretøy når de føler for det men kan fokuserere på infanteri ting.

 

Også bra hvordan logistikken kan selv bygge base og at det ikke er noe infanteriet må sette av tid til som i Squad. Håper det er noe som blir i spillet og ikke bare ble gjort enkelt fordi de ikke har kommet lenger.

Lenke til kommentar

Det virker som det er noe de har laget spesifikt for å være gameplayi spillet.

 

Ellers beviser igjen steam at forumene deres er det verste av av det verste. Så mange troll.

En kar har konstant trollet i over en time. Han bruker ordet Pre-Alpha uten å vite hva det er.

Lenke til kommentar

Spillet hadde en stor streaming event i går. Mange store streamere tok del.

Jeg har ikke fått sett noen enda.

Men i følge steam forumet. Var det ymse.

Noen av streamerne hadde null erfaring med denne typen spill. Og en del var veldig useriøse.

Andre gjorde det bedre. (Angry Joe sin skal vist være ok og jeg venter på at den dukker opp på YouTube)

 

På forumet har folk klaget på at brettene er tomme og kjedelige.

Brettene skal være baser på kart fra Holland 1944. Så jeg regner med de så ca. Sånn ut.

Animasjoner og fps har blitt klaget på av både streamers og de som har sett streams.

 

Spillet skal i følge rykter komme i slutten av mai og noen er usikre på om spillet faktisk vil være klart innen den tid

Spillet skal ikke slippes som early access.

Kartene kan føles store og tomme ut. Men det kommer også ann på om du spiller spillet "rett". Var på en server der mange klaga om dette men så var det ca 30 stk på mitt lag som pusha mot siste cap punkt. Det skal sies at dem var på feil plass for fienden var langt nede mot vår base og cappa frontline slik du skal gjøre. Er også sikkert mange "uerfarne" som spiller atm etter dem åpnet det for folk. Derimot når begge lagene hvet hvordan det skal gjøres så er de ikke fullt så "tomme" lengre.

 

Må seff vemte litt på at fienden eller ditt lag kommer i posisjon men når det først starter så synes jeg at det er temmelig intenst vertfall

Lenke til kommentar

 

Spillet hadde en stor streaming event i går. Mange store streamere tok del.

Jeg har ikke fått sett noen enda.

Men i følge steam forumet. Var det ymse.

Noen av streamerne hadde null erfaring med denne typen spill. Og en del var veldig useriøse.

Andre gjorde det bedre. (Angry Joe sin skal vist være ok og jeg venter på at den dukker opp på YouTube)

På forumet har folk klaget på at brettene er tomme og kjedelige.

Brettene skal være baser på kart fra Holland 1944. Så jeg regner med de så ca. Sånn ut.

Animasjoner og fps har blitt klaget på av både streamers og de som har sett streams.

Spillet skal i følge rykter komme i slutten av mai og noen er usikre på om spillet faktisk vil være klart innen den tid

Spillet skal ikke slippes som early access.

Kartene kan føles store og tomme ut. Men det kommer også ann på om du spiller spillet "rett". Var på en server der mange klaga om dette men så var det ca 30 stk på mitt lag som pusha mot siste cap punkt. Det skal sies at dem var på feil plass for fienden var langt nede mot vår base og cappa frontline slik du skal gjøre. Er også sikkert mange "uerfarne" som spiller atm etter dem åpnet det for folk. Derimot når begge lagene hvet hvordan det skal gjøres så er de ikke fullt så "tomme" lengre.

Må seff vemte litt på at fienden eller ditt lag kommer i posisjon men når det først starter så synes jeg at det er temmelig intenst vertfall

Ja følger man ikke med kan fronten flytte seg og du sitter og passer på en stykke jord som er helt ubrukelig. (Skjedde meg to ganger. ..)

 

Det jeg er enig i er at husene er tomme. Men da har noe med svakhetene til UE4 å gjøre. Man ser jo allerde at de har pressa motoren til max (antagelig er brettene allerede for store og detaljerte for hva som er sunt for stakkars UE4. Jeg tviler på at dette spillet noen gang vil kjøre stabilt 60 for noen. Det har ikke med utstyret til spilleren. Men rett og slett motoren er ikke god nok til det de prøver å gjøre. (Men jeg kan så klart ta veldig feil jeg har null peil på spill utvikling) men det er devs selv som sier mangel på møbler er en UE4 ting.

Lenke til kommentar

 

 

Spillet hadde en stor streaming event i går. Mange store streamere tok del.

Jeg har ikke fått sett noen enda.

Men i følge steam forumet. Var det ymse.

Noen av streamerne hadde null erfaring med denne typen spill. Og en del var veldig useriøse.

Andre gjorde det bedre. (Angry Joe sin skal vist være ok og jeg venter på at den dukker opp på YouTube)

På forumet har folk klaget på at brettene er tomme og kjedelige.

Brettene skal være baser på kart fra Holland 1944. Så jeg regner med de så ca. Sånn ut.

Animasjoner og fps har blitt klaget på av både streamers og de som har sett streams.

Spillet skal i følge rykter komme i slutten av mai og noen er usikre på om spillet faktisk vil være klart innen den tid

Spillet skal ikke slippes som early access.

Kartene kan føles store og tomme ut. Men det kommer også ann på om du spiller spillet "rett". Var på en server der mange klaga om dette men så var det ca 30 stk på mitt lag som pusha mot siste cap punkt. Det skal sies at dem var på feil plass for fienden var langt nede mot vår base og cappa frontline slik du skal gjøre. Er også sikkert mange "uerfarne" som spiller atm etter dem åpnet det for folk. Derimot når begge lagene hvet hvordan det skal gjøres så er de ikke fullt så "tomme" lengre.

Må seff vemte litt på at fienden eller ditt lag kommer i posisjon men når det først starter så synes jeg at det er temmelig intenst vertfall

Ja følger man ikke med kan fronten flytte seg og du sitter og passer på en stykke jord som er helt ubrukelig. (Skjedde meg to ganger. ..)

 

Det jeg er enig i er at husene er tomme. Men da har noe med svakhetene til UE4 å gjøre. Man ser jo allerde at de har pressa motoren til max (antagelig er brettene allerede for store og detaljerte for hva som er sunt for stakkars UE4. Jeg tviler på at dette spillet noen gang vil kjøre stabilt 60 for noen. Det har ikke med utstyret til spilleren. Men rett og slett motoren er ikke god nok til det de prøver å gjøre. (Men jeg kan så klart ta veldig feil jeg har null peil på spill utvikling) men det er devs selv som sier mangel på møbler er en UE4 ting.

Husene har jo bare et formål spør du meg å det er å få litt high ground. Personlig er jeg temmelig glad at dem er tomme :p

 

Tenker at selve spillet vil bli temmelig bra etter et par mnd fra release når folk spiller det "skikkelig" og ikke rusher solo i tanks osv. Capper faktiske mål osv

Lenke til kommentar

 

 

Spillet hadde en stor streaming event i går. Mange store streamere tok del.

Jeg har ikke fått sett noen enda.

Men i følge steam forumet. Var det ymse.

Noen av streamerne hadde null erfaring med denne typen spill. Og en del var veldig useriøse.

Andre gjorde det bedre. (Angry Joe sin skal vist være ok og jeg venter på at den dukker opp på YouTube)

På forumet har folk klaget på at brettene er tomme og kjedelige.

Brettene skal være baser på kart fra Holland 1944. Så jeg regner med de så ca. Sånn ut.

Animasjoner og fps har blitt klaget på av både streamers og de som har sett streams.

Spillet skal i følge rykter komme i slutten av mai og noen er usikre på om spillet faktisk vil være klart innen den tid

Spillet skal ikke slippes som early access.

Kartene kan føles store og tomme ut. Men det kommer også ann på om du spiller spillet "rett". Var på en server der mange klaga om dette men så var det ca 30 stk på mitt lag som pusha mot siste cap punkt. Det skal sies at dem var på feil plass for fienden var langt nede mot vår base og cappa frontline slik du skal gjøre. Er også sikkert mange "uerfarne" som spiller atm etter dem åpnet det for folk. Derimot når begge lagene hvet hvordan det skal gjøres så er de ikke fullt så "tomme" lengre.

Må seff vemte litt på at fienden eller ditt lag kommer i posisjon men når det først starter så synes jeg at det er temmelig intenst vertfall

Ja følger man ikke med kan fronten flytte seg og du sitter og passer på en stykke jord som er helt ubrukelig. (Skjedde meg to ganger. ..)

 

Det jeg er enig i er at husene er tomme. Men da har noe med svakhetene til UE4 å gjøre. Man ser jo allerde at de har pressa motoren til max (antagelig er brettene allerede for store og detaljerte for hva som er sunt for stakkars UE4. Jeg tviler på at dette spillet noen gang vil kjøre stabilt 60 for noen. Det har ikke med utstyret til spilleren. Men rett og slett motoren er ikke god nok til det de prøver å gjøre. (Men jeg kan så klart ta veldig feil jeg har null peil på spill utvikling) men det er devs selv som sier mangel på møbler er en UE4 ting.

 

Tja. Squad har fått ganske grei FPS. Det blir nok bedre så fort de får optimalisert spillet, de har en del utfordringer med memory leak og det er noe som kan fikses :) Fortnite og Conan Exile bruker UE4 engine, så det viser seg at UE4 er en ganske kapabel spillmotor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...