Gå til innhold

Post Scriptum beskrevet som WW2 Squad


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

Spillet hadde en stor streaming event i går. Mange store streamere tok del.

Jeg har ikke fått sett noen enda.

Men i følge steam forumet. Var det ymse.

Noen av streamerne hadde null erfaring med denne typen spill. Og en del var veldig useriøse.

Andre gjorde det bedre. (Angry Joe sin skal vist være ok og jeg venter på at den dukker opp på YouTube)

På forumet har folk klaget på at brettene er tomme og kjedelige.

Brettene skal være baser på kart fra Holland 1944. Så jeg regner med de så ca. Sånn ut.

Animasjoner og fps har blitt klaget på av både streamers og de som har sett streams.

Spillet skal i følge rykter komme i slutten av mai og noen er usikre på om spillet faktisk vil være klart innen den tid

Spillet skal ikke slippes som early access.

 

Kartene kan føles store og tomme ut. Men det kommer også ann på om du spiller spillet "rett". Var på en server der mange klaga om dette men så var det ca 30 stk på mitt lag som pusha mot siste cap punkt. Det skal sies at dem var på feil plass for fienden var langt nede mot vår base og cappa frontline slik du skal gjøre. Er også sikkert mange "uerfarne" som spiller atm etter dem åpnet det for folk. Derimot når begge lagene hvet hvordan det skal gjøres så er de ikke fullt så "tomme" lengre.

Må seff vemte litt på at fienden eller ditt lag kommer i posisjon men når det først starter så synes jeg at det er temmelig intenst vertfall

Ja følger man ikke med kan fronten flytte seg og du sitter og passer på en stykke jord som er helt ubrukelig. (Skjedde meg to ganger. ..)

Det jeg er enig i er at husene er tomme. Men da har noe med svakhetene til UE4 å gjøre. Man ser jo allerde at de har pressa motoren til max (antagelig er brettene allerede for store og detaljerte for hva som er sunt for stakkars UE4. Jeg tviler på at dette spillet noen gang vil kjøre stabilt 60 for noen. Det har ikke med utstyret til spilleren. Men rett og slett motoren er ikke god nok til det de prøver å gjøre. (Men jeg kan så klart ta veldig feil jeg har null peil på spill utvikling) men det er devs selv som sier mangel på møbler er en UE4 ting.

Tja. Squad har fått ganske grei FPS. Det blir nok bedre så fort de får optimalisert spillet, de har en del utfordringer med memory leak og det er noe som kan fikses :) Fortnite og Conan Exile bruker UE4 engine, så det viser seg at UE4 er en ganske kapabel spillmotor.

Viste om Fortnite brukte UE men ikke Conan.

Det hjelper kanskje å være et etablert utvikler studio når det kommer til ytelsen av en motor.

Jeg husker bare fra alle de indie spillene jeg har spilt (i mange sjangere) er det alltid dårlig optimaslisering.

Men det går kanskje mer på utvikleren enn motoren....

Lenke til kommentar

Fikk to runder i dag, en var kjempe bra, en fransk server, mye samarbeid og slikt.

 

Den andre var super frustrende, enten hatet alle meg ellers funket ikke Micen min, da jeg fikk aldri noe svar, og når det bare var 4 av oss igjen i squaden ble det andre tatt med i en halvfull squad og jeg ble igjen helt alene.....

På toppen av det hele ble jeg bare skutt fra alle mulige kanter, hele tiden, brettene er så store så det er veldig lett for forsvarer å bare snike seg rundt og ligge å plaffe deg ned nesten rett etter du ha spawnet,

Jeg tror jeg så en klynge tyksere, ellers var alt en og en ensom tysker som plaffet på meg langt fra stedet vi skulle være.

To timer satt jeg der og ble plaffet ned uten noen at jeg fikk noe komunkasjon med noen(local saken funker tror jeg men ikke squad) 

Jeg fikk til slutt hvert med å kappet den aller siste capture pointen

Lenke til kommentar

Satt 4 timer i natt, fikk 2 helt vanvittig bra runder. Havna på squads med folk som virka å ha veldig bra kontroll på kartet, flanking muligheter og med god innsikt i potensielle flanker der fienden mest sannsynlig kunne komme fra. Har enda kun fått spilt som medic og riflemann, men syns det er skikkelig moro å redde folk og holde forsvarslinja styrket. 

 

Faen til kaos når fienden enten bryter igjennom linja på ett punkt/og eller flanker uventet igjennom ett eller annet kratt. Ble separert fra resten av squaden min og måtte spise jord og gress en stund for å unngå kryssild så det holdt etter. Endte opp med en helt annen squad som låg låst fast inne i noen busker. Fikk redda flere der og til slutt kom det flere til som hadde blitt separert fra sin gjeng. Bygde opp en noenlunde slagkraftig gjeng som greide trekke tilbake til neste forsvarspunkt, helt til vi skulle krysse siste jordlapp i en helvetes fart, selvsagt på samme tid som en håndfull tyskere kom ut av buskene 100m borte..da var det over og ut :p

 

Sitter med puls når jeg spiller dette her altså, helt unik opplevelse så langt! En annen runde fikk jeg klarert ett hus midt i byen, der var den en kar med nydelig strategisk kontroll med Bren maskingevær som holdt stand, plukka folk i alle retninger fra vinduene der. Brukte noen minutter på å rykke fram fra mur til mur, hekk til neste gjerne og over siste gata der igjennom røyken. Drog frem P38 pistolen og sprang opp trappene siden han enda drev med heftig skyting mot gjengen som la dekkild for meg. Han merka i siste sekund at han ikke var elene i toppetasjen der, men da hadde jeg allerede tømt ett halvt magasin i hans retning. Sinnssyk deilig følelse å ta det huset. Her satt jeg og ett par MG42 karer og hold stand i en hel evighet etterpå, før det til slutt ble for mye fokus i vår retning og det andre laget tydeligvis var drittlei :p Da ble det kaotisk tilstander med nærkamp innendørs, mye revive på MG-skytset, røyk og til slutt  så ble det for mange å holde kontroll på og de tok tilbake huset. 

 

Helt texas!

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Høres veldig bra ut!

Den runden som var bra i dag.

Lå jeg i et hus med rifla mi, jeg hadde god sikt og fikk plaffe ned et par briter. Men best av alt. Jeg kunne spotte tanks. Så jeg rapporterte de. Og Minde squad mates sammen med en annen squad. Kunne bare ligge i bakhold og ta ut tanksene når de kom rullende.

 

Jeg liker også i ati dette spillet er det helt kurant å ikke gjøre noe. Ser man en tanks og ikke har noe å ta den med. Er det bare å reportere til andre og så ligge stille. Eller slå retrett.

Retrett er også helt ok i mange tilfeller. Noen ganger bare dør og dør man. Mens andre ganger kan man leve i nesten en time.

På lørdag levde jeg i en time. Vi forsvarte og mens jeg ikke fikk masse kills var jeg alltid i nærheten av action.

Vi ble pressa tilbake fra forsvars punkt til forsvars punkt. Og slo retrett sammen. Det var gøy.

 

Men jeg er skikkelig dårlig til å skyte i dette spillet. Våpene føles ikke så annerledes enn i Rising Storm.

Men der traff jeg jo hele tia. Her bommer jeg på ting jeg ikke har rett til å bomme på.

Ja folk sier det kan være noe hit direction problemer (selv om ingen har harde fakta på det) og når FPSen spretter fra 24 til 55fps er det heller ikke lett å treffe.

Men jeg kan ikke bare skylde på det tekniske. Jeg må bare "gitgud"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

På siste runden min så ble stridsvognen min strafet av fiendefly og dette sendte oss av en eller annen grunn i lufta slik at vi landet på en murvegg og kom oss ikke noen vei siden beltene ikke nådde bakken.

 

Kommandøren kom heldigvis i sin lille jeep og fikk dyttet oss ned og inn i hagen til noen. Akkurat da kom en tilfeldig fotsoldat framfor vogna og begynte å dirigere oss da han så vi hadde problemer med å komme ut. "Sving til venstre, kjør 3m, sving til høyre" så vi kom oss tilbake i krigen.

 

Er ikke mange spillene du må ha eller får hjelp fra bakkemannskap til å kjøre stridsvogner ut av trange gater og hager :w00t:

Lenke til kommentar

Rakk å få testa AT-klassen en halv runde i går før nattskift! Fremrykk ble stoppet fullstendig av en halftrack og saftig MG-ild. Medics rundt oss jobba på spreng for og si det sånn. Greide å krype meg fremover langs en grøft sånn at jeg kom opp på siden til kjøretøyet, ganske bra avstand også så måtte bare synse litt meg hvor jeg siktet. Heldigvis traff første ladning noen lunde, oppstå litt panikk hos fienden..men utrolig nok så tok de sjansen og forlot ikke området. Så runde to med panserbrytende ble fatal, og fremrykket fortsatt inn mot byen. Her ble det kaos igjen siden det tok en stund før vi lokaliserte hvilke vinduer som la ned hissig rifle ild.  Utrolig deilig å plukke folk i vinduene fra god avstand, ser bare blodspruten opp på veggene bak :p

 

Nei fy flate meg jeg gleder meg til fullversjonen altså. Herrefred.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Handler vel veldig om at det får en veldig overflatisk følelse av å se gameplay klipp. Det er noe helt annet når man faktisk er oppriktig nervøs for å gå ut av hekker og krysse jordet, eller bare kikke forsiktig over en mur. Man er død på flekke her. Giske annerledes enn Battlefield for og si det sånn. Hadde vel i grunn kikket på minimalt med lange gameplay klipp av dette før kjøp. Tok bare ett lodd når det ble nevnt at man kunne teste det nå i helgen. Heldigvis innfridde det noe så utrolig.

 

 

Tror dette spillet og Battlefield V kommer til å utfylle hverandre helt ypperlig for min del :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Ja jeg kommer nok helt sikkert til å skaffe BFV når den tid kommer. Har en kompis som er den eneste jeg som regel spiller med som er helt anti EA, samme hva om BF1 og BFV er bra spill, så skal han på ingen måte 'støtte dem'. Men kanskje jeg kan få han med på dette.. 

 

Må vel undersøkes - i verste fall kan det refunderes.

 

 

Er det sånn å forstå at det er kun test-helger foreløpig? Ikke mulig å ta noen runder iløpet av uka nå om jeg handler idag?

Lenke til kommentar

Det virker som det skal være test helger frem over, serverne gikk ned i dag tidlig.

 

Apropos gameplay videoer. Jeg syns de var veldig bra (jeg satt å så på sikkert 10 timer med streams for noen uker siden) og syns de var veldig bra.

 

De skal ha funnet hovedårsaken til dårlig FPS så skal være mer behagelig å spille under neste test.

Ellers vet jeg ikke hva de neste store forandringene blir.

 

Personlig håper jeg de fjerner sidearms fra vanlige klasser. Å gi de tilgang til hurtigskytende våpen gjør at spillerne oppfører seg urealistisk (spesielt når de går inn i hus)

 

Syns også de bør fjerne Marksman klassen fra vanlige squads. Det var ikke vanlig at alle squads/sections hadde en kar med optic. Det er en moderne ting å ha DMs integrert i en gevær lag.

 

Burde maks være 1 spiller med optic på rifla på hvet lag (og selv det er nok ganske mye høyere antall skapskyttere enn det var i virkeligheten)

Lenke til kommentar

Så nettop på en annen video som hadde langt mer lagspill fremfor lone wolf tendenser som det jeg så tidligere. Det virker rimelig rått når ting sitter! Skulle bare ønske lydbildet var litt som i Battlefield. :wee:

 

 

Edit

Viste seg at videoen var fra januar. Så en video som var fra helgas test. Mye har skjedd med lydbildet frem til nå!  :w00t:

Endret av OlaHaldor
Lenke til kommentar

Så nettop på en annen video som hadde langt mer lagspill fremfor lone wolf tendenser som det jeg så tidligere. Det virker rimelig rått når ting sitter! Skulle bare ønske lydbildet var litt som i Battlefield. :wee:

 

 

Edit

Viste seg at videoen var fra januar. Så en video som var fra helgas test. Mye har skjedd med lydbildet frem til nå!  :w00t:

Ja lyden er faktisk veldig god.

 

Ellers virker det ikke som det blir noe helgetest denne helgen.

 

De lærte sikkert mye av testen som var og har mye å gjennomgå.

Lenke til kommentar

En liten prat (46min) med 2 av utviklerne:

 

TL;DW: Full fokus på optimalisering. En feil med trærne de plasserte gjorde at de brukte alt for mye maskinkraft i enkelte områder.

 

Ikonet til MSP bilen byttes til teksten "MSP" så når du roper på noen som har stjelt bilen så kan de se på kartet at du snakker til dem. Det vil også komme opp en rød sirkel rundt flagg som viser hvor nært du kan parkere bilen men fortsatt spawne inn.

Utvikleren liker ikke låsing av biler/måtte spørre gruppelederen for biler så ingen andre forandringer planlagt.

 

Det var en bug hvor våpen uten kikkertsikter fikk kikkertsikte distortion effekt som har blitt fikset.

 

Du skal kunne sprenge bort bilvrak/tanksvrak med tnt. Hvis du har god tid så kan du også grave bort vraket med en spade.

 

Problemet med at nytt kart ikke lastes etter at kampen ble ferdig har blitt fikset. Serverbrowseren skal forbedres med søk osv.

 

Squadleadere får ikke lenger STG44/Sten før de har 4 personer i gruppa så folk ikke lager 1 og 2 manns grupper bare for våpnene.

 

De ønsker å gå fra 3 versjoner av samme kart til kanskje 20-30 versjoner av samme kart så du ikke alltid spiller på de samme plassene på de få kartene de har. Noen ganger med/uten tiger på kartet osv.

 

US Airborne kommer i full release hvor du starter inne i flyet og hopper ut i fallskjerm ned til slagmarken.

 

Stridsvogner skal få muligheten til å få beltene skutt i stykker og lastebiler kan miste radiatoren.

 

De skal fokusere på vestfronten videre med nye kart. Nye fronter må bli i expansion packs eller via mods.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...