Gå til innhold

Kjøp av godteri og brus fra utlandet + frakt og vekt


Anbefalte innlegg

Fant ikke ingen egen tråd om dette så da startet jeg min egen. 

 

For å ta det viktigste først. Det er ikke helt lett å få oversikt over frakt og vektprisene på de forskjellige butikkene. Regelen er vel at man kan kjøpe for opptil ca 349 kroner uten frakt og slippe toll og moms og avgifter. Hva som kommer på toppen etter det er litt uklart.

 

La oss ta utgangspunkt i to forskjellige scenarier:

 

1. 3 kasser med brus. Det er 24 liter med drikke sånn ca og veier med også rundt regnet 24 kg

2. Diverse smågodt for 330 kroner. Veier vel ikke mer enn 3 kilo sånn ca.

 

La oss ta eksempel 1 først. Det jeg har funnet ut så langt er at flere av butikkene tar rundt 119,- i frakt på 3 kasser brus fra utlandet til Norge.

 

Jeg la inn en ordrer på Yoolando.com på 3 kasser brus. Der kom det en tilleggsavgift på "eufrakt" på kroner 19 for frakten til norge. I tillegg skulle postnord ha 119,- for å at jeg skulle hente pakken hos dem. Evt 149,- for at de kjørte den hjem til meg. 

 

Yoolando 3 kasser brus, frakt til Norge og og henting på postnord pickup point totalt 138,-

 

Siden det var fri frakt på maxigodis i dag så la jeg inn en bestilling der på 3 kasser til 349,- Etter all fullført betaling kom det opp 0,- i frakt og tilsynelatende ser det ut til at det kommer helt hjem på døra mi.

 

Går man f.eks. inn på gottekungen https://gottekungen.se/products/3xbrettpepsimax

Så har de samme "tilbud" der. 349 for 3 brett brus levert helt hjem inklusiv frakt.

 

Noen andre som har noen erfaring med bestilling av brus (som da er tungt) og evt godteri fra utlandet og hvordan dette slår ut på fraktpriser hos de forskjellige leverandørene?

 

Det skal sies at jeg har familie i tyskland og handler mye der nede. Er egentlig ikke imponert over prisene på de svenske godtesjappene når man sammenligner med prisene i tyskland. Ta en kikk på disse prisene:

 

https://www.calle.dk/pl/Slik-Chokolade_48163.aspx?locId=606

 

Det ble kun eksempel 1 med 24Liter/kg brus som ble bestilt i dag. Kom ikke så langt i dag at jeg fikk bestilt fra alternativ nr 2 kun godteri for opptil 330 kroner og ca 3 kg men begge eksempler tror jeg er greie som en sammenligning for å sjekke frakt hos de forskjellige butikkene.

 

Fyr løs mer erfaringer så langt!

Endret av Mazeking
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

https://spar.no

 

2 for 10 Pepsi Max. Man tjener jo litt på kursen i tillegg, slik at fortjenesten er ca 50 øre per boks på å bestille.

 

Synes heller at tilbudene på enkelte energi-drikker er bedre sammenlignet med norske priser.

 

Har forresten tenkt på panten. Sverige har jo pant på bokser, men selges disse uten pant og mulighet til å pante?

 

Så man kan hvis man vil her til lands også! Normal pris er jo 15 kroner boksen så det er jo et knalltilbud. Tror dog de rynker litt på nesa om man tar med seg 50 bokser i kassa.....

Lenke til kommentar

Fortsatt billigere på yoolando.com om man bestiller 4 brett. Bestilte der selv i dag for første gang. 69,90NOK brettet for Pepsi Max. I tillegg kommer det frakt på 19,90NOK + 119,90NOK. Totalt 419,40NOK eller 4,37NOK boksen.

 

 

Var litt i tvil om jeg skulle bestille derfra selv. Ut i fra prisen ser jeg du valgte Nordpost pickup point. Er dette levering i nærmeste daglivare butikk ala "post i butikk" eller er det noen andre sentrale Nordpost lagre?

 

Vi får oppdaterer her på leveransen når den dukker opp. Jeg bestilte til Oslo. 

Lenke til kommentar

 

Fortsatt billigere på yoolando.com om man bestiller 4 brett. Bestilte der selv i dag for første gang. 69,90NOK brettet for Pepsi Max. I tillegg kommer det frakt på 19,90NOK + 119,90NOK. Totalt 419,40NOK eller 4,37NOK boksen.

 

 

Var litt i tvil om jeg skulle bestille derfra selv. Ut i fra prisen ser jeg du valgte Nordpost pickup point. Er dette levering i nærmeste daglivare butikk ala "post i butikk" eller er det noen andre sentrale Nordpost lagre?

 

Vi får oppdaterer her på leveransen når den dukker opp. Jeg bestilte til Oslo. 

 

 

 

Når jeg bestiller med Nordpost er det som oftest nærmeste dagligvarebutikk (Coop Extra i mitt tilfelle). I desember fikk jeg dog Nordpost pakker levert til mange merkelige kiosker rundt området jeg bor (sentralt Oslo).

Lenke til kommentar

 

 

Fortsatt billigere på yoolando.com om man bestiller 4 brett. Bestilte der selv i dag for første gang. 69,90NOK brettet for Pepsi Max. I tillegg kommer det frakt på 19,90NOK + 119,90NOK. Totalt 419,40NOK eller 4,37NOK boksen.

 

 

Var litt i tvil om jeg skulle bestille derfra selv. Ut i fra prisen ser jeg du valgte Nordpost pickup point. Er dette levering i nærmeste daglivare butikk ala "post i butikk" eller er det noen andre sentrale Nordpost lagre?

 

Vi får oppdaterer her på leveransen når den dukker opp. Jeg bestilte til Oslo.

 

 

 

Når jeg bestiller med Nordpost er det som oftest nærmeste dagligvarebutikk (Coop Extra i mitt tilfelle). I desember fikk jeg dog Nordpost pakker levert til mange merkelige kiosker rundt området jeg bor (sentralt Oslo).

 

Jeg hadde tenkt å bestille mer, men startet med en bestilling og får se hvordan det går. Jeg satt levering til nærmeste Postnord pick up, men jeg valgte adressen til jobben min. Vi mottar varer fra Postnord hver dag så håper at den kanskje kommer til jobben. Hvis ikke blir det vel en butikk i nærheten av jobben

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

15 dager er gått og fortsatt ser det ikke ut til at Postnord har mottatt varene engang. Kun EDI informasjon som betyr at de venter på sendingen slik jeg har forstått det.

 

Her bør man ha god tid om man bestiller noe ihvertfall. Har fått varer raskere levert fra Kina...

Postnord: 1 uke til 2 uker. (Kostet 4300, men forventet leveringstid var 2 dager.. skuffet.)

PostNord pakke fra kina: 3-4 mnd (Kostet 20 kr så forventet.)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

de 155 kronene er postnord frakten fra omlastingspunkt i norge. eu frakt er fra norge til sverige.

Så du slipper moms da prisen er under 350 kroner til norge.

 

Edit la inn i bestilling og de 155 kroner inkluderer 20 kroner eu frakt og da er frakten ca 130 kroner innad i norge.

Takk for tipset om gottekungen.se da de hadde tilbud på tre brett pepsi for 194.

Endret av Lugmeister
Lenke til kommentar

15 dager er gått og fortsatt ser det ikke ut til at Postnord har mottatt varene engang. Kun EDI informasjon som betyr at de venter på sendingen slik jeg har forstått det.

 

Her bør man ha god tid om man bestiller noe ihvertfall. Har fått varer raskere levert fra Kina...

Har du fått pakken din? Hvor lang tid tok det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...