Gå til innhold

Huawei P20, MATE RS og varianter.


Anbefalte innlegg

takk for svar. Gir kona min s10 pluss og selger hennes iphone 8 pluss så sitter og vurderer enda. Liker mate sin annsiktlås godt men den har jo litt stor leppe ellers er det jo samme prosessor i de modellene og litt bedre fingerprint i p30. Mate har og noe lav lyd i høytaleren syns jeg

Er du sikker på at du får henne til å skifte? :p Flere Android telefoner etter skiftet fra ios og snart et halvt år med Android så gremmes jeg stadig over bugs og dårlig utviklede apper. Det er en del fordeler når det kommer til muligheter man får til tilpasning, men med mindre man er teknisk interessert å liker å fikle med tlf så tror jeg alt det andre veier tyngre. Det føles litt som å være med i en beta test kontinuerlig. Om hun liker alle mulighetene Android åpner og syns det er viktigere så go for it, men det er verdt å ha i bakhodet.

 

Når du sier det.. Leppa er på ingen måte godt ivaretatt på maten mtp på software. Det kan være litt plagsomt å ikke få notifikasjons ikoner og leppa skjuler ofte ting som man skulle sett. På f.Eks iPhone xs så er ikke dette merkbart på samme måten selv om leppa er like diger. Nå har de siden jeg hadde den fått tredjeparts Notifications på AOD så det har kanskje løst seg litt med den featuren.

 

Fingerprint er dårlig I p30 også så jeg bruker den ikke siden den virker så sjeldent. Tror ikke jeg hadde vektet den noe særlig ved kjøp.

 

Høytaleren som er innebygget i skjermen på p30 er utrolig bra, men det var kanskje ikke den du tenkte på. Jeg er veldig fornøyd med tale-kvalitet i samtaler på den.

 

Nå drar jeg bare frem de negative tingene, men det er jo dem en vil vite om ved kjøp. Begge telefonene er veldig bra bare så det er sagt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du sikker på at du får henne til å skifte? :p Flere Android telefoner etter skiftet fra ios og snart et halvt år med Android så gremmes jeg stadig over bugs og dårlig utviklede apper. Det er en del fordeler når det kommer til muligheter man får til tilpasning, men med mindre man er teknisk interessert å liker å fikle med tlf så tror jeg alt det andre veier tyngre. Det føles litt som å være med i en beta test kontinuerlig. Om hun liker alle mulighetene Android åpner og syns det er viktigere så go for it, men det er verdt å ha i bakhodet.

 

Med dårlige utviklede apper så mener du problemet Instagram har med cropping av bilder? For de aller fleste andre apper funker like bra på begge os'er. 

Lenke til kommentar

Med dårlige utviklede apper så mener du problemet Instagram har med cropping av bilder? For de aller fleste andre apper funker like bra på begge os'er.

Blant de "store" er det vel ganske velkjent at snap og Facebook virker mye dårligere også det har selv de mest hardbarka fanboysa innrømmet. Er jevnt over mye småtteri. Mange apper har også dårlig logikk på når tastaturet må skjules eller det å legge f.eks "next" og "back" knappene under tastaturet.

 

Men la nå ikke dette bli den n'te tråden hvor du skal bortforklare problemene. Betyr lite hvem sin skyld det er så lenge problemet er der på telefonen det er snakk om. Det må da gå an å ta bort skylappene å innse et noen ting er Android bedre på og andre ting er iOS best på.

Lenke til kommentar

Kona elsker s10 + nå allerede så det gikk fint. Den har egen Instagram mode i kamera app også.

 

Står enda og tenker på valgene. Ny mate 20 pro til 5800 eller brukt p30 pro til ca samme pris

Ikke noe problem da :)

 

Tror ikke du blir skuffet over noen av dem, men maten er mest valuta for penga og du får med moderne ansikts opplåsing på kjøpet.

Lenke til kommentar

Er sykt fornøyd med kamera på min mate. Så ikke helt enig i at det er så dårlig. Og p30 må være rimelig drøyt om det er lysår foran.

 

Min kone får ikke til noe merkbart villere bilder med sin iphone heller....

 

Men eg er ikke nerd.

 

Har god lyd på youtube hos meg. Men fingeren er av og til i veien og demper lyden.

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Svaret mitt gjelder P20 pro, som jeg har hatt i 1,5 år. De nyere modellen til Huawei har vel neppe dårlige glass.

 

Jeg fjernet den originale plastbeskyttelsen over skjermen første dag, og har ikke hatt noe som helst beskyttelse på telefonen etter det. Har den i lomma hver dag, og den er så godt som totalt ripefri. Jeg tar vare på tingene mine, og da ser de ut deretter også. Tørker av skjermen av og til med en fuktig mikrofiberklut. Om du ikke har for vane å gå med spiker og metallslipestøv i lommene, så er mitt inntrykk at skjermene tåler hverdagsbruk veldig bra. Tøffere miljø vil så klart være mer utfordrende.

Lenke til kommentar

Har tilgode å ha en god opplevelse med finger print og beskyttelse.

 

I tillegg har glassene litt lett for å løsne i sidene.

 

Eg har sånn magnetisk deksel som går rundt hele mobilen. Funker knall og letter på lokket når eg skal bruke fingerprint.

Endret av Jotun
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har kjøpt en brukt P20 Lite, veldig fornøyd med ett unntak.

Jeg bruker ICE som leverandør, og de har jo amarbeid med Telia, slik at der ICE ikke har egen dekning, skal jeg kunne bruke Telia sitt nett.

Dette virker ikke. Har resatt telefonen uten at det hjalp. Har fått nytt sim kort fra ICE uten forbedring. 

Var i Sverige for noen uker siden, og der funket det fint på Telenor sitt nett, så virker spm det kun er Telia.

Prøvde også med et rent Telia kort, og får da ingen dekning og kun nødanrop.

Har pratet med folk på Elkjøp og Power, og ingen kan gi meg svar på hvorfor dette skjer.

Har ogå sendt mail til Huawei Norge, fikk da svar om at den må på service. 

Har ikke lyst til og koste mye på en telefon, som koster rundt 1500,-

Noen som har vært borti dette før, og som kanskje har en fix? 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...