Gå til innhold

Huawei P20, MATE RS og varianter.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Vipper mellom mate 20 pro og p20 pro...

 

Synspunkter? 

 

Alternativer til huawei? Føler de andre merkene blir veldig mye dyrere.....

Kommer litt an på hvilke prioriteringer du har. Jeg har Mate 20 og samboeren har P20. En ting er at uansett hvilken telefon du velger så anbefaler jeg Nova launcher i stedet for EMUI sin egen, samt å skjule hakket/notch under innstillinger. Det har mye å si. 

 

Mate 20 Pro er nyere og yter bedre, men hvor merkbart det er kan være vanskelig å si. Den ser også bedre ut (subjektivt). Den har bedre batteritid (men ikke så vanvittig mye) og har trådløs lading samt raskere kablet lading. Fingeravtrykkleseren er i glasset, som er nyere og kulere men dog tregere og mer ustabil. Den største og viktigste forskjellen vil jeg mene er vidvinkelkameraet. Den kan ta en del kule bilder som ikke de fleste andre kan, og har reddet meg noen ganger når jeg ikke får plass til alt med vanlige linsen. 3D face unlock (slik som nye iPhones) er også fint å ha som et trygt alternativ til fingeravtrykk (spesielt når den under glasset er litt ustabil til tider).

 

P20 pro er billigere og du merker nok ikke noe forskjell i daglig bruk mtp. ytelse/batteritid med mindre du har begge ved siden av hverandre når du gjør ting. Fingeravtrykkleseren er lynrask, men den sitter på fronten og det er litt "gammeldags" og hadde vært bedre om den var på baksiden slik som de fleste andre har hatt den. 

 

Så utseendet, fingeravtrykkleseren, vidvinkelkamera og pris. Det er (i mine øyne) de største og viktigste forskjellene. Kanskje noen er uenig.

 

Når det kommer til alternativer så vil jeg absolutt anbefale OnePlus sine telefoner hvis kamera ikke er så veldig viktig. De tar middels bilder, men er igjen de raskeste Android-telefonene i opplevd ytelse. OxygenOS (som de kjører) er det beste skin-et til Android i mine øyne.

Endret av Comma Chameleon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg hadde ventet til p30 lanseres 26.03 for å se hva som skjer med prisen på P20 om det er den du går for. Tipper den går ytterligere ned i pris ihvertfall på brukten Om du skal handle der.

 

Jeg skal ha enten Mate 20 pro, P30 pro (om den får 3D sensor) eller S10 plus, men kommer til å vente til p30 er lansert for å se hva de kommer med. Om ikke p30 får 3D sensor til opplåsing så ender jeg nok med Mate siden det føles så gammeldags å gå tilbake til fingeravtrykk sensor når man er vandt med moderne unlock løsning.

Lenke til kommentar

Kommer litt an på hvilke prioriteringer du har. Jeg har Mate 20 og samboeren har P20. En ting er at uansett hvilken telefon du velger så anbefaler jeg Nova launcher i stedet for EMUI sin egen, samt å skjule hakket/notch under innstillinger. Det har mye å si.

 

Mate 20 Pro er nyere og yter bedre, men hvor merkbart det er kan være vanskelig å si. Den ser også bedre ut (subjektivt). Den har bedre batteritid (men ikke så vanvittig mye) og har trådløs lading samt raskere kablet lading. Fingeravtrykkleseren er i glasset, som er nyere og kulere men dog tregere og mer ustabil. Den største og viktigste forskjellen vil jeg mene er vidvinkelkameraet. Den kan ta en del kule bilder som ikke de fleste andre kan, og har reddet meg noen ganger når jeg ikke får plass til alt med vanlige linsen. 3D face unlock (slik som nye iPhones) er også fint å ha som et trygt alternativ til fingeravtrykk (spesielt når den under glasset er litt ustabil til tider).

 

P20 pro er billigere og du merker nok ikke noe forskjell i daglig bruk mtp. ytelse/batteritid med mindre du har begge ved siden av hverandre når du gjør ting. Fingeravtrykkleseren er lynrask, men den sitter på fronten og det er litt "gammeldags" og hadde vært bedre om den var på baksiden slik som de fleste andre har hatt den.

 

Så utseendet, fingeravtrykkleseren, vidvinkelkamera og pris. Det er (i mine øyne) de største og viktigste forskjellene. Kanskje noen er uenig.

 

Når det kommer til alternativer så vil jeg absolutt anbefale OnePlus sine telefoner hvis kamera ikke er så veldig viktig. De tar middels bilder, men er igjen de raskeste Android-telefonene i opplevd ytelse. OxygenOS (som de kjører) er det beste skin-et til Android i mine øyne.

Spørs om OnePlus støtter 4g Tale hos mobiloperatøren han bruker. Det alene ville vært no go for meg om jeg måtte kjøpe ny mobil i dag.

 

Har også betalt versjon av Nova, men bruker Microsoft Launcher. Den er litt mer limited, men fortsatt customazible og smooth. Og jeg vet at det er et seriøst selskap som står bak mtp. sikkert osv.

 

Jeg har hatt mange Android mobiler (blant annet Samdung, LG, HTC, Sony osv.) og overall er det ingen som slår Samsung. Samsung er Iphone på Android. Har LG G7 i dag, men vurderer å skaffe meg enten S9+ eller Note 9. Venter på prisfall.

 

Har ikke hatt Huawei så kan ikke si mye om den.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt mange Android mobiler (blant annet Samdung, LG, HTC, Sony osv.) og overall er det ingen som slår Samsung. Samsung er Iphone på Android. Har LG G7 i dag, men vurderer å skaffe meg enten S9+ eller Note 9. Venter på prisfall.

 

Har ikke hatt Huawei så kan ikke si mye om den.

Tja, jeg er ikke enig. Samsung har problemer med microstuttering/lag og er litt "bloated" slik som mange er. Jeg har brukt flere Samsung-telefoner og føler at Huawei gjør det like bra som Samsung sitt. Derimot er begge langt ifra like stabil som feks OnePlus og stock android.

 

Samsung har blitt bedre i det siste da, virker det som. Ikke prøvd S10 da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, jeg er ikke enig. Samsung har problemer med microstuttering/lag og er litt "bloated" slik som mange er. Jeg har brukt flere Samsung-telefoner og føler at Huawei gjør det like bra som Samsung sitt. Derimot er begge langt ifra like stabil som feks OnePlus og stock android.

 

Samsung har blitt bedre i det siste da, virker det som. Ikke prøvd S10 da.

Den største fordelen med Huawei må være Kirin, Samsung i bruker Exocynes på europeiske modeller som har dårligere performance enn Snapdragon som Samsung selger i USA på sine modeller. I tillegg er kamera en grunn i seg selv å gå for Huawei. Men noe dårligere videoopptak.

 

Tror ikke det er så mye lag på de nye modellene, kan jo alltid installere en launcher som kan hjelpe mot det om det er et problem.

 

Jeg har ikke brukt Huawei, den er muligens mye bedre enn Samsung. Men jeg vet at Samsung = kvalitet.

Lenke til kommentar

Jeg skal ha enten Mate 20 pro, P30 pro (om den får 3D sensor) 

Er vel vist bilder av P30 Pro for lenge siden. Så vidt jeg ser så er det kun kamera i front, altså en liten notch på midten av skjermen. ingen andre sensorer. så blir nok kun ansikt + fingersensor der også.

Lenke til kommentar

Er vel vist bilder av P30 Pro for lenge siden. Så vidt jeg ser så er det kun kamera i front, altså en liten notch på midten av skjermen. ingen andre sensorer. så blir nok kun ansikt + fingersensor der også.

Frykter det om ikke Huawei har funnet på noe lurt :) Det finner vi vel ut i 2tia :)

Lenke til kommentar

Frykter det om ikke Huawei har funnet på noe lurt :) Det finner vi vel ut i 2tia :)

Vel, det er ikke plass til teknologien i selve kameraet.

Teknologien er heller ikke klar for at den kan ligge bak panelet, så jeg har mine tvil på at de har løst det.

 

Men ja vi får se. selv om jeg er ganske sikker på at det ikke kommer. :D

 

Edit: På en annen side så er jo "slagordet" for presentasjonen "#RewriteTheRules", så da bør de hvert fall ha kommet opp med noe ordentlig som ingen andre har fått til enda.

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

Det vet jeg ikke mye om, men på større kameraer så klarer de å legge fokus punkter inn på selve sensoren så teknologien er kommet langt. Om en kan lege IR Flash og dot prosjekter strategisk i rammen eller i skjermen på et vis så kan det jo være mulig uten stor notch. Når Nokia 3210 kom så var folk skeptiske til om en telefon kunne fungere uten antenne også :D

 

Bare spekulerer siden de så og si har lekket alt om telefonen, men ikke sagt noe om ansiktsopplåsing. Å gå tilbake fra den gode løsningen på Mate virker litt rart det også. Hadde vært kult om de blåste alle av scenen nå med skikkelig face unlock i tillegg til en toppspeccet telefon ellers.

 

Hvor lang tid gikk det fra launch til den var i salg med p20?

Endret av minim
Lenke til kommentar

Som forventet mao. :p

 

Kameraet ser lovende ut, men det får testene vise i etterkant.

Egentlig, men hadde håpet på skikkelig unlock. Ser at tek sin test gir dem tyn for dette og det håper jeg virkelig andre gjør også. Nå kan en like godt gå for S10+ sånn sett.

 

Edit: gikk vel på en smell da. Lagt av en for henting i butikk :)

Endret av minim
Lenke til kommentar

Egentlig, men hadde håpet på skikkelig unlock. Ser at tek sin test gir dem tyn for dette og det håper jeg virkelig andre gjør også. Nå kan en like godt gå for S10+ sånn sett.

 

Edit: gikk vel på en smell da. Lagt av en for henting i butikk :)

For å være ærlig forstår jeg meg ikke helt på deg. Du har skrevet i diverse tråder i månedsvis om at du ikke kan ha den og den Android-telefonen fordi de ikke har like bra FaceID som iPhone og at du aldri kan gå tilbake til fingeravtrykkleser eller en dårligere ansiktsgjenkjenning enn Apple sin. Så nå går du altså for en telefon som ikke oppfyller noen av kravene dine og som du kommer til å returnere etter noen dager, for så å klage videre i de andre trådene at ingenting slår iPhone ? Endret av brukernavn331
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke jeg heller :D Jeg skal bytte til android så prøver iherdig.. Ja jeg har feilet to ganger i år, men kanskje en tredje gang ordner det :)

 

Jeg er klar over at denne mangler skikkelig opplåsing, men det er ikke andre alternativer enn iPhone med face unlock/ID per i dag og da må jeg inngå et kompromiss når jeg skal bytte operativsystem. Krysset fingrer og tær for at Huawei nå skulle forbedre sensoren som var på Mate og trykke den inn i p30, men den gang ei..

 

Det blir feil å si at den ikke oppfyller noen av kravene. Den oppfyller ikke det ene kravet om unlock det er riktig, men den tikker av bokser som kamera, lagring, hastighet, android, skjerm, dualsim og kanskje aller viktigst batteritid. Godt mulig jeg får gnag av å gå tilbake til gammeldags autentisering med mye kodetrykking igjen nå, men da er det i tilfelle bare meg det går utover som ender med å selge den igjen med litt tap.

 

Var egentlig ganske nære på å ende opp med å ha mate 20 pro så tror ikke det skal være et problem når jeg er innstilt på det, men det kan bli en hard nøtt dette med at disse telefonene mangler skikkelig opplåsing.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...