Gå til innhold

Huawei P20, MATE RS og varianter.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mate 20 Pro eksisterer fortsatt da. Den er den eneste andre med 3D face unlocking. Usikker på hvor sikker den er i forhold til iPhone. Ikke sett noen grundige tester.

Er klar over den (og har eid den), men den virker mer eller mindre kun til opplåsing av telefonen og ikke som en fullverdig sensor. Man kan ikke f.eks autentisere nettbank app med den slik som man kan med fingeravtrykk sensoren på samme telefon. Oppo hadde vel også sensor om jeg ikke husker feil?

 

Den på maten var en god start, men siden den bare var halvveis implementert måtte man ofte ty til kode/fingeravtrykk uansett. Fingeravtrykk i skjerm virket ikke for min del ogs skjermbeskytter.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke fortsette med Mate 20 som jo har en like god FaceID som iPhone? P30 utgjør vel ikke store forskjellen annet enn bedre kamera.

 

Men må si P30 frister litt. Eneste som holder meg tilbake er at jeg leser så mye om trege varsler. Kan ikke si jeg opplevde det så altfor mye da jeg hadde Huawei i 2 år tidligere, men mye kan jo ha blitt forandret siden den gang.

Lenke til kommentar

Se svaret over om implementeringen av sensoren. Man må bruke fingersensor/kode mye uansett samt at det sitter litt lenge inne å kjøpe samme telefon på nytt. Selve sensoren er faktisk kjappere og bedre (dog ikke like sikker, men jeg jobber ikke for PST) på Huawei så hardwaren fikk de til.

 

Det med varsler var etter min erfaring helt likt Samsung sitt varsel problem når en fikk skrudd av strømsparing for appene som måtte være på for å få varsler. Sær greie at de ikke ordner notifikasjoner som må være hovedpoenget til en telefon ^^

Endret av minim
Lenke til kommentar

Akkurat det tror jeg er app-utviklerne skyld. At de ikke har implementert den funksjonen siden det kun er en android med slik face unlock. Er enig i at det burde vært implementert.

Samme hvem en skylder på når det ikke virker for brukeren :p Hos konkurrenten så virker dette uten problem :) Maten hadde lynrask sensor og fungerte hele tiden uansett lys osv så Huawei fikk virkelig til hardwaren. Det var skikkelig synd at de ikke fikk gjemt sensoren og fikk den inn i p30.

Lenke til kommentar

Akkurat det tror jeg er app-utviklerne skyld. At de ikke har implementert den funksjonen siden det kun er en android med slik face unlock. Er enig i at det burde vært implementert.

Dette kommer nok. Men når man ser hvor lang tid det gikk før DnB fikk inn fingeravtrykk f. Eks så kan det nok ta litt tid.....
Lenke til kommentar

Finnes det løsning på at varsler ikke viser i toppen av skjermen?

 

Se bildet. Får ikke sett sms snap eller noe som helst. Er fylt på av andre ting. Eg trenger ikke ha fremme at eg har flymodus wifi og vowifi......prioritet er helt feil....

 

Edit... Kom visst ikke med det i toppen.

post-116546-205530_thumb.jpg

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Lurer litt på det samme. Du kan få fjernet carrier og lagt batteri prosent inn i batteriet så får du frigjort noe. Jeg bruker også minst en uke på å få bort alt mulig fjas de mener er fornuftig å ha notifikasjoner på. De utroligste ting har jo notification og 98% av det er bare unyttig fjas.

 

På blåtann kan man gå inn å velge å ikke vise ikonet i statuslinjen, men det skjer ikke noe om jeg skrur den av selv etter reeboot. Samme med alarm ikonet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Mate 20, Mate 20 Pro, Mate 20 Lite, P20, P20 Pro, P20 Lite, pluss alle honor og Y6 og Alle de andre telefonene fra huawei. Hadde det ikke vært greiere med noen færre utgaver? Må de lage 3 av alt, når det allerede er 4-5 mobiler som er omtrent klin like. Tenk så mye ressurser de kunne spart på å forbedre oppdatering av software om de slapp å lage 73 forskjellige versjoner av alt.

Bare en tanke fra en som synes det er litt uoversiktlig. Flere ganger har jeg sett annonser på Finn der det selges f.eks en P9, men som ved nærmere inspeksjon av bilder, viser seg å være en P9 Lite. Selger har ikke engang peiling på hva han har.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Syns det er hovedstyrken. Noe for enhver. Ikke alle som vil ha pro modell.

At folk ikke vet hva de selger er ikke Huawei din feil.

Men hva er liksom poenget med å ha så mange telefoner med 1% forskjell fra hverandre. Behovet for en P20 lite eller Mate 20 Lite burde da kunne dekkes av en av dem eller en Honor modell?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...