Gå til innhold

Listhaug går av


Gjest Slettet-376f9

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Listhaug sitt utspill var:

AP prioriterer TERRORISTERS rettigheter over nasjonens sikkerhet.

 

Forklar meg hvordan det å gi PST muligheten til å frata mennesker statsborgerskapet gjør nasjonen sikrere.

Mullah Krekar har ikke statsborgerskap, og har bodd her i fem år med Siv Jensens velsignelse.

 

...

 

Det er et fakta at fattigdom, diskriminering og mangel på muligheter fører til mer kriminalitet og ekstremisme.

Det er samfunnsfag 101.

 

Det er også politikk 101 at de som setter sikkerhet over frihet ender opp uten noen av delene.

Ja, det er en fare for at PST også vil ta fra "uskyldige" personer statsborgerskapet, men det vil likevel være å prioritere nasjonens sikkerhet over rettsikkerhet til den enkelte? Det er vel nettopp det som ligger i dette? At det er en mulighet for at man feilaktig tar fra noen statsborgerskapet, dvs dårligere rettsikkerhet, men at man har større mulighet til å kaste ut de som man mistenker kan bedrive terror mot Norge, dvs være en trussel mot nasjonens sikkerhet.

 

Ja, fattigdom, diskriminering og mangel på muligheter vil nok isolert sett føre til høyere sannsynlighet for kriminalitet. Men dette betyr IKKE at Kolberg sin "løsning" er fakta, dvs at den politikken som Høyre fører nødvendigvis er noe dårligere enn AP sin. Selv om "del A" av det Kolberg sier er fakta, betyr det ikke at konlusjonen til Kolberg "er fakta".

 

Høyre er jo ikke onde mennesker som med vilje ønsker at folk skal bli fattige og marginaliserte?

Man KAN argumentere for at politikken dere KAN føre til dette, men å så at det er FAKTA, blir feil...

(Mulig vi snakker litt forbi hverandre her?...)

 

Jeg er absolutt ikke enig alt som kommer fra Høyre, og ikke minst når det gjelder den praktiske politikken derfra, men personlig mener jeg den likevel totalt sett er bedre enn AP sin, og at verden totalt sett blir bedre med Høyre-politikk enn AP-politikk.

 

Det blir dyrere å ha barn, dyrere å gå på skole og utdanne seg, dyrere å være syk, dyrere for ungdom i arbeiderklassen å etablere seg, dyrere å kjempe seg fra arbeiderklassen og opp i middelklassen, større klasseskiller, mer fordommer mellom klassene, en tydelig fattig underklasse og større konkurranse om ufaglærte og tradisjonelle arbeiderklasseyrker...

og mer kriminalitet, deriblant høyreekstrem vestlig terror, og høyreekstrem muslimsk terror.

(Muslimer som tyr til terror er ikke terrorister fordi de er liberale og ønsker fellesskap og likeverd -- men fordi de anser sin kultur og religion som overlegen, og ønsker fascisme.)

Det er også en liten fare for sosialistisk terror.

 

...men til gjengjeld får du beholde mer av inntekten i middelklassen og overklassen, får billigere varer og tjenester fra arbeidere, middelklassebarn får mindre konkurranse om jobbene sine, og det blir lettere å bygge formuer og holde rikdom i familien og slekten og holde seg i til klassen man ble født inn i.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Jeg tror Stortinget i flere tiår har ført en innvandringspolitikk som flertallet av befolkningen ikke stiller seg bak. Men Ap strammet kraftig inn under Stoltenbergs siste regjeringsperiode. Så kom Den Arabiske Vår og flyktningkrisen. Nå har regjeringen strammet inn påny. Jeg tror Frp har tjent på Listhaug-konflikten, og Ap har tapt.

Litt off-topic, men misliker uttrykket "den arabiske våren". Med fasit i hånd, ville jeg heller kaldt det "den arabiske vinteren". De fleste land i midtøsten har vel blitt mer diktaturiske og kaotiske etter "den arabiske våren".

Ja, litt off toppic, men det er sikkert greit å gi et svar likevel. Ingen land får vel demokrati uten først å gå gjennom perioder med krig? Den Arabiske Våren ble kapret av islamister. Det betyr ikke at frø ikke har blitt sådd. Kanskje noen av de arabiske landene får demokrati om 50-100 år? Slik var det i Europa, og slik kan det vel bli i Midtøsten og?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, litt off toppic, men det er sikkert greit å gi et svar likevel. Ingen land får vel demokrati uten først å gå gjennom perioder med krig? 

 

Masse land som har fått demokrati uten krig, f.eks. Sveits, Taiwan og Sverige. 

 

Hovedårsaken til at den arabiske våren ikke fungerte, var fordi den handlet ikke om demokrati. Den handlet om grupper som følte seg undertrykket i deres egen nasjon. De vil gjerne ha makten, sånn at de kan undertrykke de som undertrykker dem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

En fantastisk seier for Norge. 

 

Representerer du venstrepopulismen? 

I følge Lysbakken (SV) er Høyre og Venstre fortsatt i allianse med høyrepopulistene. Han hevder også at Listhaug legitimerer ytterliggående konspirasjonsteorier.

 

Gleder meg til flere polariserende uttalelser når Lysbakken møter Listhaug på Stortinget!

Endret av LordBendtner
Lenke til kommentar

 

 

Jeg tror Stortinget i flere tiår har ført en innvandringspolitikk som flertallet av befolkningen ikke stiller seg bak. Men Ap strammet kraftig inn under Stoltenbergs siste regjeringsperiode. Så kom Den Arabiske Vår og flyktningkrisen. Nå har regjeringen strammet inn påny. Jeg tror Frp har tjent på Listhaug-konflikten, og Ap har tapt.

Litt off-topic, men misliker uttrykket "den arabiske våren". Med fasit i hånd, ville jeg heller kaldt det "den arabiske vinteren". De fleste land i midtøsten har vel blitt mer diktaturiske og kaotiske etter "den arabiske våren".

 

Ja, litt off toppic, men det er sikkert greit å gi et svar likevel. Ingen land får vel demokrati uten først å gå gjennom perioder med krig? Den Arabiske Våren ble kapret av islamister. Det betyr ikke at frø ikke har blitt sådd. Kanskje noen av de arabiske landene får demokrati om 50-100 år? Slik var det i Europa, og slik kan det vel bli i Midtøsten og?

 

Det ligger nok mye krig og elendighet bak mange demokratier i verden, og det kan godt hende at disse landene får demokrati om 50-100 år, men tror jeg det er mer på tross av "den arabiske våren" enn på grunn av den. Nå går det stort sett gal vei, og ser ikke at noen av de siste endringene har vært til det bedre eller fører oss noe nærmere demokrati.

(Men slutter ellers denne diskusjonen i denne tråden)

Lenke til kommentar

Det blir dyrere å ha barn, dyrere å gå på skole og utdanne seg, dyrere å være syk, dyrere for ungdom i arbeiderklassen å etablere seg, dyrere å kjempe seg fra arbeiderklassen og opp i middelklassen, større klasseskiller, mer fordommer mellom klassene, en tydelig fattig underklasse og større konkurranse om ufaglærte og tradisjonelle arbeiderklasseyrker...

og mer kriminalitet, deriblant høyreekstrem vestlig terror, og høyreekstrem muslimsk terror.

(Muslimer som tyr til terror er ikke terrorister fordi de er liberale og ønsker fellesskap og likeverd -- men fordi de anser sin kultur og religion som overlegen, og ønsker fascisme.)

Det er også en liten fare for sosialistisk terror.

 

...men til gjengjeld får du beholde mer av inntekten i middelklassen og overklassen, får billigere varer og tjenester fra arbeidere, middelklassebarn får mindre konkurranse om jobbene sine, og det blir lettere å bygge formuer og holde rikdom i familien og slekten og holde seg i til klassen man ble født inn i.

+1

En veldig god oppsummering av fremtidsvisjonen til Høyre og FrP.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

En fantastisk seier for Norge. 

 

Representerer du venstrepopulismen? 

I følge Lysbakken (SV) er Høyre og Venstre fortsatt i allianse med høyrepopulistene. Han hevder også at Listhaug legitimerer ytterliggående konspirasjonsteorier.

 

Gleder meg til flere polariserende uttalelser når Lysbakken møter Listhaug på Stortinget!

 

 

Jeg blir kvalm hver gang jeg hører stemmen til Lysbakken. En eller annen sammenblanding av ting som ikke er helt heldig:

 

"Nasale lyder", Oslo-liknende LOL Bergens-dialekt (litt feil tankerekke), idiotiske meninger og at det er en sosialist. Velbekomme, full pakke ekkelheter!  :wee:

 

Må prøve å lytte til et par youtube-klipp for å se om det var nasalt jeg mente først (vent litt)  :green: en stund siden jeg lyttet til den gjøken.. Ja da fant jeg ut at han har litt nasale lyder, men at det ikke er så ekstremt som jeg tenkte. Må være at jeg er litt biased pga. de idiotiske meningene han ytrerer nå og da, og sosialismetankegangen hans..

Endret av G
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Ja, litt off toppic, men det er sikkert greit å gi et svar likevel. Ingen land får vel demokrati uten først å gå gjennom perioder med krig?

 

 

Masse land som har fått demokrati uten krig, f.eks. Sveits, Taiwan og Sverige. 

 

Hovedårsaken til at den arabiske våren ikke fungerte, var fordi den handlet ikke om demokrati. Den handlet om grupper som følte seg undertrykket i deres egen nasjon. De vil gjerne ha makten, sånn at de kan undertrykke de som undertrykker dem.

Jeg oppretter en ny tråd. "Den arabiske våren". Så hvis noen ønsker å diskutere på det temaet, kan de gjøre det der. Slik at denne Lishaug-tråden ikke "avsporer".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Oslo-liknende dialekt,

 

Lysbakken er fra Bergen og snakker som en bergenser.

Enten er du "tonedøv", eller så tenker du på noen annen.

 

 

Arresterte meg selv omtrent før el. like etter du postet innlegget. Får beklage støyen det skaper. Mente Bergensdialekt, men en litt forfinet variant som nærmer seg bokmål mer enn vestlandet da, Greit! ??

Endret av G
Lenke til kommentar

 

Arresterte meg selv omtrent før el. like etter du postet innlegget. Får beklage støyen det skaper. Mente Bergensdialekt, men en litt forfinet variant som nærmer seg bokmål mer enn vestlandet da, Greit! ??

 

Akkurat som Erna Solberg, med andre ord.

(Og ikke som Helge Jordal?)

 

 

Kanskje, vet ikke om jeg gidder å nyansere mellom Erna og Audun, men kanskje du er inne på noe der.

 

Det som er poenget for meg er at Erna (statsminister) og Helge Jordal er behagelige å lytte til. Audun er ikke fullt så behagelig, også kommer han med alt det andre som ballast, som nevnt før  :wee:

Helge Jordal sier ihvertfall "Eg"..

 

Ok, da går det ikke på ord heller, for nå har jeg hørt på et par klipp til av Audun, og hører typiske vestlandsvarianter av eg, meg, ikkje fra han også. Da går det på stemmen hans generellt og det andre nevnte.

Endret av G
Lenke til kommentar

Aldri hørt om det mennesket  ;)

 

Men tilbake til Audun, så har han en litt "hard" måte å snakke på. Han er ikke direkte hard i volum, men litt høy i volumet og lite karismatisk også/kjedelig stemme.. Ellers så er han ryddig, pene nok ansiktstrekk og det der, for ikke å bare snakke negativt..

Endret av G
Lenke til kommentar

 

 

 

 

....en sier for halve Norge. Resten av landet heier jo på Listhaug.

 

Eller kanskje det er delt i tre, der den siste tredelen er dritt lei hele teateret?

 

 

Nei det stemmer ikke, hun fikk noen promille av landet i underskriftskampanjen og ett par promille av oslos befolkning møtte opp for å vise støtte. Det er langt i fra halve Norge som stiller seg bak henne. 

 

Nå var jo ikke mine "tall" ment bombastisk, men det blir feil å hevde at "hele Norge" vil ha henne vekk. Jeg har ihvertfall nok av venner/gærninger på vennelisten på facebook som har fått sin martyr nå.

 

Så er det jo de som IDGAF og håpet at landets fremste tillitsvalgte heller kunne fokusere på å styre landet. Jeg tilhører den gruppen.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

....en sier for halve Norge. Resten av landet heier jo på Listhaug.

 

Eller kanskje det er delt i tre, der den siste tredelen er dritt lei hele teateret?

 

 

Nei det stemmer ikke, hun fikk noen promille av landet i underskriftskampanjen og ett par promille av oslos befolkning møtte opp for å vise støtte. Det er langt i fra halve Norge som stiller seg bak henne. 

 

Nå var jo ikke mine "tall" ment bombastisk, men det blir feil å hevde at "hele Norge" vil ha henne vekk. Jeg har ihvertfall nok av venner/gærninger på vennelisten på facebook som har fått sin martyr nå.

 

Så er det jo de som IDGAF og håpet at landets fremste tillitsvalgte heller kunne fokusere på å styre landet. Jeg tilhører den gruppen.

 

 

Frp har vært selverklærte undertrykte martyrer siden partiet ble opprettet så det blir jo ikke akkurat noe nytt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...